בחודש ספטמבר הציגה יונדאי מהדורה מחודשת של יונדאי קונה, רכב הפנאי הקטן שלה, שהושק ב-2017. במסגרת זאת, עודכנו מרכיבי עיצוב חיצוניים, ונעשו שיפורים בסביבת הנהג שכללו לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה מוגדל. בעיקר, חודש קו המנועים, ורובם צוידו במערך היברידי מתון של 48 וולט (לפחות כאופציה), ואליהם נוסף טורבו-בנזין 1.6 ליטר חדש, המייצר 198 כ"ס. בנוסף הוצגה רמת גימור חדשה וספורטיבית באופייה, N ליין. כעת הגיע תורה של הגרסה החשמלית.

יונדאי קונה 2021 החשמלי מחודש ומשופר
צילום: יונדאי

מה שרואים
כמו בגרסאות הבעירה הפנימית, קונה החשמלי מציג עיצוב מעודכן, אך הפעם הוא יותר מובחן ומובדל מהן. בדומה ל-N ליין, קונה החשמלי מוותר על חצאיות הצד וחיפויי הגלגלים השחורים, ובניגוד ל-N ליין הדבר נעשה לטובת מראה נקי ושיפור ביעילות האווירודינמית. בחזית ישנן יחידות תאורה חדשות ופגוש חלק כמעט לגמרי (למעט הפתח לשקע החשמל), מהצד ומאחור השינויים קלים יותר. השינויים בעיצוב הוסיפו 2.5 ס“מ לאורך המרכב. יחד עם שינויים אלה, הוסיפה יונדאי מגוון רחב של צבעי מרכב, רובם ססגוניים וגם אלה שלא, זוכים לפחות לשמות כאלה: אפור סייבר, ג‘ונגל ערפילי, מצית להבה, כסף מהבהב; רשימה חלקית.

יונדאי קונה 2021 החשמלי מחודש ומשופר
צילום: יונדאי

בתוך הרכב העדכון זהה לזה שנעשה בגרסאות האחרות. לקונה החשמלי לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10.25 ואופציה למסך מולטימדיה חדש וגדול יותר, גם הוא "10.25, עם קישוריות לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו (במסכי "8 ומעלה). בנוסף, בתא הנוסעים תאורת אווירה חדשה ועשירה יותר, וניתן לבחור בין שני צבעים לסביבת הנהג – כל-שחורה או שילוב של שני גווני אפור.    

יונדאי קונה 2021 החשמלי מחודש ומשופר
צילום: יונדאי

מה שמניע
מערכת ההנעה לא השתנתה. הגרסה הבסיסית מצוידת במנוע המפיק 136 כ“ס (100 ק"ו) ו-40.2 קג“מ וזה מאפשר להאיץ את קונה החשמלי ל-100 קמ“ש ב-9.9 שניות. בגרסה זו סוללת 39.2 קוט"ש וטווח הנסיעה המרבי הוא 305 ק"מ (WLTP).

מעליה נמצאת גרסה המצוידת במנוע המפיק 204 כ"ס (150 ק"ו), וזה מסדר לקונה האצה של 7.9 שניות ל-100 קמ"ש. הסוללה היא 64 קוט"ש, וטווח הנסיעה הוא 484 ק"מ (WLTP), גדול בהרבה מהגרסה הקודמת.

יונדאי קונה 2021 החשמלי מחודש ומשופר
צילום: יונדאי

שתי הגרסאות יכולות להיטען במטען DC עד 100 ק"ו, מ-10% ועד ל-80% ב-47 דקות (ב-100 . כמובן, לשתיהן אפליקציה ייעודית המאפשרת ניהול הטעינה מרחוק, כמו-גם התנעה וחימום/קירור של הרכב טרם הגעתכם אליו.

יונדאי קונה 2021 החשמלי שופר גם במערך הבטיחות. על המערכות הקיימות (בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, שמירה על מרכז נתיב) נוספו כעת מערכת התרעה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור, ניטור שטחים מתים עם סיוע אקטיבי ועוד.

יונדאי קונה 2021 החשמלי מחודש ומשופר
צילום: יונדאי