לקראת שנת 2021 מציגה לנד רובר ישראל דגמים נוספים בגרסה היברידית-נטענת חדשה. דגמים אלה – לנד רובר דיסקברי ספורט, לנד רובר ריינג' רובר איווק – חוברים לריינג' רובר ולריינג' רובר ספורט, שכבר הוצגו בגרסה היברידית-נטענת.

במהלך 2021 צפוי המותג הבריטי לעבות את ההיצע ההיברידי-נטען שלו עם גרסאות כאלה לוולאר ולדיפנדר. עם השלמת המהלך, יהיו ללנד רובר גרסאות היברידיות-נטענות לשישה מדגמיו, ליצירת מבחר כזה מהגדולים המוצעים בארץ. 

פרטים ונתונים 
שני הדגמים הקומפקטיים (C-SUV) – דיסקברי ספורט של מותג לנד רובר, איווק היוקרתי יותר הנושא את שם ריינג' רובר – חולקים את הפלטפורמה הקטנה PTA של JLR (יגואר-לנד רובר) ואותו מערך היברידי-נטען. 

לנד רובר דיסקברי ספורט, ריינג' רובר איווק 2021 היברידים-נטענים – החל מ-390,000 שקלים
צילום: רונן טופלברג

מערך זה שונה מזה המשרת את הדגמים הגדולים יותר המבוססים על הפלטפורמה הגדולה של היצרן (MLA); נפח מנוע הבנזין קטן יותר והמנוע החשמלי אחראי לציר האחורי. 

שני הדגמים מצוידים במנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר 3 צילינדרים החדש מסדרת אינג'ניום  המייצר 200 כ"ס ו-28.5 קג"מ. המנוע משודך לתיבה אוטומטית 8 הילוכים, והתפוקה מועברת לגלגלים הקדמיים. המנוע החשמלי מייצר 109 כ"ס ומחובר ישירות לגלגלים האחוריים. התפוקה המשולבת היא 309 כ"ס ו-54 קג"מ, וההנעה כיוצא מהסידור הנ"ל כפולה. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 6.6 שניות לדיסקברי, 6.4 שניות לאיווק. המהירות המרבית בשניהם היא 213 קמ"ש, 135 קמ"ש בהנעה חשמלית.

הסוללות בשירות הן של 15 קוט"ש, והטווח החשמלי הוא 62 ק"מ לדיסקברי, 66 ק"מ לאיווק (תקן WLTP). שתי הגרסאות ההיברידיות-נטענות מותאמות לטעינת DC מהירה של 100 ק"ו, נתון טוב מזה של גרסאות דומות אחרות וכפול מהמקובל. בכל אופן, במטען 50 ק"ו ניתן לטעון 80% מהסוללות ב-20 דקות. 

לנד רובר דיסקברי ספורט, ריינג' רובר איווק 2021 היברידים-נטענים – החל מ-390,000 שקלים
צילום: רונן טופלברג

דיסקברי ספורט ההיברידי כבד ב-189 ק"ג מזה הרגיל ל-2169 ק"ג, ואילו איווק מוסיף למשקלו 269 ק"ג ל-2082 ק"ג. יש לציין שדיסקברי ספורט ההיברידי-נטען יוצע רק עם חמישה מושבים במקום שבעה.

רמות גימור, מחירים
לנד רובר דיסקברי ספורט מוצע ברמת גימור 'S' המוכרת, וזו כוללת, כמו בגרסאות הרגילות, תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, תפעול חשמלי למושבים, ריפוד עור, מולטימדיה עם שני צגים. במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מהנתיב; המחיר הוא 390,000 שקלים. בנוסף, מוצעת רמת הגימור 'S פלוס' הכוללת גם מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית, מערכת שמע משודרגת של מרידיאן, ובמפרט הבטיחות גם בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים; המחיר: 420,000 שקלים.

ריינג' רובר איווק מוצע רק ברמת הגימור המהודרת יותר, 'S פלוס', ומחירו 415,000 שקלים. להשוואה, איווק באותה רמת גימור ועם מנוע בנזין 200 כ"ס עולה 425,000 שקלים; איווק ודיסקברי ספורט (עם 7 מושבים) בגרסת הבנזין 250 כ"ס וברמת הגימור 'S פלוס' מוצעים ב-448,000 שקלים.

לנד רובר דיסקברי ספורט, ריינג' רובר איווק 2021 היברידים-נטענים – החל מ-390,000 שקלים
צילום: רונן טופלברג

רמי וקסמן, סמנכ"ל השיווק של יגואר-לנד רובר בישראל, מציין כי המחירים מבטאים את ההתייקרות שתחול על הגרסאות ההיברידיות-נטענות בעקבות השינויים בנוסחת המס הירוק שתיכנס לתוקף עם כניסת 2021. כתוצאה מכך, מחירים אלה גבוהים מאלה של חלק מהמתחרים.

עם זאת, לרוכשים בתקופה הקרובה יוצע מחיר תחרותי יותר, שלא צוין. ההערכה היא שכ-150 כלים נטענים כאלה יימכרו ב-2021, וישתלבו בתוכניות של יגואר-לנד רובר ישראל להרחבה משמעותית של פעילות היצרן בארץ.

לנד רובר דיסקברי ספורט, ריינג' רובר איווק 2021 היברידים-נטענים – החל מ-390,000 שקלים
צילום: רונן טופלברג