ב.מ.וו חשפה את הדור השני של ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה, גרסת סדאן-קופה של סדרה 4. כזכור, ב-2013 הכריזה ב.מ.וו כי גרסאות הקופה והקונברטיבל של סדרה 3 יהיו לדגם עצמאי במסגרת סדרה 4. ב-2014 הוצגה גראן קופה סדרה 4, גם היא מבוססת על סדרה 3, הולכת בדרכה של גראן קופה סדרה 6 שהוצגה שנתיים קודם. 

1645173
צילום: ב.מ.וו

סבכה, מאחוריה יש מנוע
סדרה 4 גראן קופה מבוססת כאמור על אותה פלטפורמה המשרתת את סדרה 3 החדשה; בסיס הגלגלים הוא 285.6 ס"מ, גדול ב-4.6 ס"מ מאשר בדגם הפורש, כמו זה של סדרה 3. ממדיה עומדים על 478.3 ס“מ לאורך, 185.2 ס“מ לרוחב, 144.2 ס“מ לגובה — תוספת של 14.3 ס“מ, 2.7 ס“מ ו-5.3 ס“מ בהתאמה, והיא ארוכה ורחבה מסדרה 3. נפח תא המטען 470 ליטרים, 39 ליטרים יותר מאשר בדגם הפורש. בב.מ.וו מציינים בגאווה חלוקת משקל של כמעט 50:50 ומקדם גרר של 0.26 בחלק מהגרסאות.

1645171
צילום: ב.מ.וו

עיצובה החיצוני של סדרה 4 גראן קופה ממשיך את הקו הבוטה המאפיין את סדרה 4 קופה הרגילה. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר בחזית בעלת הסבכה הענקית, ואליה נוספים גם כונסי אוויר בולטים בצדדים. עם זאת, במבט מהצד היא נראית יותר אלגנטית ועדינה. מכסה המנוע הארוך, הגג המשתפל וסיומת תא המטען משלימים מראה קופה אלגנטי ונאה למדי. מאחור היא מזכירה את גרסת הקופה, ויותר מאשר הדור הקודם.

היצע המנועים מוכר משאר הדגמים של היצרנית. בשלב זה היא מוצעת רק עם מנועי בנזין ודיזל מוגדשים, תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. גרסת הבנזין הבכירה (M440i) וגרסת הדיזל מצוידות במערך היברידי-מתון 48 וולט שיש לו הספק של 11 כ“ס.

1645177
צילום: ב.מ.וו

בגרסת הדיזל מנוע 2.0 ליטר 4 צילינדרים בהספק של 190 כ“ס ו-40.8 קג“מ, ההנעה אחורית או כפולה; משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 7.3 שניות בהנעה אחורית, 7.6 שניות בכפולה.

היצע גרסאות הבנזין מתחיל עם מנוע 2.0 ליטר 4 צילינדרים המוצע בשני הספקים. גרסת 420i מעמידה לרשות הנהג 184 כ“ס ו-30.6 קג“מ, ההנעה אחורית והתאוצה ל-100 קמ“ש אורכת 7.9 שניות. גרסת 430i מצוידת באותו המנוע, זה מספק 245 כ“ס ו-40.8 קג“מ, ומשך התאוצה ל-100 קמ“ש 6.2 שניות.

1645176
צילום: ב.מ.וו

גרסת הבנזין הבכירה היא M440i xDrive כפולת ההנעה. לזו 3.0 ליטרים 6 צילינדרים טורי, וזה מפיק 374 כ“ס ו-51 קג“מ, המסדרים ל-4 האצה של 4.7 שניות בלבד ל-100 קמ“ש. מלבד המנוע השרירי, ל-440 גם דיפרנציאל אחורי ננעל נשלט חשמלית, מתלים בכיול חטיבת M, וכדי להשלים את ההופעה עיצוב חיצוני ספורטיבי יותר, חישוקי "18 תקניים (בשאר הגרסאות 17 אינץ‘, עד 20 אינץ‘ בתשלום).  

1645180
צילום: ב.מ.וו

סביבת נהג 
סביבת הנהג דומה לזו המשרתת את סדרות 4 ו-3 המוכרות. גם כאן הסידור האופייני בסדרות אלה עם קונסולה מרכזית רחבה הפונה כלפי הנהג. מסך המולטימדיה "12.3 ומול הנהג לוח מחוונים מוקרן (הוצג לראשונה ב-3) בגודל "10.25. בב.מ.וו מציינים כי ניתן לתפעל את מערכת המולטימדיה באמצעות מגע, בורר ה-i-דרייב, גלגל ההגה וגם באמצעות פקודות קוליות ומחוות יד (אופציה).

1645182
צילום: ב.מ.וו

היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית עם התאמת מהירות אוטומטית למותר בכביש, זיהוי רמזורים ותמרורים, תיקון סטייה עם מרכוז הרכב בנתיב, בלימה אוטונומית, מערך מצלמות היקפי עם תצוגה תלת-ממדית, ניטור שטחים מתים ועוד.

מדלק מוטורס, יבואנית דגמי ב.מ.וו לישראל, נמסר כי סדרה 4 גראן קופה החדשה תגיע לישראל ברבעון הראשון של 2022.

1645181
צילום: ב.מ.וו