תחרות אוטו השנה 2021 תגיע בקרוב לקו הסיום — ואתם עדיין יכולים להצביע ולהשפיע — ואז נכריז על הזוכות בקטגוריות השונות, כולל הזוכה הגדולה בתואר ’אוטו השנה של ישראל 2021‘. בסדרת כתבות נחשוף בפניכם את שלוש המועמדות הסופיות בכל קטגוריה. הפעם — מכוניות המיני.

סגמנט מכוניות המיני חווה צמיחה אדירה בעשור האחרון — מסגמנט זניח עד לא קיים הוא הפך לדומיננטי ומרכזי בשוק כאשר נציגותיו מככבות בעשירייה הפותחת הדגמים הנמכרים. אולם בשנה שחלפה מתמודדות רבות עזבו את השוק המקומי ללא יורשת באופק, ובאופן תואם הסגמנט עצמו הצטמצם — בשנת 2020 מכוניות המיני היוו 8.4% מכלל השוק בלבד, יריד של 1% ביחס לשנה שעברה. כיום ישנן שלוש מתמודדות עיקריות ביניהן מתחוללת עיקר התחרות על לב הנהגים. 

אוטו השנה 2021 – מועמדות סופיות בסגמנט המיני
צילום: מערכת אוטו

יונדאי i10
מכונית המיני של יונדאי נחתה בישראל בדור חדש לגמרי ממש בתחילת 2020. הדור החדש הביא עימו עיצוב חיצוני מוצלח ומושך וסביבת נהג מעוצבת ואיכותית מהמקובל בסגמנט. מעבר לעיצוב i10 החדשה מצוידת בפלטפורמה חדשה, מנוע חדש וחסכוני מבעבר ותיבה חדשה — רובוטית חד-מצדית במקום אוטומטית. חשוב מכל אלה — בניגוד לדור הקודם, i10 החדשה מצוידת במגוון מערכות בטיחות מתקדמות. בשנת 2020 יונדאי i10 נמסרה ב-3,749 יח’.

יתרונות: עיצוב, סביבת נהג, צריכת דלק, מרחב לנוסעים ומטען
חסרונות: נוחות נסיעה, תיבת הילוכים, ביצועים

אוטו השנה 2021 – מועמדות סופיות בסגמנט המיני
צילום: יואל פלרמן

קיה פיקנטו
מזה שנים שפיקנטו נמצאת בראש טבלת המסירות בסגמנט המיני, ושנת 2020 לא הייתה שונה עם 8,036 מסירות שהבטיחו לה את ראשות הסגמנט. למעט תוספת גרסת ה-X-ליין המסקרנת פיקנטו לא השתנה מאז הסבב האחרון והיא עדין אותה מכונית מיני מוצלחת: עיצובה נאה, היא מציעה מרחב מספק, תא מטען גדול ביחס לקטגוריה ואחריות נדיבה. כאן נציין שמתיחת הפנים של הדגם כבר הוצגה — זו צפויה להגיע בהמשך עם מנוע חדש ותיבה רובוטית חד-מצמדית, ממש כמו של i10.

יתרונות: עיצוב, תא מטען, אחריות ארוכה
חסרונות: נוחות נסיעה, צריכת דלק 

אוטו השנה 2021 – מועמדות סופיות בסגמנט המיני
צילום: יואל פלרמן

שברולט ספארק
זוכת הסגמנט שלנו בשנה שעברה חיזקה את נוכחותה בסגמנט — עם 4,178 יח‘ שנמסרו ב-2020 היא המתמקמה במקום השני במסירות בסגמנט. מדובר עדיין באחת ממכוניות המיני המוצלחות — המנוע חזק ביחס למקובל בקטגוריה (98 כ“ס) והתיבה הרציפה נעימים בפעולתם איכות הנסיעה גבוהה מהמקובל בסגמנט והאבזור נדיב.

יתרונות: ביצועים, איכות נסיעה, אבזור, אחריות
חסרונות: מרחב מאחור, תא מטען