מיצובישי הכריזה על הדור הרביעי של מיצובישי אאוטלנדר, דגם הפנאי הקומפקטי (C-SUV) – כעת על פלטפורמה שונה, מצויד ביחידת הנעה אחרת, בעיצוב עדכני ובוטה ועם סביבת נהג חדשה לחלוטין. הדגם החדש הוא ראשון של החברה במסגרת ברית מיצובישי-ניסאן-רנו; כזכור, מיצובישי נרכשה על-ידי ניסאן ב-2016. הדגם החדש הוצג לאחר קונספט אנגלברג מ-2019 ולאחר שבינואר השנה פרסמה מיצובישי קדימונים לדגם בדמות כלים בהסוואה.

מיצובישי אאוטלנדר, בדור הפורש והשלישי, נמצא איתנו עוד מ-2012, ועבר עד כה שתי מתיחות פנים. אאוטלנדר הנוכחי מתבסס על רצפה GS ששימשה גם את הדור השני מ-2006, גם את שאר הדגמים הקומפקטיים של החברה, אז והיום – כולל לנסר (גם איוו), אקליפס, ASX (וגם דגמים של פיאט וקרייזלר, פיג'ו וסיטרואן).

דגם זה, המאוד פופולרי בישראל, מוצע בין השאר בגרסה עם שבעה מקומות ובגרסה היברידית.

1639938
צילום: מיצובישי

דגם חדש
אאוטלנדר החדש מבוסס על הפלטפורמה הקומפקטית/בינונית CMF-C/D של ניסאן-רנו המשרתת אותן מ-2015, והוא חולק אותה, בין השאר, עם דגמי ניסאן אקס טרייל (שדורו החדש נחשף לא מזמן), סנטרה, קשקאי כמו-גם דגמי רנו אספאס, טליסמאן, מגאן.

הממדים גדלו – בסיס הגלגלים ארוך ב-3.5 ס"מל-270.6 ס"מ; האורך עלה ב-1.5 ס"מ ל-471 ס"מ; הרוחב ב-5 ס"מ ל-186 ס"מ והגובה ב-7 ס"מ ל-175 ס"מ. 

1639923
צילום: מיצובישי

העיצוב החיצוני אינו מצטנע כלל. הקו העכשווי של מיצובישי – 'מגן דינמי' בלשונה, כמו ב-ASX ובאקליפס המחודשים – מוצא ביטוי בשבכה גדולה מאוד, לא מעט כרום סביב, יחידות תאורה מוארכות וצרות למעלה ובמשטח גדול סביב פנסי החזית המדגיש אותם, משטחי צד מוגדלים המבליטים את ממד הגובה, קווים מפוסלים לאורך הרכב. גם מאחור מודגש הגובה עם קווים ניצבים יחסית ויחידות התאורה מפגינות נוכחות. אאוטלנדר מוצע תקנית עם חישוקים בקוטר 18 אינץ‘, ואופציה לכאלה בקוטר 19 או 20 אינץ‘.

במיצובישי רוצים שאאוטלנדר החדש ייראה – והוא אכן נראה.

1639925
צילום: מיצובישי

סביבת הנהג עברה מהפיכה של ממש; זו הקודמת הייתה מיושנת למראה והסגירה את גילו של הדגם, זו החדשה מיישרת קו עם העידן הנוכחי. מול הנהג לוח מחוונים מוקרן (12.3 אינץ‘), תצוגה עילית ענקית (10.8 אינץ‘) ובמרכז מסך מולטימדיה (9 אינץ‘) עם תאימות לאנדרואיד אוטו/אפל קאר פליי. (אלחוטי). 

הדגם החדש חולק לא מעט רכיבים משותפים עם אקס טרייל (מסך מולטימדיה, מיקום פתחי המיזוג, מתגים מסוימים ועוד), אך בזכות פריטי עיצוב שונים – גלגל הגה חדש, משטחי דיפון שונים, הפס הרוחבי בו משולבים פתחי המיזוג – העיצוב שונה, בעל אופי משלו. במיצובישי יאפשרו ללקוח לבחור בין מספר שילובי צבעים-ריפוד-דיפונים בסביבת הנהג ולפי רמת הגימור. אאוטלנדר יוצע, לפחות בתחילת הדרך, עם שלוש שורות מושבים כסטנדרט.

1639918
צילום: מיצובישי

מפרטים ופרטים
בשלב ראשון, מוצע אאוטלנדר החדש עם מנוע אחד – בנזין אטמוספרי, 2.5 ליטר, 4 צילינדרים, ככל הנראה זה המוכר מאקס טרייל. מיצובישי לא שחררה נתונים בשלב זה, אך בדגם של ניסאן מפיק מנוע זה 181 כ“ס ו-25.1 קג“מ ומשודך לתיבה רציפה, וסביר להניח שלאאוטלנדר נתונים דומים עד זהים. 

אאוטלנדר החדש מוצע תקנית עם הנעה קדמית, ויש לו אופציה למערכת הנעה כפולה מקורית של מיצובישי. בשתי גרסאות ההנעה מצבי ניהוג לכביש ולשטח; חמישה בהנעה הקדמית, שישה בכפולה. בהמשך תציג מיצובישי גרסה היברידית-נטענת חדשה.

1639913
צילום: מיצובישי

מפרט הבטיחות עדכני וכולל בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב הנסיעה ועוד.

מכלמוביל, יבואנית דגמי מיצובישי לישראל, נמסר כי הדור החדש של מיצובישי אאוטלנדר צפוי להגיע לישראל ברבעון השלישי של 2021.

1639916
צילום: מיצובישי