סרג'יו פרז ורד בול ניצחו במירוץ הרחובות שנערך אמול (ראשון) בבאקו, בגרנד פרי של אזרבייג'ן. עבור הנהג המקסיקני היה זה הניצחון השני בקריירה שלו בפורמולה 1 מאז 2011. עבור רד בול, היה לניצחון הישג של ממש גם עבורה, לאחר שהנהג הבכיר שלה, מקס וורסטפן, שהוביל בבטחה, פרש ממש לפני הסיום בגלל תאונה שנגרמה בשל פיצוץ בצמיג. 

עוד לפני הזינוק
הדרמות במסלול הרחובות של באקו, המשלב ישורות מהירות עם פניות איטיות וצרות, החלו עוד במקצי הדירוג שסבלו מהפסקות רבות בשל תאונות. המקצה האחרון אף הסתיים מוקדם מהמתוכנן בשל תאונה, ומכאן גם התוצאות המעט מפתיעות של מיקום המתחרים בעמדות הזינוק.

שארל לקלר בפרארי היה שוב המהיר ביותר, כאשר מאחוריו לואיס המילטון במרצדס; הקבוצה הייתה בינונית ומטה לאורך רובו של סוף השבוע, כפי שמצביעים המקום ה-10 בזינוק וה-12 בסיום של ואטרי בוטס. במקום השלישי ניצב וורסטפן ברד בול למרות שכולם ציפו שיהיה המהיר בהקפות הדירוג. 




זינוק, עקיפה
כבר בהקפה השנייה עבר המילטון את לקלר, ובשביעית עקף גם וורסטפן את הנהג של פרארי. במסלול כזה, לא ממש קל לעקיפות, תזמון החלפת צמיגים והמהירות בה היא נעשית קריטיים – ועצירה איטית מדי של מרצדס (שוב; כ-12 שניות) אפשרה לרד בול הזריזה להוציא את שתי המכוניות שלה עם וורטספן ופרז לפני המילטון. המילטון ניסה לעלות למקום השני ותקף ללא הצלחה את פרז שהיה מהיר יותר. 

בהקפה ה-31 אירעה תאונה קשה ללאנס סטרול בישורת הארוכה, כתוצאה מפיצוץ צמיג באסטון מרטין שלו שלחה אותו לגדרות הבטיחות במהירות של קרוב ל-300 קמ"ש. מכונית קוצבת יצאה לדרך ואת ההזנקה מחדש ניצל סבסטיאן פטל, שפתח במקום ה-11 וטיפס בעקביות, כדי לעלות למקום הרביעי, עם עקיפות מבריקות על לקלר ופייר גסלי באלפא טאורי.

מלפנים חזר וורסטפן להוביל בבטחה, אלא שבהקפה ה-47, 5 הקפות לסיום, התפוצץ צמיג באותו אופן, במהירות קרובה ובאותו אזור בו התפוצץ זה של סטרול. מבחינת המילטון זה נראה כמו מתנה משמיים – הזדמנות לחזור ולהוביל את דירוג האליפות.

טעות ונעילת גלגלים
המירוץ הופסק עד לפינוי השברים והוזנק מחדש לשתי הקפות אחרונות. שלא כרגיל, הזינוק התבצע כמו זינוק פתיחה רגיל. המילטון, שהיה יכול היה להסתפק במקום שני, לאחר שיריבו יצא מהמירוץ, לא ויתר וניסה בזינוק לעבור את פרז. בתחילה עבר אותו, אלא שלקראת הפנייה הראשונה ננעלו הגלגלים הקדמיים והרכב החליק בקו ישר לנתיב המילוט. המילטון  הצליח לחזור למסלול, אך סיים במקום ה-15.



ובכן, הסתבר שהמילטון לחץ בטעות על המתג שמעביר את עיקר הבלימה לגלגלים הקדמיים – מצב שנועד כדי לשמור על חום הבלמים והצמיגים בהקפות איטיות מאחורי מכונית קוצבת. הטעות עלתה לו ב-18 נקודות (אולי אפילו 25) ובחזרה למקום הראשון עם הפרש של ממש על וורסטפן.

וכך, עלה למקום השני פטל המפתיע ועשה היסטוריה: זו פעם ראשונה שאסטון מרטין מסיימת בשלישייה הראשונה. שלישי סיים גסלי לפני לקלרק, לנדו נוריס במקלארן, ופרננדו אלונסו עם אלפין בתוצאה הטובה ביותר שלו מאז חזר לזירה. שביעי סיים יוקי טסונודה באלפא טאורי לפני קרלוס סיינז בפרארי, דניאל ריקרדו במקלארן וקימי ראיקונן באלפא רומיאו.     

גרנד פרי אזרבייג'ן, באקו, 07.06.2021 
1. סרג'יו פרז – רד בול 
2. סבסטיאן פטל – אסטון מרטין 
3. פייר גסלי – אלפא טאורי 
4. שארל לקלר – פרארי 
5. לנדו נוריס – מקלארן
6. פרננדו אלונסו – אלפין 
7. יוקי טסונודה – אלפא טאורי 
8. קרלוס סיינז – פרארי
9. דניאל ריקרדו – מקלארן 
10. קימי ראיקונן – אלפא רומיאו     

אליפות העולם אחרי 6 מירוצים (מתוך 23 מירוצים)
1. מקס וורסטפן – 105 נק'
2. לואיס המילטון – 101 נק' 
3. סרג'יו פרז – 69 נק'
4. לנדו נוריס – 66 נק' 
5. שארל לקלר – 52 נק' 

אליפות העולם ליצרנים אחרי 6 מירוצים (מתוך 23 מירוצים)
1. רד בול – 174 נק' 
2 . מרצדס – 148 נק' 
3.  פרארי – 94 נק'  
4. מקלארן – 92 נק'
5. אלפא טאורי – 39 נק'