מקס וורסטפן ורד בול זכו היום (ראשון) לניצחון חשוב במירוץ פורמולה 1 השני העונה. זה היה הגרנד פרי של אמיליה רומנה, הוא נערך במסלול אימולה והיה דרמטי ביותר. במירוץ, שנפתח על מסלול רטוב והופסק באמצע בגלל תאונה, הצליח לואיס המילטון להתגבר על תאונה בה היה מעורב ולסיים שני. 

קרקס הגרנד פרי התייצב במסלול אימולה על-שם אנזו ודינו פרארי הנמצא במחוז אמיליה רומנה. במקצה הדירוג הצליח המילטון לזכות שוב בעמדה הבכירה, עשה זאת בפעם ה-99 בקריירה שלו, והקדים את סרג'יו פרז ואת וורסטפן במכוניות של רד בול. ואטרי בוטס, שסיים שמיני, הפגין כי מרצדס כבר אינה כה דומיננטית כבעבר.   


יום המירוץ בישר על דרמות אפשריות, לאחר שגשם שוטף הציף את המסלול לפני הזינוק והמתחרים פתחו על צמיגי גשם. עם מתן אות הזינוק תקפו שתי המכוניות של רד בול את המילטון, כאשר וורסטפן בפתיחה מדהימה הצליח לעבור אותו תוך כדי יצירת מגע בין המכוניות. כתוצאה מכך נגרם שבר קל בכנף הקדמית של המרצדס של המילטון, אבל לא זה מה שיעצור את האלוף הבריטי.

תחילה היה נראה שוורסטפן מתרחק, אבל לקראת אמצע המירוץ החל המילטון לסגור את הפער. שניהם היו רחוקים משאר המתחרים אחריהם, וכמו במירוץ הקודם היו בליגה משל עצמם. ייתכן שמרצדס תזמנה טוב יותר את המעבר לצמיגי סליקס (למסלול יבש) אך העצירה האיטית עכבה את המילטון. הוא חזר למקום השני קרוב לוורסטפן, אלא שאז קיבלנו שיעור בנושא "עד כמה קשה לנהוג עם צמיגי סליקס על מסלול בתהליך התייבשות".

המילטון יצא מהקו היבש תוך ניסיון עקיפה של סמן אחורי והחליק מחוץ למסלול. בניסיון לחזור למסלול פגע בכנף הקדמית ונראה כאילו הוא פורש, אלא שאז הצליח לחזור למסלול תוך נסיעה לאחור. למזלו, הוא נכנס למסלול שניות אחרי ניסיון עקיפה לא מוצלח של ג'ורג' ראסל בוויליאמס על בוטס שהסתיים במגע אלים; שתי המכוניות הוטחו בגדרות הבטיחות והשברים גררו את הפסקת המירוץ. 


המילטון אץ כמובן להחליף כנף וניצב במקום התשיעי לקראת ההזנקה מחדש. אחרי דרמה קלה בזינוק המתגלגל (כלומר, לא מעמידה), כאשר וורסטפן כמעט החליק מהמסלול, החל מרדף מטורף של אלוף העולם שהצליח לעקוף שבעה נהגים, סיים במקום השני וקבע בדרך את ההקפה המהירה ביותר. הנקודה שקיבל בזכותה הבטיחה שהוא נשאר במקום הראשון באליפות הנהגים.

שלישי סיים לנדו נוריס שהפתיע עם מירוץ מצוין במקלארן. שארל לקלרק וקרלוס סינז במיקום מכובד והעניקו נקודות חשובות לפרארי, כאשר מאחוריהם דניאל ריקרדו במקלארן השנייה. 

לאנס סטרול סיים שביעי ביום לא מוצלח במיוחד של אסטון מרטין (סבסטיאן פטל פרש בשל תקלה), שמיני סיים פייר גסלי באלפא טאורי, שהקדים את קימי ראיקונן באלפא רומיאו ואת אסטבן אוקון באלפין. 

*אחרי המירוץ, בעקבות עונש לראיקונן עלה אוקון למקום התשיעי ופרננדו אלונסו קודם לעשירי והביא נקודה ראשונה העונה. 

וורסטפן מנצח לאחר דרמה באימולה
צילום: מרצדס

גרנד פרי אמיליה רומנה, מסלול אימולה, 18.04 
1. מקס וורסטפן – רד בול 
2. לואיס המילטון – מרצדס 
3. לנדו נוריס – מקלארן 
4.  שארל לקלרק – פרארי 
5. קרלוס סיינז – פרארי 
6. דניאל ריקרדו – מקלארן 
7. לאנס סטרול – אסטון מרטין 
8. פייר גסלי – אלפא טאורי 
9. אסטבן אוקון – אלפין
10. פרננדו אלונסו – אלפין

אליפות העולם לנהגים אחרי 2 מירוצים (מ-23 מירוצים)
1. לואיס המילטון – 44 נק' 
2. מקס וורסטפן – 43 נק' 
3. לנדו נוריס – 27 נק' 
4. שארל לקלרק – 20 נק' 
5. ואטרי בוטס – 16 נק' 

אליפות העולם ליצרנים אחרי 2 מירוצים (מ-23 מירוצים)
1. מרצדס – 60 נק' 
2. רד בול – 53 נק' 
3. מקלארן – 41 נק' 
4. פרארי – 34 נק' 
5 .אסטון מרטין – 7 נק'