כאשר הרכב לא מונע, משהו מתקלקל בו בדרך – האדם שיחלץ את בעל הרכב מהמצב הלא נעים והמציק בו הוא נמצא, הוא טכנאי השטח המחלץ. כל אדם שנתקע עם רכבו בהזדמנות כזו או אחרת מכיר את ההרגשה הזו, שהיא לא נעימה, אפילו מלחיצה. 

פה נכנס לתמונה המושיע – טכנאי השטח/מחלץ. אותו טכנאי כשמו כן הוא, אחראי לחילוץ הרכב או טיפול בתקלות בשטח הניתנות לפתרון ללא הגעה למוסך, דבר החוסך זמן וטרדה רבים. 

טכנאי שטח/מחלץ - קווים לדמותו
צילום: מנהל

לרוב, טכנאי השטח יפגוש בבעל רכב לחוץ, שאינו יודע מה הבעיה עם רכבו, איך לפתור אותה ובכל מקרה אין בידיו הכלים שיאפשרו לו להמשיך לנסוע. לכן, טכנאי כזה חייב להעניק שירות ברמה גבוהה לא רק לרכב. 

העבודה, בתכלס
תפקידו של טכנאי השטח היא לחלץ מכוניות נוסעים, רכב מסחרי, משאיות ואוטובוסים, ובמידת הצורך לדאוג לשנע אותם למרכז השירות. בדרך כלל, הטכנאי ייצא לקריאה ברחבי אזור מסוים שהוקצה לו, כשהוא מצויד בניידת שירות מתקדמת ומאובזרת בכל הציוד הנדרש. בעת ההגעה למקום הקריאה יפגוש הטכנאי בבעל הרכב, ויצטרך לאבחן את התקלה במהירות ובמקצועיות. מכאן, על הטכנאי להחליט האם ניתן לתקן את התקלה במקום, או שיש צורך לדאוג לכך שהרכב יגיע למרכז השירות באמצעות גרר.

טכנאי שטח/מחלץ - קווים לדמותו
צילום: יח"צ

כדי להתקבל למשרה שכזאת, צריך להיות בעל רישיון מכונאות עם ותק של חמש שנים לפחות, כולל ניסיון בעבודה על רכב כבד. לבעלי ניסיון בחילוצי שטח יינתן יתרון כמובן. רישיון נהיגה C, לרכב מעל 3.5 טון משקל כולל, נדרש אף הוא.

*הכתבה נכתבה בלשון זכר, והיא פונה באופן שווה גם לנשים

רוצים למצוא עבודה ותעסוקה בתחום מקצועות הרכב? באתר www.autojob.co.il תוכלו למצוא פרטים בנוגע לקורסים והשתלמויות וכן משרות פתוחות אצל יבואני הרכב השונים.

טכנאי שטח/מחלץ - קווים לדמותו
צילום: Model Candid