המתקפה המחושמלת של קבוצת PSA בארץ נמשכת, וכעת הוכרז על תחילת שיווקה של גרסה היברידית נטענת של פיג'ו 508, המשפחתית הגדולה והנאה של פיג'ו. כידוע, עד כה הושקו בישראל כחצי תריסר דגמים של PSA – משל מותגי אופל, פיג'ו, DS – שיש להם גרסאות חשמליות או היברידיות-נטענות, ו-508 הוא השביעי בחבורה.

מכניקה וחשמל
פיג'ו 508 היברידי-נטען מוצע בישראל באותה גרסה המשרתת את 3008 PHEV. בגרסה זו מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר המייצר 180 כ"ס, מנוע חשמלי קדמי עם 110 כ"ס ליצירת תפוקה משולבת של 225 כ"ס ו-36.7 קג"מ. לתיבה האוטומטית 8 הילוכים והיא מצוידת בדיסקים רטובים המחליפים ממיר מומנט, וההנעה קדמית. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש בגרסה זו הוא 7.9 שניות, לעומת 7.3 שניות בגרסת ה-225 כ"ס הרגילה; משקל הגרסה ההיברידית-נטענת גדול ב-300 ק"ג מזה של הרגילה, ל-1790 ק"ג.

פיג'ו 508 2021 פלאג-אין היברידית בארץ – החל מ-245,000 שקלים
צילום: פיג'ו

ל-508 בגרסה זו סוללה של 11.8 קוט"ש (13.2 קוט"ש ב-3008), הטווח החשמלי המוצהר הוא 57 ק"מ. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 66.6 ק"מ/ל' (נתוני טווח וצריכה לפי WLTP). 

מערכות ומחירים
בולמי הזעזועים, הנשלטים-אלקטרונית, כוילו לכבוד גרסה זו, שהיא כאמור כבדה יותר. ל-508 PHEV מפרט בטיחות מלא, וגם היא מוצעת ברמת הגימור העשירה 'GT', אך עם הבדלים מסוימים; כך למשל יש לה חישוקי "18 במקום "19, ובעיקר מצבי ניהוג גם לפי מקור האנרגיה – 'היברידי', 'חשמל' מצטרפים ל'ספורט' ו'רגיל'. 

פיג'ו 508 2021 פלאג-אין היברידית בארץ – החל מ-245,000 שקלים
צילום: פיג'ו

עיקר האבזור דומה וכולל תאורת לד מלאה, פנסי ערפל עוקבי-פנייה, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית, לבלם החנייה ולמושבים הקדמיים הכוללים עיסוי, מולטימדיה עם צג "10, מערכת שמע של פוקל ועוד.

מחירה של 508 בגרסת PHEV הוא 245,000 שקלים, יקר ב-20,000 שקלים מגרסת ה-1.6 ליטר טורבו-בנזין 225 כ"ס באותה רמת גימור 'GT'. לרוכשים עד סוף דצמבר תוענק עמדת טעינה, ולאלה שישלמו במזומן תינתן הנחה של 5000 שקלים.

פיג'ו 508 2021 פלאג-אין היברידית בארץ – החל מ-245,000 שקלים
צילום: פיג'ו