מותג היוקרה הגרמני שמושבו במינכן, הציג בתערוכת IAA שנערכה בעיר, את קונספט "i ויז'ן סירקולר" – המפגין את הדרך בה ב.מ.וו הולכת ליצירת דגם קומפקטי הממוקד בקיימות ובפאר לקראת 2040. 

דגם זה הוא אחד מחמישה דגמי קונספט שהציגה החברה בתערוכת IAA המכוונים לפתרונות תעבורה עירוניים, ולפי ב.מ.וו מייצג את היעד השאפתני של הקבוצה (הכוללת גם את מיני, רולס רויס), להיות היצרן המוביל בתחום הקיימות ב"מרחב התניידות תעבורתי אישי" בעולם הפרמיום. 

עם הצגת הדגם, אמר אוליבר ציפסה, יו"ר מועצת המנהלים של ב.מ.וו, כי "אין פרמיום ללא קיימות". הדגם החדש מבטא שילוב של אנרגיה וקישוריות מסוג שונה, והוא מבוסס על חשיבה מחדש, תכנון מחדש, שימוש מחדש. הדגם החדש משלב "טביעת רגל" קטנה בחוץ ומרחב גדול בפנים, חומרים ממוחזרים ב-100%, ללא צבע אותו מחליפה אנודיזציה. 

ב.מ.וו מציגה קונספט חשמלי לתנועה עירונית
צילום: ב.מ.וו

לפי ציפסה, תוך 10 שנים יהיו לב.מ.וו 10 מיליון מכוניות חשמליות על הכבישים. ב.מ.וו מצידה מחויבת לאמנת פריס, ולכן תעשה כל שצריך כדי לעמוד בדרישות שלה. דבר זה ימצא ביטוי, בין השאר, בכך שמיני תהיה חשמלית בלבד, חלק ניכר של כל רכב ורכב יהיה ממוחזר – כיום הנתון הוא 30%; בפאזה הבאה יעמוד על 50% - וגם הייצור על כל שלביו יהיה ירוק.

עיצוב מעוגל. מחדש 
לפי אדריאן ואן הוידונק (Hooydonk), ראש מחלקת העיצוב של ב.מ.וו, העיצוב המעוגל משלב שימושיות רבה ואסתטיקה מעוררת השראה, מבוססים על ארבעה עקרונות RE (מחדש);  חשיבה, הפחתה, שימוש, מחזור (ובאנגלית: RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE and RE:CYCLE).

כך למשל נבחנו כל החומרים בשימוש במרכב הרכב, בחוץ ובפנים, וגם תהליכי הייצור שלהם. מספר החלקים הנעים צומצם, תצוגה ותפעול מבוססי מסך הועדפו. אפשרויות לעדכון מערכות הרכב נבדקו, להארכת השימוש בו, וכמובן העדפת חומרים שניתן למחזרם.

ב.מ.וו מציגה קונספט חשמלי לתנועה עירונית
צילום: ב.מ.וו

ב.מ.וו הקדישה מאמצים רבים לתכנון חדש של פנים הרכב, כולל משטחי שליטה שונים בהגה. מרחב הפנים, כך ב.מ.וו, נועד להעניק אווירה מפנקת, באמצעות תאורה, חומרים, גוונים, מבנה המושבים, וייצורם של המרכיבים בתוך הרכב נעשה באמצעות הדפסה בתלת-ממד. אותה טכניקה משמשת גם לייצור גלגל ההגה. בשמשה תצוגה מלוא הרוחב של מציאות רבודה.

המלחין הנס צימר ורנצו ויטאלה, מנהל קריאטיב הצליל בב.מ.וו, יצרו פסקול ייעוד לדגם זה, וזה כולל מספר אופציות המיועדות להישמע בתוכו.

דגם זה תוכנן כך שיאפשר גם הטענה של מוצרים מופעלי חשמל, גם כעזר לרשת החשמל הביתית לעת צורך. בנוסף, הוא תוכנן כך שיוכל לנוע באופן היעיל ביותר לפי "גל ירוק" של רמזורים. 

ב.מ.וו מציגה קונספט חשמלי לתנועה עירונית
צילום: ב.מ.וו

זה ואף אלה
כאמור, ובנוסף לקונספט סירקולר, הציגה ב.מ.וו גם שלושה כלים דו-גלגליים מופעלי חשמל – החל מאופניים דרך קטנוע ועד אופנוע חשמלי, והוסיפה קונספט ממש גדול של מיני דווקא בשם URBANAUT. 

בכל הקשור לתנועה עירונית מחושמלת הציגה ב.מ.וו גם תלת-אופן חשמלי בשת"פ קיוב שחלקו הקדמי מאפשר הטיה למניעת התהפכות החלק האחורי, המשמש לנשיאת מצרכים וכיו"ב. 

ב.מ.וו מציגה קונספט חשמלי לתנועה עירונית
צילום: ב.מ.וו

ב.מ.וו מציגה קונספט חשמלי לתנועה עירונית
צילום: ב.מ.וו