איך אתה מסכם את החודשים הראשונים לאחר השקת המותג? 
"זאת הייתה חצי שנה מורכבת ושונה מהתוכניות. פתחנו בסוף פברואר עם תכניות סדורות ומסע השקה, ובעיצומו המדינה נכנסה לסגר. מאז אנחנו כל הזמן מעדכנים תכניות. 

"התחלנו למסור מכוניות רק במרץ, כאשר בינואר ופברואר, ה'חודשים החמים', עוד לא היינו כאן. היום אנחנו מספר שניים במכירות רכב חשמלי בדגמי המסה, עברנו מותגים מבוססים, אז אנחנו שבעי רצון בהתייחס לנסיבות. מעניין לבחון את השוק החשמלי בזמן משבר הקורונה. כי בעוד השוק הכללי נפגע, התחום החשמלי עלה בכמה מאות אחוזים. זה מצביע לאן אנו הולכים, וזה רק ענין של זמן עד שכולנו ניסע בכלים חשמליים". 

איך מוסבר הגידול הזה?
"לפני תקופת הקורונה הייתה הבנה ש־2020 תהיה שנת מהפך בתחום זה. היו שינויים במצב הרגולטורי שהעניקו הטבות לחשמל מול ההתייקרות בהיברידי. הדבר השני היה הבשלת מוצרים עם טווח נסיעה שהולך וגדל. אנחנו רואים יותר שחקנים בתחום ויותר השקות חשמליות. זה כמו כדור שלג, וככל שיש יותר לקוחות הם דוחפים זאת קדימה ואנחנו מרגישים בכך על רצפת המכירה. צריך גם להוסיף שתהליך הוספת עמדות הטעינה מסיר חסמים. 

המסע החשמלי של GAC / ראיון עם דור פיקל, מנכ
צילום: רונן טופלברג

"אני מאמין שהפתרון הקלאסי לרכב חשמלי הוא טעינה בבית או בעבודה. כבר היום רכב כמו שלנו, עם טווח גדול מ־300 ק"מ, מספק את הצורך של רוב הנהגים. הנהג הממוצע עובר כ־50 ק"מ ביום, וזה אומר שאין סיבה שטעינה ביתית לא תהיה מספקת. הפריסה של עמדות הטעינה מסירה חסם פסיכולוגי של 'מה יקרה אם נסעתי רחוק או שכחתי להטעין'. אבל אנחנו פוגשים את הלקוחות בטיפולים ורואים שכבל הטעינה הציבורית עדיין בניילון. כדי להתמודד מול חסמים אנחנו גם נותנים ללקוחות רכב רגיל אחת לשנה לחמישה ימים בשביל אותה נסיעה חד־שנתית בה הם חורגים מהטווח". 

אתה מספר שהשקתם את המותג ומיד נכנסתם למשבר הקורונה. עד כמה זה הפריע?
"כל הנושא הכלכלי יצר חשש גדול, בייחוד בימים הראשונים. בינתיים אנו מופתעים לטובה כי המשבר עורר ביקושים לא צפויים. מי שנהג להשתמש בתחבורה ציבורית מחפש רכב פרטי, ואנשים מרגישים שזה זמן לחסוך בעלויות דלק ויש גם הטבות של אגרות ומיסוי. ראינו שהקורונה מביאה קהל חדש שהינו יותר מחושב ומכוון חיסכון". 

המסע החשמלי של GAC / ראיון עם דור פיקל, מנכ
צילום: יצרן

האם הקהל לא חיפש קנייה מוכרת ובטוחה בתקופה כזו?
"כאן אנחנו נהנים להיות בקבוצת יוניון, וישנה זהות רבה בין האופן שבו המותג נבנה בארץ ובין הדרך של הקבוצה. רשת הסוכנים והשירות דומים לאלה של טויוטה והלקוחות מרגישים כאן זהות. 

"ברמת היצרן נכון שמדובר במותג חדש בארץ, אבל רכב חשמלי הרבה יותר אמין מרכב רגיל — ואנחנו נותנים אחריות לחמש שנים ושמונה שנים לסוללה. GAC כיצרן עובד כבר שנים עם טויוטה, הונדה ומיצובישי ודבר זה מסייע להסיר חשש מערך הגרט". 

