הונדה חשפה תמונות ופרטים ראשונים על רכב הפנאי הקטן (B-SUV) שלה, הונדה HR-V. זהו הדור השלישי של הדגם שהיה ראשון מסוגו כאשר הוצג (1998), ועד שפסק ייצורו (2006), היה ללא מתחרים, אך לא הצליח במיוחד.  

הדור השני, שהוצג ב-2013, הופיע שלוש שנים לאחר השקתו של ניסאן ג'וק, שהיה הדגם שהתניע את ההצלחה של הקטגוריה הזו.

דגם חדש 
בשלב זה שחררה הונדה מעט מידע על הדגם ומספר תמונות. מדובר ככל הנראה בדור חדש לגמרי המבוסס על פלטפורמה חדשה אותה הוא צפוי לחלוק עם ג‘אז החדשה שהושקה בישראל לא מזמן.

הונדה HR-V 2021 החדש נחשף: היברידי בלבד
צילום: הונדה

חיצונית, מציג HR-V החדש מופע קשוח ורבוע מזה הרך והמעט אנמי של הדור היוצא. בחזית שבכה גדולה ויחידות תאורה כפי שהופיעו בסיוויק החדשה שנחשפה בגרסת אב טיפוס. הקווים הישרים על מכסה המנוע ולאורך המרכב מוסיפים למראה גברי יותר. מאחור קורת C רחבה יחסית ומבנה עם מרכיבי רטרו, כמו זה שראינו בהונדה סיטי החשמלית.

סביבת הנהג עוצבה מחדש וגם כאן משלבת אלמנטים מסיוויק החדשה – גלגל הגה, לוח מחוונים, פס רוחבי מדלת לדלת – וגם כאלה המוכרים לנו מג‘אז, כמו מערכת המיזוג, מולטימדיה. הונדה אינה מפרטת, אך בהודעה לעיתונות מציינת כי HR-V החדש יהיה מרווח מקודמו, ויוטמע בו סידור "מושבי הקסם“ בשורה השנייה, גם כאן כמו בג'אז.

הונדה HR-V 2021 החדש נחשף: היברידי בלבד
צילום: הונדה

הונדה מוסרת כי HR-V יגיע לאירופה, וכך גם לישראל, עם מערכת הנעה היברידית בעלת שני מנועים חשמליים, המכונה E:HEV, גם זו בדומה למה שמניע את ג‘אז במהדורתה החדשה. זהו מערך היברידי שונה מהמקובל בקרב יחידות כאלה, וייחודי להונדה: מנוע הבנזין (בג'אז, 1.5 ל‘) מניע מנוע חשמלי אחד המתפקד כגנרטור וטוען את הסוללות, ואילו המנוע החשמלי השני הוא זה שמניע את הרכב בפועל ברוב מצבי הנהיגה, ומקבל סיוע ממנוע הבנזין תחת עומס.

HR-V החדש צפוי להגיע לאירופה בסוף שנת 2021. 

הונדה HR-V 2021 החדש נחשף: היברידי בלבד
צילום: הונדה