בשנת 2016 הושק הדור הנוכחי של פיג'ו 3008, רכב הפנאי הקומפקטי של המותג, ועתה הוא מגיע אלינו לאחר שעבר מתיחת פנים של אמצע החיים. מה על הפרק? לא הרבה, בעצם. אנשי פיג'ו בחרו לא לשנות דברים רבים, בוודאי לא משמעותיים. ונראה שהייתה זו החלטה נכונה, כי המוצר מלכתחילה מוצלח ואין צורך לשנות מה שעובד טוב. 3008 ניצח במבחנים השוואתיים רבים, גם אצלנו, כך שכל מה שנדרש הוא בעדכונים פה ושם.

למבחן קיבלנו את 3008 בגרסת 1.6 ליטר וברמת הגימור 'פרמיום' עם תג מחיר של 190,000 שקלים. 

ונתחיל בעיקר החדשות
פיג'ו 3008 התחדש במרכיבי העיצוב העכשוויים של המותג, בעיקר פנסי איתות המעוצבים כמו ניבי אריה, ואלה ממוקמים תחת יחידות התאורה הקדמיות החדשות – גם לד מלא, גם עיצוב חדש. השבכה בעיצוב אגרסיבי יותר, ללא מסגרת, וקוויה נמשכים במעין אפקט גרפי אל הפגוש, ממש תחת יחידות התאורה הקדמיות. גם חלקו התחתון של הפגוש הקדמי עוצב מחדש. שינויים גם מאחור, ביחידות תאורה אחוריות חדשות. בנוסף, שני גוונים של כחול שהצטרפו להיצע. 

פיג'ו 3008 – מבחן דרכים (מתיחת פנים, 1.6 טורבו, 'פרמיום')
צילום: עזרא רפאל

חדשות נסתרות
בתא הנוסעים חומרים שונים, כך פיג'ו. לא ממש הבחנתי בשינוי ממשי, וזה בסדר, שכן ב-3008 אחת מסביבות הנהג היפות בסגמנט, אם לא הנאה מכולם. עיצוב הדשבורד עוטף, בעל שני מפלסים והתחושה היא כי מדובר ברכב פרמיום ולא כזה שמגיע ממותג עממי.

לא הכל חף מחסרונות, ואני יכול לספר לכם על איכות הרכבה וגימור שגרעו מהתחושה המכובדת. לוח המחוונים מוקרן ומציע שלל תצוגות כשהתפריט הוא בעברית (והוא גם יגיד לכם מה דעתו על הערנות שלכם או אם אתם עוברים על המהירות המותרת), וישנו גם צג מולטימדיה המזדקר מחלקו העליון של הדשבורד. בחשיפה העולמית הראו צג מולטימדיה גדול מזה הקודם, "10 במקום "8, אך הרכב שלנו צויד בצג שהיכרנו מהדגם טרום המתיחה. מהיבואן נמסר כי אלו הכלים אותם הוא קיבל, ואם יקבלו בהמשך את הצג המגודל – יעדכנו אותנו, ואנחנו אתכם, כמובן.

פיג'ו 3008 – מבחן דרכים (מתיחת פנים, 1.6 טורבו, 'פרמיום')
צילום: עזרא רפאל

בכל הנוגע למרחב ולמושבים – אין שינוי; מעט אינטימי ליושבים לפנים, והמושבים נוחים; מאחור המרחב מוצלח, ומרווחי הראש, הברכיים וכפות הרגליים נאים בהחלט.

כיאה לרכב פנאי, יש שלל תאי אחסון, כולל אחד מצוין תחת משענת היד (הנהדרת) בין המושבים הקדמיים. תא המטען מכובד מאוד עם 591 ליטר, יש בו רצפה בשני גבהים, תאורה, שקע 12 וולט, אין ווי תליה, יש ארבעה ווי עגינה ויש גם גלגל חלופי, אם כי אינו בגודל מלא.

