יגואר הכריזה על מתיחת הפנים של יגואר E-Pace, רכב הפנאי הקומפקטי שלה (C-SUV) שהוצג ב-2017. במסגרת זו, וכמו בדגמי יגואר מחודשים אחרים, נעשו שינויים משמעותיים בדגם. במסגרת חידוש הדגם היצע מנועים וגרסאות מורחב ועדכני, שדרוג הרצפה, סביבת הנהג משפרת בהרבה. 

בעיקר מנועים
שינוי חשוב אחד הוא בצירופו למבחר של מנוע חדש – טורבו-בנזין 1.5 ליטר 3 צילינדרים – המשודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. בגרסה הבסיסית, ההספק הוא 160 כ"ס, למנוע צמוד מערך היברידי מתון של 48 וולט וההנעה קדמית. 

בגרסת הפלאג-אין החדשה, מייצר אותו מנוע 200 כ"ס, התיבה זהה, ובזכות מנוע חשמלי המייצר 109 כ"ס ומחובר לגלגלים האחוריים, עומד ההספק המשולב על 309 כ"ס וההנעה כפולה. לגרסה זו סוללה של 15 קוט"ש לטווח חשמלי של 55 ק"מ. גרסה זו מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות.

יגואר מציגה: יגואר E-Pace 2021 מחודש
צילום: יגואר

בנוסף יוצע E-Pace עם מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המצויד במערך היברידי מתון (48 וולט) ברמות הספק של 200, 249, 300 כ"ס, תיבה אוטומטית עם 9 הילוכים והנעה כפולה.  

גרסה נוספת מצוידת במנוע טורבו-דיזל חדש המייצר 163 כ"ס – כאן עם אפשרות לתיבה ידנית והנעה קדמית – או 204 כ"ס. לגרסאות האוטומטיות תשעה הילוכים ומערך היברידי מתון. 

לא רק מנועים 
E-Pace מבוסס על פלטפורמת PTA (Premium Transvers Technologyeקיצור של), שמקורה עוד בימי פורד, משרתת את אווק – וזו עברה שדרוג במכלולים רבים: שיפורים במערך המתלים והתושבות, הנעה כפולה מחודשת. לפי יגואר המרכב קשיח יותר והרכב המחודש נוח ומעודן מקודמו, ועם זאת בעלת יכולת דינמית עדיפה. 

יגואר מציגה: יגואר E-Pace 2021 מחודש
צילום: יגואר

סביבת הנהג עברה שינוי משמעותי, ולפי יגואר ממוקדת יותר בנהג וגם עשויה טוב יותר, הודות לחומרים משופרים. בעיקר בולט צג מולטימדיה חדש וגדול, "11.4, הדומה בתפעולו לזה שבלנד רובר דיפנדר החדש. כמובן, לרכב המחודש גם מחוונים מוקרנים חדשים ותצוגה עילית, ואלה מצטרפים לבורר הילוכים וגלגל הגה חדשים ונאים יותר, וגם לסינון אוויר משופר במערכת המיזוג.    

ובארץ 
רמי וקסמן, סמנכ"ל שיווק יגואר-לנד רובר בישראל, מציין כי E-Pace נמכר בקצב של 60 יחידות לשנה. וקסמן מצפה שהיקף המכירות יעלה עם הגעת הדגם המחודש בסוף הרבעון הראשון של 2021. 

יגואר מציגה: יגואר E-Pace 2021 מחודש
צילום: יגואר

יגואר תתמקד במנועי הבנזין, ווקסמן תולה תקוות בגרסת ה-1.5 ליטר הנעה קדמית שתהווה כרטיס כניסה למותג בכלל ולדגם בפרט: "היא תאפשר ליותר קהל להגיע ליגואר". הגרסה ההיברידית-נטענת שתגיע אף היא תאפשר ליגואר להגדיל את קהל היעד שלה. "עם E-Pace ו-F-Pace מחודשים ויחד עם I-Pace, יהיה לנו בשנה הבאה מבחר כלי פנאי של יגואר מאוד מעניין ומבטיח", אומר וקסמן ביחס להיצע של המותג עם תחילת השנה הקרובה.

יגואר מציגה: יגואר E-Pace 2021 מחודש
צילום: יגואר