בשנת 1992 מיצובישי החלה בשיווק רפליקת ראלי שתהפוך לאגדה בחייה. המתכון היה פשוט, לוקחים את ההנעה הכפולה מהאחות הגדולה, הגלאנט בגרסת ה-VR4, ושותלים אותה באחות הקטנה – הלאנסר. ואז הם גם נתנו לה שם מפוצץ - איבולושן!

ככה עד שנת 2016, עברו להם עשרה דורות של איבולושנים, עם אותו המתכון של מנוע שני ליטר טורבו, הנעה כפולה וכ-300 סוסים, בממוצע.  עכשיו, קודם כל, בכל דור של איבולושן, ברגע שאתם פותחים את הדלת – אתם מגלים תא נוסעים על גבול המעליב, אבל זה מה שנדרש בכדי לקבל רפליקת ראלי שמה שמעניין בה זו היכולת לתקוף עיקולים.



הבסיס של האיבולושן כל כך מוצלח, שהוא מתאים להרבה סוגי מירוצים, דראג, טיפוס גבעה, ראלי כביש, ראלי עפר ואפילו ג'ימקאנה... למי שאוהב להסתובב במהירויות נמוכות בתוך יער כתום של קונוסים.



בישראל לדוגמה, בכל הנוגע לקביעת זמנים במסלולים המקומיים, האבולושנים (המשודרגות, כמובן) נותנות פייט גם לחדישות במכוניות הספורט ואילו במירוצי דראג רשמיים היו רק ארבע מכוניות שירדו מעשר שניות לרבע מייל. שתיים מהן אלו איבולושנים, אחת מהן מחזיקה בשיא, השנייה היא רכב בתצורה מלאה עם סלון מלא, דיפוני דלתות ורמקולים.



עשינו לכם חשק לעוד מידע? בשביל זה אתם צריכים ללחוץ על הקישור ליוטיוב, או בתמונה הפותחת או כאן.