בתערוכת פריז 2018 הציגה ב.מ.וו את קונספט iNEXT – דגם פנאי חשמלי ומאוד מתקדם. iNEXT, שהיה ביטוי מעשי ראשון לסדרת הקונספט "100 השנים הבאות" מ-2016, אמור להיות לפי אנשי ב.מ.וו הרכב החשוב ביותר שלה, ואחד המגדירים של עידן אוטומוטיבי חדש עבורה.

אתמול (רביעי) הכריזה ב.מ.וו על הדגם החדש לקראת ייצור, וזה נקרא כעת iX. סימול זה מציין כי מדובר בדגם פנאי, או כפי שב.מ.וו מכנה את דגמיה בסגמנט זה "SAV" (ר"ת של Sport Activity Vehicle). זהו רכב פנאי ראשון מסוגו של תת-המותג הזה, אבל כנראה שלא האחרון. 

ב.מ.וו iX 2021 החדש נחשף: קדמה בתנועה
צילום: ב.מ.וו

נתונים וממדים
דגם הפנאי החדש הוא חשמלי, ולמרות שרוב המפרט ביחס אליו לא פורסם, הם ציינו כי לגרסה הבכירה שלו 2 מנועים המייצרים 500 כ"ס (370 ק"ו), ואלה יסדרו לו תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5 שניות. 

לסוללה אנרגיה של יותר מ-100 קוט"ש וזו תעניק לרכב טווח של 600 ק"מ לפי תקן WLTP (או 485 לפי תקן EPA האמריקאי). ניתן לטעון את הרכב במטען של 200 ק"ו, ולטעון את הסוללה מ-10% ל-80% תוך 40 דקות. 

ב.מ.וו iX 2021 החדש נחשף: קדמה בתנועה
צילום: ב.מ.וו

לא פורסמו נתוני ממדים, אך אדריאן ואן הוידנק, סגן נשיא בכיר האחראי לעיצוב בקבוצת ב.מ.וו, אמר כי "לרכב יש טביעת רגל של X5, גובה של X6 וחישוקים של X7" ("22; א.ש), והוסיף כי ל-iX מקדם גרר של 0.25. כלומר: מידות חיצוניות של X5, פרט לממד הגובה הנמוך יותר. זה יהיה רכב ראשון של ב.מ.וו בו לא ניתן יהיה לפתוח את תא המנוע כי אין בכך צורך. למרות שהרכב יעשה שימוש רב בחלקי אלומיניום, פלסטיק מחוזק, וסיבי פחמן, הוא יהיה כבד, ומשקלו כ-2.5 טון. 

עיצוב והופעה
העיצוב החיצוני של הדגם החדש ממשיך את הקווים המעט מוזרים אך מאוד נקיים של קונספט i4, כולל השבכה המאוד מודגשת, המשטחים הפשוטים עם ידיות דלתות ששקועות בתוכם. גם יחידות התאורה הצרות משתלבות באופן חלק ובלתי מורגש במשטחים. אנשי ב.מ.וו מציינים כי ניסו להמעיט בקווי חיבור מורגשים בין המשטחים, וליצור מופע של משטח אחד שלם.  

ב.מ.וו iX 2021 החדש נחשף: קדמה בתנועה
צילום: ב.מ.וו

ואן הוידנק אמר בהצגת הרכב שעיצובו החל דווקא מסביבת הנהג, דיבר על ההשפעה הגדולה של הארכיטקטורה המודרנית, והכריז כי "רצינו ליצור חלל מגורים על גלגלים".  

לפי ואן הוידנק זה הרכב האינטליגנטי ביותר שב.מ.וו בנתה עד היום, ועובדה זו אפשרה לצמצם את מספר המתגים והפריטים בתא הנוסעים ולשמור על סביבת נהג מאוד נקיה. בב.מ.וו קוראים לזה "טכנולוגיה ביישנית" (Shy Tech), שיש לה ביטוי בין השאר בלחצני מגע מסוימים שאינם נראים לעין במבט ראשון כי הם מוטמעים במשטחי עץ או זכוכית. את עיקר תשומת הלב בסביבת הנהג המינימליסטית תופסים שני צגים גדולים (1"12.3 ו-"14.9) עבור המחוונים והשליטה; אלה מהווים חלק ממבנה אחד הנפרד מסביבת הנהג ואינו מוטמע בה. בתוך תא הנוסעים ייעשה שימוש בפלסטיק ממוחזר עבור חומרי ריפוד ודיפון.

ב.מ.וו תייצר את iX החל במחצית השנייה של 2021.

ב.מ.וו iX 2021 החדש נחשף: קדמה בתנועה
צילום: ב.מ.וו