רכבי הפנאי כבר מזמן שולטים בשוק המקומי. כיום הכלים בסגמנט הפנאי הקומפקטי אחראים ליותר משליש ממסירות רכב חדש בישראל, רכב פנאי בינוניים נמכרים הרבה יותר מהמשפחתיות הגדולות עליהן הם מבוססים ורכבי הפנאי הקטנים דוחקים את מכוניות הסופרמיני שהיו פופולריות בעבר.

שינוי המגמה הזה והמעבר לרכבי פנאי מוגבהים בעלי מאפייני עיצוב מעולם השטח באופן טבעי גולש גם לתרבות הפנאי של הישראלים. אם בעבר טיול בשטח היה שמור רק ליודעי דבר עם כלים גדולים, כבדים ויקרים והצריכו ידע רב כיום, כשלכל אחד מאיתנו יש "רכב שטח" בבית, הדבר פופולרי הרבה יותר. 

טיפים לנהיגה נכונה בשטח - עונת הטיולים החלה!
צילום: עזרא רפאל

ברור שרכב הפנאי הממוצע איננו כזה המאפשר לתקל מכשולי עבירות מאתגרים מדי, אבל אלה כלים נהדרים לטיולי שבילים משפחתיים ומהנים - הם שימושיים, נוחים ונעימים למדי ומרווח הגחון הנדיב ביחס למשפחתית מעניק ביטחון בשטח. ואתם תתפלאו לגלות כמה ניתן להרחיק אל עומק השטח עם רכב הפנאי ה"נכון".

מה הכוונה ב"נכון"? בעניינים של רכבי פנאי אנו לרוב לא עוסקים בנעילות דיפ', הילוכי כוח או שלדת סולם גמישה ועמידה - אלה שמורים לרכבי השטח. על מה כן כדאי להסתכל? מרווח הגחון, זוויות הגישה והנטישה וכמובן האם מדובר ברכב עם הנעה קדמית או כפולה וסוג ההנעה (קבועה או משתלבת לפי צורך).

בסרט הזה אנו מציגים לכם כמה טיפים וכלללים בסיסיים לנהיגה נכונה ובטוחה בשטח. הקפדה על הכללים האלה מאפשרת לטייל בשטח בבטחון יחסי, ליהנות ולחזור הביתה בשלום אחרי יום מוצלח בטבע הישראלי. תהנו

טיפים לנהיגה נכונה בשטח - עונת הטיולים החלה!
צילום: עזרא רפאל