פיג'ו 3008 – מבחן דרכים (מתיחת פנים, 1.6 טורבו, 'פרמיום')
צילום: עזרא רפאל

חדשות מפנקות
כאמור, הרכב במבחן היה ברמת הגימור 'פרמיום', ובזו אבזור רב הכולל בין היתר – גג פנורמי גדול, מפתח חכם מלא, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנהג וזה מחומם כמו מושב הנוסע, בקרת אקלים מפוצלת ופתחי מיזוג לאחור, מושבים מהודרים בריפוד בד ודמוי עור, בשני גוונים עם תפרים ירוקים ונאים, תאורת אווירה חביבה, פקדי הילוכים מאחורי ההגה, בלם חנייה חשמלי, טעינה אלחוטית לנייד, צימוד לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

מפרט הבטיחות מכובד לא פחות, וכולל בלימה אוטונומית הכוללת עם זיהוי הולכי רגל או הולכים על ארבע עד 200 מטרים (מעבר לאלומת האור של הרכב), בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מלאה, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב בו, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים וכאמור גם התרעה על עייפות נהג.

פיג'ו 3008 – מבחן דרכים (מתיחת פנים, 1.6 טורבו, 'פרמיום')
צילום: עזרא רפאל

לא חדשות ולא נעליים
אין שינויים ביחידות הכוח ב-3008. כל המנועים מוגדשים; בבנזין 1.2 ליטר 130 כ"ס ו-1.6 ליטר 180 כ"ס; בדיזל 1.5 ליטר 130 כ"ס. התיבה אוטומטית 8 הילוכים, ולדיזל אופציה לתיבה ידנית 6 הילוכים, ההנעה קדמית. לגרסאות אלה מצטרפות ההיברידיות: עם הספק משולב של 225 כ"ס והנעה קדמית; עם 300 כ"ס והנעה כפולה. 

בגרסת הבנזין הבכירה שנבחנה 180 כ"ס, וזה אומר שיש לכן הספק נאה בכל זמן שתרצו, וגם לא מעט כוח בכל זמן שתצטרכו – 25.5 קג"מ כבר ב-1650 סל"ד. לאלה מכם שאוהבים מספרים, נציין כי משך התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש הוא 8 שניות בלבד, וזה ממש בסדר. צריכת הדלק בפועל לא השתנתה, ועומדת על 12 ק"מ/ל' בממוצע.

נוחות הנסיעה טובה תודות לכיול מתלים מוצלח, אם כי לא מושלם. המתלים הקדמיים נוקשים יותר מאלו האחוריים. נוחות הנסיעה בעיר טובה, ומחוץ לעיר רק כביש גלי בצורה מוגזמת יאתגר אותם. בכל אופן עד כתיבת שורות אלו, לא נשמעה חבטה מכיוון המתלים. 

פיג'ו 3008 – מבחן דרכים (מתיחת פנים, 1.6 טורבו, 'פרמיום')
צילום: עזרא רפאל

בכל הנוגע לנהיגת שביל – נוחות הנסיעה טובה על אבנים קטנות זרועות ושתולות. עם זאת, המרכב לא מרוסן מספיק ולא מומלץ להגביר את הקצב או להיכנס לשביל שאינו כבוש. 

גם בידוד הרעשים טוב, ורעשי רוח מוחשיים נשמעו במהירות של 120 קמ"ש. בידוד רעשי הכביש ורעשי המנוע מוצלח, אם כי ביחס לאחרון זו לא ממש חוכמה; ב-120 קמ"ש המנוע נח ב-2100 סל"ד בלבד.

פיג'ו 3008 – מבחן דרכים (מתיחת פנים, 1.6 טורבו, 'פרמיום')
צילום: עזרא רפאל

לסיום החדשות
פיג'ו 3008, מרכבי הפנאי האטרקטיביים בסגמנט, אם לא האטרקטיבי מכולם, וכעת הוא מוצלח עוד יותר. וזו מחמאה לרכב שלא באמת השתנה מאז הוצג, וחלפו מאז כמעט חמש שנים.

פיג'ו 3008 – מבחן דרכים (מתיחת פנים, 1.6 טורבו, 'פרמיום')
צילום: עזרא רפאל