פורד ישראל החלה בשיווק פורד פומה, רכב הפנאי הקטן (B-SUV) שהוצג ב-2019. פומה חולק אותו בסיס עם הסופרמיני פיאסטה, ומסתער על אחד מפלחי השוק החשובים והגדלים בשוק הרכב הישראלי. הדגם היה אמור להגיע לישראל בשנה שעברה, אך גם במקרה זה משבר הקורונה עיכב את בואו. 

רעיון מנחה ומכלולים
לפי אנשי דלק מוטורס, היבואן, פומה הוא המוצר החשוב ביותר של פורד אירופה לשנים הקרובות, ומציינים כי השימוש בשם "פומה" אינו מקרי. דגם ספורטיבי בשם זה, גם הוא על אותו בסיס ששירת את פיאסטה, הוצע על-ידי פורד לפני שני עשורים (1997-2002). פורד, אומרים אנשיה, שואפת לא רק להעניק אופי ספורטיבי לדגמי הפנאי שלה, אלא שכל דגם ודגם יהיה בעל היכולת הדינמית הגבוהה והמהנה ביותר לנהיגה ביחס למתחרים. 

פורד פומה 2021 החדש בישראל – החל מ-128,000 שקלים
צילום: פורד

לפומה בסיס גלגלים של 259 ס"מ ואורכו נע בין 419 ס"מ ל-421 ס"מ לפי רמת הגימור. נפח תא המטען, 410 ליטר, הוא מהגדולים בקטגוריה. בתא המטען מספר פתרונות אחסון,  כולל "מגבוקס" – שקע גדול וריבועי ברצפה בנפח של 80 ליטר, כאשר מוציאים ממנו את הצמיג הרזרבי; 46 ליטרים כאשר הצמיג במקומו. 

לפומה מנוע טורבו-בנזין 1.0 ליטר 3 צילינדרים, המשרת גם את פוקוס. המנוע מייצר כאן 125 כ"ס ו-17.3 קג"מ ב-1400 סל"ד – בגדישת-יתר 20.4 קג"מ – וכאן הוא משודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 10.2 שניות, צריכת הדלק הממוצעת 16.4 ק"מ/ל' והציון הירוק 9. באירופה מוצע מנוע זה גם עם מערך היברידי מתון אבל רק בגרסה ידנית. 

רמות גימור, מחירים
פומה מוצע בשלוש רמות גימור – 'טיטניום', 'ST ליין', ST ליין X' – השונות זו מזו לא רק במפרט האבזור, אלא גם בנראות שלהן ולראשונה גם אופי שונה מאשר לשתיים האחרות. 

פורד פומה 2021 החדש בישראל – החל מ-128,000 שקלים
צילום: פורד

ל'טיטניום' פריטי עיצוב מהסוג המקובל בדגמי פנאי, כמו חיפויים כהים לגלגלים, ואילו ל-'ST ליין'/'ST ליין X' פריטים לעיצוב ספורטיבי יותר. אלה כוללים, בין השאר פגושים שונים, חלקים תחתונים בצבעי המרכב, עיצוב אחר למסגרת השבכה והרשת בתוכה, כל אלה על-מנת ליצור הופעה דינמית ונראות של רכב נמוך יותר, למרות שהגובה דומה. ובכל זאת, ל-'ST ליין' גם כיול מתלים ספורטיבי יותר.

בכל רמות הגימור חבילת בטיחות מלאה הכוללת בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, ניטור היקפי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אוטומטי, ובנוסף מערכת לסיוע בחניה. בכל רמות הגימור תאורת לד כמעט מלאה – תאורת חנייה, אור מעבר ("אור רגיל") – שאינה כוללת את אור הדרך ("אור גבוה"). 

ברמת הגימור 'טיטניום', שמחירה 128,000 שקלים, חישוקי "17, ומולטימדיה עם צג "8. 

פורד פומה 2021 החדש בישראל – החל מ-128,000 שקלים
צילום: פורד

ברמת הגימור 'ST ליין', שמחירה 134,000 שקלים, חישוקים בעיצוב שונה, מושבים ספורטיביים, לחצן התנעה, מחוונים מוקרנים וגלגל הגה ספורטיבי. לפומה ברמת הגימור 'ST ליין X', שמחירה 145,000 שקלים, חישוקי "18, גג זכוכית, ריפוד עור משולב, מערכת שמע של B&O, בקרת אקלים ועוד. 

ב'טיטניום' ניתן לקבל מושבים עם שילוב עור בריפוד ועיסוי בקדמיים תמורת תוספת של 4500 שקלים; ברמת גימור זו וב-'ST ליין' ניתן לקבל גג בצבע שונה (שחור או כסוף) במחיר של 4000 שקלים. 

בדלק מוטורס מתקשים לצפות את רמת המכירות, מכיוון שבשלב זה מלאי המכוניות שפורד הבטיחה ליבואן לתקופה הקרובה מוגבל.

פורד פומה 2021 החדש בישראל – החל מ-128,000 שקלים
צילום: פורד