פייר גסלי זכה בניצחון מאוד מפתיע עם אלפא טאורי בגרנד פרי האיטלקי שנערך אתמול (יום ראשון) במסלול ההיסטורי של מונזה, והתנהל באופן כאוטי. היה זה ניצחונו הראשון של הנהג הצעיר וניצחונה השני של הקבוצה; את הראשון השיגה ב-2008 קבוצת הבת של רד בול כאשר נקראה טורו רוסו, על אותו מסלול עם סבסטיאן פטל הצעיר. אחרי גסלי סיימו קרלוס סיינז במקלארן ולאנס סטרול ברייסינג פוינט כדי להשלים דוכן מנצחים מאוד מפתיע. 

הפתיחה הרגילה
המירוץ נפתח באופן שונה לגמרי, וכמעט שגרתי. המילטון זינק מהמקום הראשון בפודיום, לאחר שהיה המהיר במקצה הדירוג – ואף קבע את הקפת הדירוג המהירה בהיסטוריה של פורמולה 1 – נטל את ההובלה מיד עם היציאה ופתח פער אדיר במירוץ על פני  סיינז, שתפס את המקום השני. ואטרי בוטס זינק מהמוקם השני, אך סיינז חתר קדימה בשעה שבוטס, התדרדר למקום השישי בגלל פתיחה מהוססת.

בהקפה ה-19, ממש קרוב בכניסה לפיטס, סבלה ההאס של קווין מגנוסן מתקלה, ונעצרה שם. כתוצאה מכך יצאה מכונית קוצבת למסלול, ובמרצדס קראו מיד להמילטון שיחליף צמיגים, פעולה מקובלת במקרים כאלה. אולם, במרצדס לא שמו לב לכך שבגלל מיקום העצירה של מגנוסן החליטו שופטי המסלול לסגור את הכניסה לרחבת הטיפולים. כאשר חודש המירוץ נענש המילטון בכניסה לרחבת הטיפולים ועצירה שם למשך 10 שניות. 

בהקפה ה-25, עוד לפני ההכרזה על העונש, החליק שארל לקלרק עם הפרארי שלו מהמסלול והתנגש בעוצמה בגדרות המגן. תאונה זו השלימה סוף שבוע איום לפרארי, לאחר שסבסטיאן פטל פרש כבר בהקפה השביעית בשל תקלה במערכת הבלמים. התאונה של לקלרק גרמה להוצאת דגל אדום ולהפסקת המירוץ. 

דברים משתנים
חידוש המירוץ מצא סדר הובלה מוזר; גסלי – שהחליף צמיגים לפני הוצאת המכונית הקוצבת ולא נכנס כמו רוב המכוניות לרחבה במהלך הזמן הזה – הוא שהוביל. קרלוס סיינז, שהיה במקום השני גם בשלבים קודמים לכך, התקרב אליו, אך לא הצליח לעקוף. הכאוס שיחק גם לטובת סטרול שסיים שלישי, לפני לנדו נוריס במקלארן השנייה ובוטס במרצדס במירוץ בינוני.

והמילטון? הנהג שירד באמצע המירוץ למקום האחרון בפער של 26 שניות מהמכונית האחרונה, הצליח לטפס מעלה ולסיים במקום השביעי, תוך שהוא זוכה בנקודה נוספת עבור ההקפה המהירה במירוץ. המילטון לקח אחריות על-כך שלא שם לב לשלטים המורים על סגירת הרחבה. בקבוצה טענו להגנתם כי המצב שנוצר היה מבלבל, וכי לא יכלו לראות את השלטים שסומנו באופן לא ברור. התוצאה בה סיים המילטון את המירוץ בוודאי לא הייתה קרובה לניצחון שנראה מובטח עד לאותה כניסה שגויה לרחבה – ובכל זאת; המילטון מזער נזקים, נהנה מכך שבוטס לא צמצם משמעותית את הפער בדירוג, וכל זאת בשעה שמקס וורסטפן ברד בול פרש ולא זכה כלל בנקודות. 

המירוץ היווה ציון דרך היסטורי בגלל שהיה אחרון בו השתתפה קבוצת וויליאמס תחת ניהולה של משפחת וויליאמס עצמה. הקבוצה בעלת העבר המפואר, שהוקמה ב-1977 על-ידי פרנק וויליאמס ופטריק הד, נרכשה לאחרונה על-ידי חברת ההשקעות האמריקאית  דורליטון קפיטל. 

גרנד פרי איטליה, מונזה, 06.09.20
1. פייר גסלי – אלפא טאורי 
2. קרלוס סיינז – מקלארן 
3. לאנס סטרול – רייסינג פוינט 
4. לנדו נוריס – מקלארן 
5. ואטרי בוטס – מרצדס 
6. דניאל ריקרדו – רנו 
7. לואיס המילטון – מרצדס 
8. אסטבן אוקון – רנו 
9. דניל קוויאט – אלפא טאורי 
10. סרג'יו פרז – רייסינג פוינט

אליפות הנהגים לאחר 8 מירוצים (מתוך 17)
1. לואיס המילטון – 164 נק' 
2. מקס וורסטפן – 110 נק'  
3. ואטרי בוטס – 117 נק'
4. לאנס סטרול – 58 
5. לנדו נוריס – 57 נק' 

אליפות הקבוצות לאחר 8 מירוצים (מתוך 17) 
1. מרצדס – 281 נק' 
2. רד בול – 158 נק' 
3. מקלארן – 98 נק' 
4. רייסינג פוינט – 82 נק'
5. רנו – 71 נק'