אודי, מותג היוקרה הגרמני, חשף את אודי Q5 ספורטבק (Sportback), גרסת קופה לרכב הפנאי הבינוני (D-SUV) המוכר והפופולרי שלו. מאז שהוצג אודי Q5 (שנת 2008) היה דגם זה לאחד המצליחים והנמכרים של אודי. הדור השני הוצג בשנת 2016 ומתיחת הפנים שלו נחשפה ממש לאחרונה. כעת מגיעה תורה של גרסה זו, המצטרפת למבחר גדל והולך של רכבי פנאי-קופה בהיצע היצרנית – Q3 ספורטבק, e-טרון ספורטבק, Q8 – וזו מתמקמת מול ב.מ.וו X4, מרצדס GLC קופה.

בדומה למה שעשתה אודי עם Q3 ספורטבק, גם ב-Q5 ספורטבק השינויים ביחס לדגם המקורי מתרכזים בחלקו האחורי של הרכב. הגג וקו החלונות משתפלים מטה בשלב מוקדם יותר, מייצרים צדודית קופה שהופעת דרמטית ודינמית מזו של המרכב הרגיל. 

בנוסף, רמות הגימור ‘ספורט' ו-’S-ליין‘ ידגישו עוד יותר את המרכיב הדינמי בעיצוב באמצעות פגושים, חישוקים ועוד. לצד אלה תוצע מהדורת ’אדישן 1‘ בהיקף מוגבל, שתאופיין בגימור שחור בחלקי הפלסטיק בחוץ.

אודי Q5 ספורטבק 2021 החדש נחשף
צילום: אודי

מידות המרכב זהות בפועל לאלה של אודי Q5 2021 המוכר. עם 469 ס“מ מקצה לקצה, הספורטבק ארוך רק ב-0.7 ס“מ ממנו, כאשר הרוחב, הגובה, בסיס הגלגלים זהים לגמרי (189 ס“מ, 166 ס“מ, 282 ס“מ בהתאמה). עם זאת, וכתוצאה מהסיומת השונה בחלק האחורי, Q5 ספורטבק מציג יעילות אווירודינמית גבוהה במעט (מקדם גרר 0.30). תא המטען קטן במצב רגיל ב-40 ליטרים ל-510 ליטרים, ב-70 ליטרים כאשר כל המושבים מושטחים. האופציה של מושב אחורי הניתן להזחה על-גבי מסילה מאפשרת להגדיל את נפח ההטענה ל-570 ליטרים.   

מתיחת פנים כבר בפנים
כאמור, אודי Q5 ספורטבק מצטרף להיצע לאחר ש-Q5 הרגיל עבר מתיחת פנים, וכולל לכן אותן תוספות בתחום האבזור, הספורטבק מוצע גם הוא עם יחידות תאורה לד-מטריקס מלפנים (אופציה), חישוקים קלים חדשים במגוון גדלים ועוד.

אודי Q5 ספורטבק 2021 החדש נחשף
צילום: אודי

בתא הנוסעים אותה סביבת נהג מ-Q5 המחודש — כולל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "12.3, מסך מולטימדיה "10.1, מערכת שמע מבית B&O עם 19 רמקולים (אופציה), תצוגה עילית, תאורת אווירה עשירה ועוד.

מפרט מערכות הבטיחות המתקדמות עשיר וכולל: בלימה אוטונומית גם במהירות בין-עירונית, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, ניטור שטחים מתים, תיקון סטייה מנתיב, מערכת סיוע לחניה ועוד.

אודי Q5 ספורטבק 2021 החדש נחשף
צילום: אודי

מנועים, ישראל
היצע המנועים משותף אף הוא לדגמים, ובתחילת הדרך מוצע Q5 ספורטבק עם שלושה מנועים. גרסאות הכניסה (40) מונעות על-ידי מנועי בנזין או דיזל מוגדשים בנפח 2.0 ליטר ולשניהם אותו הספק, 204 כ“ס. בראש ההיצע עומדת בשלב זה גרסת SQ5 עם מנוע דיזל כפול-מגדשים 3.0 ליטר V6 המפיק 347 כ“ס. בהמשך צפויות להצטרף להיצע שתי גרסאות היברידיות-נטענות (פלאג-אין) ברמות הספק שונות.          

אודי Q5 ספורטבק החדש ישווק באירופה במחצית הראשונה של 2021. מיבואנית אודי לישראל נמסר כי השיווק המקומי צפוי להתחיל במקביל לשוק האירופאי.

אודי Q5 ספורטבק 2021 החדש נחשף
צילום: אודי