בחודש אוגוסט 2021 נמסרו בישראל 26,547 מכוניות, כך נמסר מאיגוד יבואני הרכב. זהו נתון גבוה ביותר לחודש של קיץ, והוא מביא את היקף המסירות לשיא של 236,525 מכוניות.

מסירות אוגוסט גבוהות בשיעור זניח של 1.4% וב-370 יחידות מאלה של יולי 2021. המסירות בשמונת החודשים הראשונים של 2021 גבוהות ב-45.9% מאשר אלה באותה תקופה בשנה שעברה, ("שנת קורונה"). יצוין כאן כי עם תום שנת 2020 התמתנה הירידה ביחס לשנה שקדמה לה ועמדה בסופה על 15.5%. 

נתון המסירות הממוצע בשמונת החודשים הראשונים בארבע השנים 2016-2019 עמד על 212,627 יחידות, כך שהנתון השנה משקף גידול של 11.2% ביחס לתקופה שלא הושפעה מהקורונה וכללה את שנות השיא במסירות הרכב עד שנה זו. 

1648376
צילום: מערכת אוטו

נתון המסירות הגבוה ביותר לשבעה חודשים היה ב-2016, שנת השיא במסירות רכב עד כה, עם כ-220,253 יחידות.

מותגים
ארבעת המותגים הראשונים – יונדאי, טויוטה, קיה, סקודה – שומרים על אותו סדר כמו ברוב השנה שעברה ומתחילת השנה. בתקופה המקבילה אשתקד ולמעשה בכל מהלכה, ירדו מסירות שלושת המותגים הראשונים בכ-20% בממוצע, יותר מאשר הירידה בכלל השוק; לאחר אוגוסט מציינים השלושה הראשונים גידול מעבר לכלל השוק, עם הישג נאה לטויוטה; סקודה שמרה על נתונים חיוביים גם בשנה שעברה. 

מאזדה, במקום החמישי, ממשיכה בדרכה לשיפור עצמי, עם גידול מכובד ביותר של 76% ביחס לשנה שעברה. סיאט, המשמרת את המגמה החיובית שרשמה גם בשנת הקורונה, עלתה למקום השישי על-חשבון מיצובישי שמסרה החודש יותר מכוניות מאשר בחודש הקודם, אך עם ירידה (זעירה), ביחס לאותה תקופה בשנה שעברה, ויחידה מסוגה.  

1644761
צילום: מערכת אוטו

ניסאן במקום השביעי מציינת גידול מכובד ביותר ביחס לשנה שעברה, שנייה רק למאזדה (72.5%) בקבוצה זו. 

קיה מסרה באוגוסט את מספר המכוניות הרב ביותר (4316 יח'), יונדאי וטויוטה אחריה עם הפרש זעיר ביניהן (3706 ו-3688 יחידות בהתאמה). מאזדה רביעית (1879 יח') ואילו טסלה  שבעשירייה השנייה מסרה 1551 יחידות (ראו בהמשך).

1649798
צילום: מערכת אוטו

מעבר לעשירייה
אלה המסירות של חמשת המותגים במקומות 11-15 בינואר-אוגוסט 2021 (בסוגריים: נתוני ינואר-אוגוסט 2020): פיג'ו – 6749 יחידות (3339 יח'); רנו – 6649 יחידות (5160 יח'); סיטרואן – 5081 יחידות (4559 יח'); טסלה – 4468 יחידות (0 יח'); סובארו – 4422 יחידות (2540 יח').

סובארו ואודי ירדו מקום אחד (ל-15 ול-16 בהתאמה) בעקבות העלייה של טסלה (מקום 14). פיג'ו מציינת גידול מרשים של 102%, סובארו משפרת ביצועים משמעותית עם עלייה של 74.1% במסירות.  

1642130
צילום: עמית אגרונוב

בהמשך (עד מקום 25), בולטת MG – במקום ה-21 עם 2001 מסירות וגידול של פי 2.2; פורד במקום ה-23 עם 1714 יחידות, פי 2.2. הונדה במקום ה-20 מסרה 32.9% יותר מאשר אשתקד, ל-2543 יחידות; פולקסווגן במקום ה-16, מסרה 11.2% יותר ל-3465 יחידות. 

