טלקאר, יבואנית קיה וסאנגיונג, תחל לייבא ב-2021 כלים חשמליים של מותג סרס, וידיעה על כך כבר הבאנו כאן. היום נמסר לנו על-ידי היבואן כי מאה יחידות ראשונות של סרס E3 הוטענו על אנייה בדרכן לארץ, וקיבלנו ממנו תמונה ראשונה מטקס המסירה שלהן שנערך בשבוע שעבר בשנחאי.   

המותג
סרס (Seres) נוסדה בקליפורניה ב-2016 כחברת סטארט אפ שנקראה "SF מוטורס", ובין מקימיה מי שהיה המדען הראשי שלה, מרטין אברהרדט, אחד משני המייסדים של טסלה. לאחר שיצר מרכזי פיתוח בעולם, רכש מרכז ייצור בארה"ב, שינה המותג את דרכו, ומיקד את פעילותו מסין. החברה נמצאת בבעלותה של קבוצת התעשייה צ'ונגקינג סוקון (Chongqing Sokon), שיצרה עוד קודם עם דונגפנג, מארבעת הגדולים בסין, מיזם רכב בשם דונגפנג סוקון (DFSK). סרס כיום היא חטיבת הרכב החשמלי של קבוצת הרכב הסינית סוקון עמה חתמה טלקאר על הסכם הפצה בישראל בשנת 2019.

עכשיו זה רשמי: Seres E3 בדרך אלינו
צילום: סרס

הדגם
סרס E3, שמאה יחידות ממנו בדרכן לישראל, הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) חשמלי, ובתור שכזה יתחרה ברכבי הפנאי (הקטנים) והחשמליים MG ZS, GAC GE3. בסיס הגלגלים של E3 הוא 265 ס"מ, אורכו 438 ס"מ. לפי המפרט הסיני, הרכב מצויד במנוע המייצר 161 כ"ס ויש לו סוללות 52.6 קוט"ש, לטווח של 405 ק"מ. בשלב זה לא פורסם המפרט המקומי.

E3 ישווק כאן עם תקינה חלקית בהתאם לתקנה המאפשרת להביא עד 200 יחידות לתקן ללא תקינה מלאה. 

הדגם שיגיע אחריו הוא SF5 (בתמונה למטה), והמפרט שלו מרשים הרבה יותר. זהו רכב גדול למדי שאורכו 470 ס"מ, ועיצובו עדכני. בקדימון של שיווק הדגם, צוין כי ל-SF5 מנועים המייצרים 693 כ"ס, הנעה כפולה, וסוללת 90 קוט"ש, לטווח של יותר מ-500 ק"מ. דגם זה עשוי להגיע אלינו לפני סוף 2021.

עכשיו זה רשמי: Seres E3 בדרך אלינו
צילום: סרס