סגמנט המשפחתיות הקומפקטיות (קטגוריה C) היה בעבר הדומיננטי בשוק הרכב הישראלי. במרוצת השנים איבדו המשפחתיות הקומפקטיות, או בשמן העממי "משפחתומטיות", את הבכורה לרכבי הפנאי האופנתיים שנגסו אט-אט במכירות, בדרכם אל ראש הטבלה.

למרות זאת, ולא מעט בזכות ציי הליסינג הגדולים, סגמנט המשפחתיות הקומפקטיות עדיין מהווה כ- 20% מכלל השוק (שני רק לרכבי הפנאי הקומפקטיים), ונראה כי עם ישראל אינו מוכן עדיין לוותר על המשפחתית הקלאסית. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שלמרות התייקרות מסוימת בשנים האחרונות, למשפחתיות מחיר נמוך משל רכבי הפנאי (נכון גם לשווי שימוש), והתמורה עדיפה לרוב, כך שהן זוכות לאהדת הקהל בזכות ולא בחסד. 

על אף המחיר העדיף, יש לזכור כי עלויות הרכב אינן מסתכמות בתשלום עבור המכונית עצמה. כפי שהסברנו בכתבה על השוואת רכבים, עלויות אחזקה נלוות, ובמיוחד ביטוח מקיף, יכולות להשפיע באופן משמעותי על ההוצאות החודשיות שלכם, וחשוב לקחת אותן בחשבון. 

כחלק מסדרת כתבות בנושא השוואת מחירי ביטוח רכב, בסקירה זו נביא את מחירי פוליסות הביטוח לחמשת המשפחתיות הקומפקטיות הנמכרות ביותר בישראל, בסדר יורד מהמקום הראשון ועד המקום החמישי בטבלת המכירות. 

בדקנו: מחירי ביטוח למשפחתיות קומפקטיות
צילום: יואל פלרמן

תעריפי ביטוח הרכב המובאים בסקירה זו נלקחו ממנגנון השוואת המחירים של 'Wobi', בהתאם לדרישות הבאות: שני נהגים עם עבר ביטוחי מלא (ביטוח מלא בשלוש השנים האחרונות) ונקי, כאשר הנהג הצעיר הוא בן 24 עם 6 שנות וותק; הרכב הוא רכב יחיד עבור הזוג, ונמצא בבעלות פרטית; עיר המגורים של הנהג העיקרי היא תל אביב; הפוליסה כוללת כיסוי ביטוחי מלא (חובה ומקיף – כולל שירותי דרך וגרירה, ביטוח שמשות, ורכב חלופי אוטומטי לנהג מגיל 24 ומעלה) ותוקפה בין 1 בפברואר 2021 ועד 31 בינואר 2022. כמו כן, המחירים שהתקבלו נכונים ליום הבדיקה, ומתייחסים לרכבים חדשים ברמת הגימור הנמוכה ביותר של כל גרסה, אלא אם צוין אחרת; לעיתים ייתכנו הבדלי מחירים בין רמות גימור לכל דגם.

חשוב להדגיש כי את תנאי הפוליסה (הכוללים, בין השאר, את רמת המיגון הנדרשת, דמי ההשתתפות העצמית וגודל הכיסוי לנזק לצד ג') לא ניתן לקבוע באופן אחיד, אולם מהשוואת ההצעות עולה כי התנאים די דומים בכל הפוליסות – לרוב אימובילייזר מקורי או ללא דרישת מיגון כלל; גובה השתתפות עצמית של כ-1500 עד 2500 שקלים או 1.5% מערך הרכב; אובדן להלכה מנזק של 50% מערך הרכב ועוד. שימו לב לפרטים אלו, ולא רק למחיר, בבואכם לרכוש פוליסה.

שימו לב: אין כל חובה לרכוש את ביטוח החובה והביטוח המקיף באותה חברה, ופיצול הפוליסות יוביל במרבית המקדים להוזלה ניכרת. בנוסף, כמו שירותים רבים בישראל, גם מחיר הביטוח נתון למיקוח ומשא ומתן. 

המחירים בסקירה זו אינם סופיים ומהווים אומדן כללי בלבד. מומלץ מאוד לבצע השוואת מחירים טלפונית בין 3 החברות בעלות ההצעות הנמוכות ביותר באתר האינטרנט.

בדקנו: מחירי ביטוח למשפחתיות קומפקטיות
צילום: אלי שאולי

טויוטה קורולה היברידית (Sun)
חובה – החל מ- 1339 ₪ 
מקיף – החל מ- 3379 ₪ 
חובה + מקיף (חבילה משולבת) – החל מ- 5337 ₪ 

בדקנו: מחירי ביטוח למשפחתיות קומפקטיות
צילום: יואל פלרמן

יונדאי איוניק
חובה – החל מ- 1334 ₪ 
מקיף – החל מ- 2592 ₪ 
חובה + מקיף (חבילה משולבת) – החל מ- 4088 ₪ 

בדקנו: מחירי ביטוח למשפחתיות קומפקטיות
צילום: מערכת אוטו

רנו מגאן גרנד קופה (דיזל, Intense)
חובה – החל מ- 1334 ₪ 
מקיף – החל מ- 3851 ₪ 
חובה + מקיף (חבילה משולבת) – החל מ- 5441 ₪ 

בדקנו: מחירי ביטוח למשפחתיות קומפקטיות
צילום: מערכת אוטו

סקודה אוקטביה
חובה – החל מ- 1233 ₪ 
מקיף – החל מ- 4160 ₪ 
חובה + מקיף (חבילה משולבת) – החל מ- 5683 ₪  

בדקנו: מחירי ביטוח למשפחתיות קומפקטיות
צילום: איתמר רותם

מאזדה 3 (סדאן, Spirit)
חובה – החל מ- 1356 ₪ 
מקיף – החל מ- 3686 ₪ 
חובה + מקיף (חבילה משולבת) – החל מ- 5618 ₪