כניסות ראשונות
טסלה, יצרנית המכוניות החשמליות האמריקאית, עלתה מהמקום ה-18 לאחר שמסרה באוגוסט 1551 יחידות – הנתון החמישי בטיבו בחודש זה. טסלה, שהחל למסור במרץ, עשתה זאת בארבעה גלים: מרץ, 230 יח'; מאי 806 יח'; יוני, 1876 יח'; אוגוסט, 1551 יח'. טסלה אינה מחזיקה מלאי ובשלב זה מוסרת דגם אחד בלבד, מודל 3.

קופרה, המותג החדש של סיאט, מסר באוגוסט 170 מכוניות, לסך כולל של 981 יחידות בששת החודשים הראשונים של פעילותו.

1647519
צילום: יואל פלרמן

ג'נסיס, מותג היוקרה של יונדאי, גם הוא לאחר שישה חודשי פעילות, העלה לכבישים 261 יחידות, 82 מהן באוגוסט.

מותגי יוקרה
הגידול במסירות של מותגי היוקרה בשמונת החודשים הראשונים של 2021 גבוה מזה של כלל השוק; 18,343 מכוניות של מותגים אלה נמסרו השנה, 11,602 יחידות בשנה שעברה – עלייה של 58.1% ושל 6741 יחידות (ללא המסחריות של מרצדס), פי 1.25 מאשר כלל השוק. כיום, מהווה שוק היוקרה 7.8% מכלל שוק הרכב הישראלי, נתון גבוה מזה שבשנה שעברה שעמד על 7.3%.

שלושת מותגי היוקרה המובילים נמצאים במקומות 16 (אודי), 18 (מרצדס), 19 (ב.מ.וו) בטבלת המכירות הכללית. 

1616530
צילום: אודי

אודי משמר מאז מרץ את מקומו הראשון בין מותגים אלה; מרצדס שומר על מקומו השני, אבל ב.מ.וו – עם גידול מרשים ביותר במסירות של 90% – מסר 9.8% יותר מכוניות נוסעים/פנאי מאשר מרצדס לאחר ניכוי המסחריות (3005 יח' מול 2737 יח'). שני המותגים הראשונים מכרו השנה יותר מאשר אשתקד, אבל הגידול שלהם נמוך בהרבה מזה של השוק בכלל, שוק היוקרה בפרט. 

ג'יפ, במקום הרביעי לאחר גידול של 94.2% ביחס לאותה תקופה אשתקד; וולוו רשם אף הוא גידול נאה, אם-כי נמוך מזה של כלל השוק.

1649799
צילום: מערכת אוטו

עוד ביוקרה
מבין מותגי היוקרה, נמצאים במקומות 6-10 המותגים הבאים, צמודים להם נתוני המסירות בינואר-אוגוסט 2021 (בסוגריים: נתוני ינואר-אוגוסט 2020): לקסוס – 1458 יחידות (1116 יח'); קופרה – 981 יחידות (0 יח'); לנד רובר – 655 יחידות (381 יח'); קדילאק – 534 יחידות (285 יח'); אלפא רומיאו – 467 יחידות (197 יח').

מבין המותגים האלה יצוינו: קופרה, שהחל לשווק רק בפברואר, כעת במקום ה-7 בין מותגי היוקרה; לנד רובר (גידול פי 1.7) שעבר את קדילאק (גידול פי 1.6); לקסוס שגדל ב-30.6%; אלפא רומיאו, שמסר פי 2.4 מאשר אשתקד.  

מנגד, מותג אינפיניטי מסר רק 2 יחידות באוגוסט, ירד מ-138 מכוניות ב-2020 ל-43 יחידות; יגואר מסר 51 יחידות ב-2021, רק 1 באוגוסט, ירידה משמעותית ביחס ל-135 יחידות ב-2020.

בקצה העליון, מסרה פורשה 179 יחידות, 32.6% יותר מאשר ב-2020; מזראטי עלתה ל-46 יחידות, 20 יותר מאשר באותה תקופה אשתקד; 21 יחידות של בנטלי נמסרו עד כה, מול 14 עד סוף אוגוסט 2020; 14 פרארי נמסרו בישראל, 8 יותר מאשר באותה תקופה ב-2020.