האמת שזה היה די מדכא. לראות מישהו שאני לא מכיר, רוכב על אופנוע שאני מכיר היטב – ימאהה טנרה 700 שעל אוכפו ביליתי לא מעט; אדוונצ'ר יעיל, קצת נטיית שטח חביבה, בעיקר לאספלט – ועושה איתו דברים לא-סבירים לנוכח עיני המשתאות.

אירוע הרכיבה עם פול טארס
צילום: ריידרס פור ריידרס

אותו טנרה 700 קיפץ, ריחף, ובכלל נראה כי שבר את כללי הפיזיקה והאופנוענות.

זה יכול היה לקרות לטנרה בגלל שעל האוכף שלו נמצא פול טארס (Pol Tarrés).

האיש והרכיבה
פול טארס הוא ספרדי חביב שרוכב כבר 24 שנים על אופנועים – וזה ממש הרבה שנים, בייחוד לאחר שמפנימים כי האיש בן 27. 

טארס, רוכב תחרויות טריאל ומוטוקרוס, החליט שהוא רוצה לעשות לביתו ועוד כמה פזטות, וביקש מהיבואנים בספרד לתת לו אופנוע רגיל (מופעי טריאל בטבע ערך כבר קודם), אתו יצטלם בסרטון שיעלה ליוטיוב ובו ידגים את יכולותיו. כולם אמרו לו 'לא', פרט לימאהה שנתנה לו T7 אחד. טארס, כמה מביך, ריסק אותו אחד בדרך לצילומים.

אירוע הרכיבה עם פול טארס
צילום: ריידרס פור ריידרס

ובכל זאת, אנשי ימאהה התרצו ונתנו לו עוד כלי – ויחד עם חברים צילם במשך שבוע 1000 דקות (שזה כמעט 17 שעות), ואלה היו לסרטון בן 17 דקות בשם The Seeker Movie. בסרטון מראה טארס איך אותו טנרה 700 תקני לחלוטין הופך בידיו לכלי טריאל קליל. טארס הראה את הסרטון לאנשי ימאהה, אלה התלהבו והחתימו אותו מיד על חוזה. הסרטון, שעלה לרשת בסוף יולי 2020, צבר כבר כ-1.3 מיליון צפיות, והביא בתוך חודש למכירה של עוד אלף יחידות של טנרה 700.



בינתיים אני על קטמ 790 אדוונצ'ר – עוד אופנוע שמרכז חייו בכביש. טארס אומר שאפשר – ואני מאתגר את עצמי ואת האופנוע ומתחיל לעלות במעלות שלא חשבתי שאפשר לעשות את זה בהן, ומקפץ כאילו יש לי עצמות חליפיות. העובדה שטארס שם ועושה את הדברים בעצמו – נותנת ביטחון גם לרוכבי אופנועי האדוונצ'ר שמסביב.

Riders For Riders
מי שהביא את טארס לארץ הם אנשי ארגון Riders For Riders, וזה האירוע ה-18 אותו ערכו. Riders הם איתמר ציפורי, יזם ואיש טכנולוגיה, דור שוורץ, איש מחשבים – שניים שנפגשו ממש מזמן כאשר היו לוחמים באותו צוות בצנחנים. השניים החליטו להביא לכאן רוכבים בינלאומיים.

עד עכשיו התארחו בישראל רוכבים כמו וויד יאנג (Wade Young), ג'וספ גרסיה (Josep Garcia), בילי בולט (Billy Bolt), סנדרה גומז (Sandra Gomez) – כולם רוכבים מהשורה הראשונה באנדורו העולמי, המגיעים לכאן על-מנת להראות את היכולות שלהם לרוכבים המקומיים, הבאים לראות מקרוב איך המקצוענים עושים את זה.

אירוע הרכיבה עם פול טארס
צילום: ריידרס פור ריידרס

למעלה מ-3000 רוכבים השתתפו באירועים אלו. הרוכבים משלמים כ-800 שקלים ליום מלא של הדרכה, וזה כולל ארוחה וצילומים, הנחות בבתי עסק – ובעיקר להיות שותפים לחוויית המפגש עם הגדולים.

החלום, שהגשמתו היא מטרה לביצוע, הוא לערוך כאן תחרות בין-לאומית שתהיה חלק מסבב האנדורו העולמי.

אירוע הרכיבה עם פול טארס
צילום: ריידרס פור ריידרס