"שוק היוקרה נפגע פחות משוק הרכב הכללי עם ירידה של 9.0% במכירות לעומת כ-17% בכלל השוק", אומר מנכ"ל לקסוס ישראל, דרור גורלניק, "ובהתחשב במצב הכללי זה סביר. הסגר האחרון יצר בלימה נוספת, אבל רוב הפגיעה במכירות הייתה אמורה להיות באוקטובר. כך שאם יקלו קצת את הסגר בימים הקרובים עדיין נוכל להגדיל את הפעילות. אנשים צריכים להחליף מכוניות, שוק היד שנייה עובד היטב וזה טוב לחדשות". 

ימי מכירות
"זו הסיבה שאנחנו עושים את ימי המכירות ב-21-23.10. לרוב אירוע כזה נעשה באולמות כסוג של חגיגה, אבל יצרנו שילוב 'היברידי' של שיחת טלפון, מחשב, וגם וידאו עם הלקוח. יש לנו כמות אדירה של חומרי וידאו עם הסברים על הרכב, ואנחנו ערוכים גם כדי להגיע ללקוחות כדי לאפשר להם נהיגת התרשמות. בזמן זה נוכל לקחת מהלקוח את הרכב שלו לשם בדיקה עבור הטרייד אין".  

במסגרת ימי המכירות יוצע אשראי ללא ריבית והצמדה עד 70% משווי הרכב, יהיו מסלולי טרייד אין אטרקטיביים והנחות מיוחדות שינועו בין 8,000 ל-10,000 שקלים על כל מגוון הדגמים, למעט LC. 

לקסוס ממתינה ל-UX החשמלי
צילום: לקסוס

"השנה חודשים אוקטובר ונובמבר עשויים להיות יותר חזקים, כי אנשים לא רוצים יותר לחכות, ויש כאלה שממתינים כבר מספטמבר. אבל קשה להתנבא כי המצב מאוד נזיל", אומר גורלניק, "לרוב, הרבעון האחרון של השנה יותר דליל, אבל באוקטובר ונובמבר יש תמיד מבצעים. כשקונים רכב פרמיום לרוב גם מוכרים רכב כזה, ואז הלקוח עלול להפסיד סכום לא קטן אם יחכה לינואר. לכן, אם יש הטבות, רבים ירצו לנצל זאת.

"דווקא בתקופת הקורונה אנו רואים עליות בביקוש. אנשים צריכים תחבורה שהיא אישית יותר, יש ביקושים יפים בתחום המשומשות ואז כל השוק זז. למעט הסגרים שעצרו את הפעילות, בחודשים בהם עבדנו ראינו פעילות יפה". 

עומדים בתוכנית 
בלקסוס ישראל תכניות מעניינות לסוף שנת 2020, ובמבחינה זו ולמרות משבר הקורונה, הדחיות מינימליות. הרכב החשמלי הראשון של לקסוס, רכב הפנאי הקומפקטי לקסוס UX בגרסת 300e, יגיע לארץ תוך שבועות ספורים, ויתייצב באולמות התצוגה כבר בחודש נובמבר. ישראל תהיה בין השווקים הראשונים שיחלו במכירת הגרסה החשמלית של רכב הפנאי המוכר. 

לקסוס ממתינה ל-UX החשמלי
צילום: לקסוס

ללקסוס UX 300e מנוע חשמלי המייצר 204 כ"ס ו-30.6 קג"מ (150 ק"ו, 300 נ"מ), משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 7.5 שניות והמהירות המרבית היא 160 קמ"ש. לרכב סוללות 54.3 קוט"ש לטווח של 305-315 ק"מ (תקן WLTP). משך הטעינה בעמדה מהירה של 50 ק"ו הוא 52 דקות ל-80%. 

אנשי לקסוס ישראל מדווחים על עניין רב של לקוחות, ומציינים שלמעט הקמת עמדות טעינה בנקודות השירות, לא נדרשת היערכות מיוחדת לקליטת הרכב. 

כפי שדיווחנו, לקראת סוף השנה תגיע LC מחודשת ובמקביל תושק גרסת קבריו חדשה ונאה שתוצע רק עם מנוע בנזין. בלקסוס ישראל מקווים להציג בתחילת 2021 את ה-IS המחודשת, והחלטה סופית על כך תתקבל ממש בימים הקרובים. באם יוחלט על יבוא הדגם,  יהיה זה לקסוס ראשון שיגיע לארץ בתקינה אמריקנית; כזכור, לאחרונה הופסק שיווק הדגם באירופה.

לקסוס ממתינה ל-UX החשמלי
דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל / צילום: יח"צ לקסוס ישראל