המסע החשמלי של GAC / ראיון עם דור פיקל, מנכ
צילום: GAC

הגעת מלקסוס, עד כמה שונה העבודה בין שני מותגים? 
"הגעתי ממותג פרמיום שפונה לקהל אחר והינו מבוסס ומוכר, ובכל זאת יש דמיון במקומות מפתיעים. הטיפול בלקוחות אינו שונה מהאופן שלקסוס עושה זאת; הצוות הגיע מקבוצת יוניון ומכיר את הדרך הזו. בעבודה מול היצרן, בגלל שהוא עובד במשך שנים מול מותגים יפנים, אנחנו רואים שיטות דומות. מדובר באחד מחמשת היצרנים הגדולים בסין, שפועל באופן מאוד רציני עם תהליכים מאוד סדורים". 

האם הבחירה ביבוא כלים חשמליים בלבד אינה מגבילה מדי? 
"GAC הוא יצרן עם מבחר עצום של דגמי בנזין. אני חושב שהעובדה שבחרנו להשיק את הקו החשמלי מהווה את החזקה שלנו. אנחנו מותג יחיד בארץ שמשווק רק רכב חשמלי. זה תחום חדש שכולנו לומדים אותו, ואם אינך מקצוען לא תוכל להצליח בו. אנחנו בונים כאן את היסודות והדבר נותן לנו יכולת להתמקצע. לכן, אפילו אנשי טויוטה ולקסוס מגיעים אלינו כדי ללמוד ולהיות מוכנים יותר לדגמים החשמליים שלהם". 

המסע החשמלי של GAC / ראיון עם דור פיקל, מנכ
צילום: איון

האם יש תובנות והפתעות מאז השקת המותג?
"הדבר העיקרי שלמדנו מהעבודה עם הלקוחות הוא שעבור רובם מדובר בנושא חדש, ועיקר השיח הוא סביב השימוש: איך מטעינים או מטפלים, כמה עולה וכולי. עד כה, נושא עיקרי היה אבזור, וכאן אנו מתמודדים עם נושא אחר, ובנוסף פועל כאן שחקן נוסף שהוא הספק של עמדת הטעינה. תהליך המכירה לכן מורכב יותר ודורש יותר תשובות. ללקוח שמגיע אלינו צריך קודם כל להסביר את הנושא כדי להפיג את החששות, וזה קצת מזכיר את כניסתם של דגמים היברידיים לפני עשור". 

מה הציפיות שלכם מהמשך השנה? 
"נסיים את השנה עם 200 מכירות, ובשנה הבאה נגיע ל־500-600 מכירות של שני דגמים. ב־2022 אנחנו מתכננים להגיע ל־1000 מכירות בהתאם לתזמון ההשקות הצפויות. אנחנו בטוחים שתהיה רוח גבית מדברים נלווים, כמו הצטרפות מותגים לתחום, עדכון רגולציות ועוד". 

המסע החשמלי של GAC / ראיון עם דור פיקל, מנכ
צילום: GAC

מהם הדגמים הבאים שיגיעו? 
"תכננו להשיק השנה שני דגמים נוספים, איון S ו־LX והדבר נדחה בגלל הקורונה, וכמו אצל יצרנים רבים בעולם. לכן החלטנו לדחות את יבוא איון S ולהביא את הדור הבא שיוצג ב־2022. LX הוא דגם הדגל של היצרן, יציג טכנולוגיה מתקדמת ויושק בארץ בתחילת 2021; זהו רכב מסדרת איון שהיא סוג של פרמיום בסין, והוא צפוי לעלות מעל 200,000 שקלים. בסוף 2021 אנחנו מתכוונים להשיק רכב פנאי נוסף מסדרת איון". 

עד כמה מפריע שאין לכם טעינה מהירה ל־GE3?
"אין ספק שהדבר מהווה סוגייה שאנו דנים בה במעמד הרכישה. אבל כאשר בוחנים את הרכב מול המתחרים — מחיר, אבזור, טיפולים ללא עלות, טווח — אתה שואל את מי להעדיף: את זה שיש לו טווח גדול מזה של המתחרים או את זה שידרוש יותר זמן לטעינה; ויש הרבה יותר תחנות של טעינה רגילה מאשר כאלה עם טעינה מהירה. זה נושא שאנו סובבים סביבו ואני שמח שהלקוחות מבינים את העניין. בדגמים הבאים תהיה טעינה מהירה וטווח גדול יותר. תכונות אלה יקלו על הקנייה ויפתרו חסם פסיכולוגי, למרות שכבר עתה הטווח מספק".     

המסע החשמלי של GAC / ראיון עם דור פיקל, מנכ
צילום: יצרן