מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, חנכה את אולם התצוגה החדש של המותג, הממוקם במגדל סוזוקי ברחוב יגאל אלון במהלך השקת סוזוקי איגניס המחודש. בהזדמנות חגיגית זאת, הביעו אנשי החברה את דעתם על שוק הרכב בישראל בתקופה הקרובה ושיתפו אותנו בתכניות המותג בישראל. 

שוק הרכב, התקופה הקרובה
"אנחנו מניחים מספר דברים לגבי התקופה הקרבה", פתח צבי נטע, יושב ראש קבוצת מכשירי תנועה, ואמר: "השנה הבאה תהיה דומה לשנה הזו מבחינת התנהלות ומכירות. אנחנו מניחים שבמשך השנה הבאה יהיו לפחות שני סגרים בשל הקורונה, הכלכלה תלך ותדרדר וכמות המובטלים תגדל. ההכנסה למשפחה ממוצעת תקטן – אז או שזה יגרום לדחיית קניית הרכב, או שזה יגרום למשפחות לרכוש כלים זולים יותר. הנחה נוספת היא שהחלק של הכלים ההיברידיים בשוק הרכב יעלה, גם בזכות יתרון המיסוי וגם בגלל כניסת דגמים נוספים. אני משער שהיקף המכירות בשוק הרכב השנה ובשנה הבאה ינוע סביב 200,000 כלים לשנה. אנחנו מניחים שכלי הפנאי יתפסו כחצי מהמכירות, וכי התחום ההיברידי יעמוד על כ-60,000 יחידות. בסוזוקי אנחנו מצפים לשמור על נתח שוק של 4.5%-4.0%". 

סוזוקי סוופיט 2021 בהיברידי מתון, כל תכניות סוזוקי ל-2021
צילום: סוזוקי

מותג סוזוקי, היברידי מתון
הבשורה החשובה עם השקת איגניס המחודש הייתה כי סוזוקי ישראל מתכוננת למעבר כולל וכמעט מלא לדגמים עם מערך היברידי מתון. תוך חודש תושק סוזוקי סוויפט מחודשת שתוצע עם אותו מנוע 1.2 ליטר המשרת באיגניס, הכולל מערך היברידי מתון של 12 וולט עם סוללה קטנה ומנוע חשמלי בהספק של 3 כ"ס. נתוני המנוע דומים לאלה של איגניס המחודש, עם 83 כ"ס ו-10.9 קג"מ.

בתחילת הרבעון השני של 2021 יגיע לארץ סוזוקי קרוסאובר מחודש, אף הוא עם מערך היברידי מתון, ובסוף אותו רבעון גם ויטארה ישווק כאן עם אותה יחידת כוח; בשני המקרים מדובר במנוע טורבו-בנזין 1.4 ליטר המייצר בגרסה זו 129 כ"ס, ומצויד במערך היברידי מתון חזק יותר של 48 וולט.  

סוזוקי סוופיט 2021 בהיברידי מתון, כל תכניות סוזוקי ל-2021
בשנה הבאה יגיע קרוסאובר מחודש / צילום: נועם עופרן

כמו שדיווחנו, את השינוי הגדול בהיצע הדגמים שלה תציג סוזוקי ישראל בסוף השנה הבאה. אז אמור המותג להתחיל לשווק לראשונה בארץ דגמים שמקורם בטויוטה – המשפחתית-סטיישן-היברידית סווייס ורכב הפנאי ההיברידי-נטען אקרוס, בפועל קורולה טורר וראב4.

לפי נטע ב-2024 תשיק סוזוקי בישראל דגם חשמלי מלא.

סוזוקי סוופיט 2021 בהיברידי מתון, כל תכניות סוזוקי ל-2021
צילום: סוזוקי