קבוצת יוניון מוטורס – יבואנית מותגי טויוטה, לקסוס, GAC – הודיעה היום (ראשון) כי תייצג בישראל את מותג ג'ילי הסיני ואת מותג ג'יאומטרי השייך לו.
 
ג'ילי הינה יצרנית הרכב העצמאית הגדולה בסין, והיא גם הבעלים של מותג מכוניות היוקרה השוודי וולוו, כמו-גם של מותגי לוטוס, פרוטון וחברות נוספות. יצוין כי בעבר היו לטלקאר, יבואנית קיה, קשרים עם ג'ילי ובמסגרתם חתמו שתי החברות על הצהרת כוונות. עוד יצוין כי כלמוביל – יבואנית יונדאי, מיצובישי, מרצדס – מייצגת את ג'ילי במדינות מסוימות במזרח אירופה.

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, תייבא את מותג ג'ילי
צילום: ג'ילי
 
בקווים כלליים
אנשי יוניון מוטורס מדגישים את הצד החשמלי של הקשר, ולכן ניתן להניח שהדגמים הראשונים שיגיעו לכאן יהיו של חטיבת ג'יאומטרי של היצרן הסיני, המתמחה בפיתוח כלי רכב חשמליים. ג'יאומטרי הוא מותג צעיר מאוד שהושק רק ב-2019, וזה אמור להציג לא פחות מעשרה דגמים חשמליים עד 2025.
 
בכל מקרה הכוונה היא להציע את כל הדגמים תחת המטרייה של ג'ילי כמותג אחד ולא לשווק כאן שני מותגים. ביוניון מדברים על תחילת שיווק מכוניות ב-2022, ובכל מקרה הם לא ממהרים. אנשיה אומרים כי יש להם סבלנות ומדגישים כי מדובר במהלך אסטרטגי הפונה לעתיד הרחוק יותר, סוף העשור.
 
כרגע מדגישים ביוניון מוטורס כי נושא הדגמים שיגיעו לכאן אינו סגור, והדבר היחיד שברור כי יהיו חשמליים, ובהמשך ייתכן יבוא כלים היברידיים-נטענים. היבוא יתבסס על דגמים שעומדים בתקינה אירופאית או צפון-אמריקאית מלאה, ולא על דגמים בתקינה מקומית מקלה לכלים חשמליים אך מוגבלת בכמויות (200 יחידות לכל דגם בשנה). כדאי לצין כי בזכות הבעלות על וולוו, לג'ילי ניסיון עשיר בתקינה אירופאית.
 
בהודעה שפרסמה יוניון מוטורס צוין כי החברה תייבא גם דגמים של ג'ילי עצמה, והיבואן הכריז כי יתמקד בכלים החשמליים שלה.  

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, תייבא את מותג ג'ילי
צילום: קבוצת יוניון
 
נא להכיר
בשלב זה מציע ג'יאומטרי את דגמי A ו-C, גרסה חשמלית של דגמי משפחת אמגרנד של ג'ילי; A הוא דגם משפחתי, C הוא רכב פנאי קומפקטי, שניהם חולקים אותה רצפה ואותו בסיס גלגלים של 270 ס"מ.
 
למשפחתית A מנוע חשמלי המייצר 163 כ"ס והתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש היא 8.8 שניות. הרכב מצויד בסוללות 52 קוט"ש או 62 קוט"ש, ואלה מעניקות לו טווח בין-טעינות של 410 או 500 ק"מ בהתאמה ולפי תקן NEDC היוצא. לרכב הפנאי C מנוע המייצר 200 כ"ס, ואפשרות לסוללה גדולה יותר של 70 קוט"ש לטווח של 550 ק"מ. בשני הכלים אפשרות לטעינה מהירה. שני הכלים אלה, תחת שם המותג ג'יאומטרי או ג'ילי, הם שעשויים להגיע לארץ.

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, תייבא את מותג ג'ילי
צילום: קבוצת יוניון