מרצדס ישראל השיקה לפני חודשים ספורים את מרצדס EQC, רכב הפנאי החשמלי הראשון שלה. היבואן מכוון להצגת עוד שישה דגמים חשמליים במסגרת חטיבה EQ החשמלית בשנה וחצי הקרובה, לסך כולל של שבעה דגמים.

כזכור, במסגרת הצגת התוכניות של מרצדס העולמית לעשור הנוכחי, הוכרזה תכנית חשמול מקיפה שתכלול עשרה דגמים חשמליים עד 2025. כאמור, רובם של דגמים אלה יגיע לכאן כבר בזמן הקרוב.

מרצדס ישראל – תכנית החשמול
צילום: יואל פלרמן

לוח זמנים
כבר במרץ 2021 יגיע לכאן EQA, המהדורה החשמלית של רכב הפנאי הקומפקטי GLA. זמן קצר אחריו יתייצב כאן EQB, הדומה לרכב הפנאי הקומפקטי לשבעה GLB, ויציע אותו מספר מושבים. שני דגמים אלה מבוססים על רצפה המשרתת גם את דגמי הבעירה הפנימית המשווקים כעת.

ביוני תגיע אלינו EQS, ספינת הדגל החשמלית של מרצדס המקבילה ל-S קלאס. מכונית זו מבוססת על הפלטפורמה החדשה EVA  - פלטפורמה ייעודית-חשמלית ראשונה של מרצדס. זו תשמש, בנוסף, גם את מכונית הסלון החשמלית, EQE (מקבילה ל-E קלאס), את דגם הפנאי הגדול EQE SUV ודגם הפנאי הענק EQS SUV, המקבילים ל-GLE ול-GLS בהתאמה.

מרצדס ישראל – תכנית החשמול
צילום: מרצדס

דגמים אלה אמורים להגיע לכאן לפי הסדר הזה בין סוף 2021 לתחילת 2022.

אנשי מרצדס הבטיחו כי לדגמים החשמליים שלהם יהיה טווח הגדול מ-700 ק"מ, ובגרסאות היקרות של הדגמים בפלטפורמה החדשה תהיה תיבה עם 2 הילוכים.

מרצדס ישראל – תכנית החשמול
צילום: מרצדס