לואיס המילטון ניצח בפעם ה-100 בזירת הפורמולה 1 – ושבר את השיא שהוא עצמו קבע. הניצחון הושג בגרנד פרי הרוסי שנערך ביום ראשון (אתמול) באוטודרום של סוצ'י. אבל נראה שההישג הגדול במירוץ שייך למקס וורסטפן ברד בול, שפתח את המירוץ במקום האחרון וסיים אותו במקום השני. סדרת הפורמולה 1 ממשיכה לספק מירוצים דרמטיים, וכך היה הגרנד פרי הרוסי. 

הגשם שפסק
ברד בול החליטו לנצל עונש הורדה של שלושה מקומות לוורסטפן בסדר הזינוק – בגלל התאונה עם המילטון במירוץ הקודם – כדי להחליף מנוע, ודבר זה גרר עונש נוסף: זינוק מהמקום האחרון.  

מקצה הדירוג החל על מסלול רטוב, מרצדס הובילה ואילו וורסטפן בחר שלא להשתתף בו. אבל ממש עם דקות הסיום החל המסלול להתייבש ולנדו נוריס במקלארן, קרלוס סיינז בפרארי, ג'ורג' ראסל בוויליאמס, תזמנו נכון מעבר לצמיגי סליקס וסיימו במקומות הראשונים. 

במרצדס אחרו מעט המועד, והעובדה שהמילטון פגע בגדר הבטיחות ובבוטס בכניסה לרחבת הטיפולים לא סייעה להם. החלפת הכנף במכונית של המילטון עיכבה את שני הנהגים והם הצליחו לצאת להקפה יחידה על הצמיגים ה"יבשים". הבעיה היא שמצב המסלול חייב לפחות שתי הקפות כדי להביא את הצמיגים לחום הנדרש, כך שהמילטון נאלץ להסתפק במקום הרביעי בזינוק ובוטס בשביעי. המיקום הבינוני של בוטס הביא להחלפה של רכיב משמעותי במנוע של מרצדס, מה שגרר גם במקרה זה מיקום בסוף הטור. 

פורמולה 1 רוסיה, 2021 | הניצחון ה-100 של המילטון, חוזר להוביל
צילום: מרצדס

הגשם שהגיע
הזינוק של המילטון היה גרוע והוא ירד למקום השביעי, ובהמשך נתקע במקום השישי מאחורי דניאל ריקרדו במקלארן. מלפנים תפס סיינז את המקום הראשון אך בהמשך חזר נוריס להוביל באופן בוטח. רק אחרי החלפת הצמיגים השנייה, אז עבר המילטון לתרכובת הקשה, הוא החל לאיים על ההובלה, תוך שהוא מנצל החלפות צמיגים איטיות של חלק מהיריבים.

הפער בינו לבין נוריס היה גדול מ-10 שניות, אף המילטון סגר עליו בקצב עקבי ו-15 הקפות לסיום כבר היה בעמדה מאיימת. אך בעוד המילטון נאבק בנוריס החל מזג האוויר לתעתע במתחרים, ובהקפה ה-46 מתוך 53 החל יורד גשם.

שני המובילים נשארו תחילה על המסלול עם צמיגי הסליקס וניכר היה שהם מתקשים. הקבוצות הפצירו בהם להיכנס להחלפה, אבל עם יתרון של יותר מ-30 שניות מיתר המתחרים שני הנהגים חשבו שהגשם אינו מספיק חזק. המילטון לבסוף הקשיב להנחיות הקבוצה ועבר לצמיגי הגשם, בעוד נוריס בחר להישאר על המסלול כשהוא מהמר שהגשם ייחלש. 

אבל הגשם התחזק.

נוריס החליק שוב ושוב, והמילטון, שיצא מהחלפת הצמיגים כאשר הפער בינו לבין המוביל הוא 25 שניות, עלה למקום הראשון שתי הקפות לסיום. נוריס נכנס מאוחר מדי להחלפה וסיים שביעי. 

למקום השני הגיע וורסטפן. ההולנדי, שכאמור פתח את המירוץ מסוף הטור, נהג היטב ועד אמצעו הגיע למקום השביעי. נראה היה ששם איבד את התנופה וכי יסיים את המירוץ במקום זה או קרוב לו. אבל הגשם עזר לרד בול יותר מאשר למרצדס, ותזמון מושלם במעבר לצמיגי הגשם קידם את ההולנדי עד למקום שני בסיום, לאחר שעקף את סיינז בפרארי שגם הוא עבר בזמן לצמיגי הגשם.

ריקרדו סיים רביעי לפני בוטס במרצדס שניהל מירוץ חיוור מאוד (בייחוד ביחס לוורסטפן), אבל גם הוא הצליח לצאת נשכר מהגשם המפתיע. שישי סיים פרננדו אלונסו (אלפין) עם עוד מירוץ מצוין עבורו, כאשר הו מקדים את נוריס, קימי ראיקונן באלפא רומיאו, סרג'יו פרז ברד בול, ג'ורג' ראסל בוויליאמס. 

פורמולה 1 רוסיה, 2021 | הניצחון ה-100 של המילטון, חוזר להוביל
צילום: מרצדס

לאחר סיום
המילטון חזר להוביל את דירוג הנהגים, אבל במרצדס מן הסתם מאוכזבים מכך שרד בול וורסטפן הצליחו למזער נזקים באופן כה מוצלח, וכי הפער בדירוג הנהגים עומד כעת על  שתי נקודות בלבד. שבעה מירוצים לסיום העונה – והכל פתוח.

גרנד פרי רוסיה, אוטודרום סוצ'י, 26.09.2021
1. לואיס המילטון – מרצדס 
2. מקס וורסטפן – רד בול 
3. קרלוס סיינז – פרארי 
4. דניאל ריקרדו – מקלארן 
5. ואטרי בוטס – מרצדס 
6. פרננדו אלונסו – אלפין 
6. לנדו נוריס – מקלארן 
7. קימי ראיקונן – אלפא רומיאו 
8. סרג'יו פרז – רד בול  
10. ג'ורג' ראסל – וויליאמס 

אליפות העולם לנהגים אחרי 15 מירוצים (מתוך 22)
1. לואיס המילטון – 246.5 נק'
2.  מקס וורסטפן – 244.5 נק'
3. וואטרי בוטס – 151 נק'   
4. לנדו נוריס – 139 נק'
5. סרג'יו פרז- 120 נק'

אליפות העולם ליצרנים אחרי 15 מירוצים (מתוך 22)
1. מרצדס – 397.5 נק'
2. רד בול – 364.5 נק' 
3.  פרארי – 216.5 נק'  
4. מקלארן – 234 נק'
5. אלפין – 103 נק'