מקס וורסטפן, נהגה של קבוצת רד בול, ניצח בגרנד פרי של מונקו שנערך היום (ראשון). זהו ניצחונו הראשון של וורסטפן במירוץ הרחובות הנערך במונטה קרלו ונחשב ליוקרתי ביותר בסבב של פורמולה 1. זה היה המירוץ ה-77 שנערך במסלול זה מאז 1929. 

וורסטפן מנצח במונטה קרלו, עולה למקום הראשון
צילום: מרצדס

מצב חדש 
וורסטפן, שהוביל מהזינוק ועד לסיום, ניצל יום גרוע של קבוצת מרצדס ושל אלוף העולם המכהן לואיס המילטון שסיים במקום השביעי, כדי ליטול את ההובלה באליפות העולם. קבוצת רד בול, שמתחילת השנה נראתה כמו האיום הגדול על ההגמוניה של מרצדס, הייתה במונקו חזקה מאלופת העולם, ועם סיום המירוץ נטלה את ההובלה בהפרש של נקודה אחת. 

פרארי טועה
הדרמה במירוץ הרחובות של מונקו החלה עוד במקצה הדירוג, כאשר הצמד של פרארי הפתיע והיה מהיר ביותר. שארל לקלר קבע את ההקפה המהירה ביותר, אך הניסיון האחרון הפגין עד כמה אכזרי יכול להיות המסלול הצר והקשה הזה; הפרארי שלו פגעה בגדר הבטיחות, והמקצה הופסק. בכל אופן, ההישג שלו זיכה אותו בעמדה הזינוק הבכירה, ובמונקו, היכן שכל כך קשה לעקוף, מיקום כזה כמעט משול לניצחון. 



בפרארי בדקו היטב את המכונית והחליטו שהיא תהיה תקינה לזינוק למחרת. אנשי הקבוצה לא רצו להחליף את תיבת ההילוכים שנראה כי היא זו שנפגעה, מכיוון שפעולה כזו מביאה להורדה במיקום בגריד. למרות שנראה היה שהמכונית תקינה, כבר ביציאה להקפת החימום הסתבר שהיא אכן ניזוקה, ולקלר המאוכזב פרש עוד לפני שהמירוץ החל.

וורסטפן ורד בול זוכים 
פרישתו של לקלר לקראת הזינוק הותירה את העמדה הבכירה לוורטספן שסיים שני את מקצה הדירוג. הנהג של רד בול פרץ לפנים, הקדים את ואטרי בוטס במרצדס בכניסה לפנייה הראשונה, נטל את ההובלה ולא הביט לאחור. בהמשך ניסה בוטס לזנב בוורסטפן, והפער ביניהם עמד על 4 שניות. אולם, בהחלפת הצמיגים לא הצליחו אנשי מרצדס לשחרר את הצמיג הימני-קדמי שלו המכונית שלו, ובוטס המאוכזב נאלץ לפרוש. כתוצאה מכך עלה קרלוס סיינז למקום השני עם הפרארי שלו, אך לא ממש הצליח לסכן את וורסטפן. 

וורסטפן מנצח במונטה קרלו, עולה למקום הראשון
צילום: מרצדס

מרצדס בסופ"ש גרוע
אלוף העולם המילטון סיים את מקצה הדירוג במקום השביעי, וגם מהלכים של הקבוצה לקדמו דרך החלפות צמיגים לא צלחו. המילטון סיים את המירוץ במקום בו התחיל אותו, ורק החלפת צמיגים לקראת הסיום ונהיגה ספקטקולרית שלו אפשרו לו לקבוע את ההקפה המהירה ביותר שזיכתה אותו בנקודה, מה שהביא לצמצום הפער שנוצר לחובתו ל-4 נקודות. העובדה שהקבוצה כשלה בהחלפת צמיג וכתוצאה מכך איבדה את הנקודות למקום השני, חתמה מירוץ שאלופת העולם תצטרך ללמוד איך להתמודד עם תוצאותיו.

עוד פודיום ועוד
שלישי סיים לנדו נוריס שהפתיע שוב עם מקלארן כאשר הקדים את סרג'יו פרז. פרז הצליח להתקדם מהמקום התשיעי בהקפות הדירוג למקום הרביעי בזכות ניהול נכון של המירוץ שלו על-ידי רד בול. חמישי סיים סבסטיאן פטל בנהיגה מצוינת עם המכונית של אסטון מרטין. פטל, בתזמון נכון של החלפת הצמיגים, הצליח לעקוף את פייר גסלי שסיים שישי באלפא טאורי וגם את המילטון. במקום השמיני סיים לאנס סטרול באסטון מרטין וזה הקדים את אסטבן אוקון באלפין ואת אנטוניו ג'ובינצי באלפא רומיאו. 



גרנד פרי מונקו, מסלול רחובות מונטה קרלו, 23.05.2021 

1. מקס וורסטפן – רד בול 

2. קרלוס סיינז – פרארי 

3. לנדו נוריס – מקלארן 

4. סרג'יו פרז – רד בול 

5. סבסטיאן פטל – אסטון מרטין

6. פייר גסלי – אלפא טאורי 

7. לואיס המילטון – מרצדס 

8. לאנס סטרול – אסטון מרטין 

9. אסטבן אוקון – אלפין 

10. אנטוניו ג'ובינצי – אלפא רומיאו

אליפות העולם לנהגים אחרי 5 מירוצים (מתוך 23 מירוצים)

1. מקס וורסטפן – 105 נק' 

2. לואיס המילטון – 101 נק' 

3. לנדו נוריס – 56 נק' 

4. ואטרי בוטס – 51 נק' 

5. סרג'יו פרז- 44 נק' 

אליפות העולם ליצרנים אחרי 5 מירוצים (מתוך 23 מירוצים)

1. רד בול – 149 נק' 

2. מרצדס – 148 נק' 

3. מקלארן – 80 נק' 

4. פרארי – 78 נק' 

5. אסטון מרטין – 19 נק'