בכל מרכז שירות נמצא מנהל עבודה, שהוא הדמות המובילה אותו – ארגונית וגם מקצועית.  מנהל העובדה הוא שאחראי על הפעולה השוטפת של מרכז השירות, וגם על פתרון בעיות, מתן אישורים לביצוע עבודה מסוימות ועוד.

מנהל העבודה אחראי על תפעולו השוטף של מרכז השירות, החל מטיפול בעובדים השונים ובכוח האדם במקום, דרך בקרה על התיקונים והטיפולים, וכלה בתהליכי עומק ושינויים שצפוי המרכז לעבור. אותו מנהל הוא מי שאליו פונים אליו כאשר מתעוררת בעיה מורכבת, והוא גם זה שצריך למצוא לה פתרון.

מנהל עבודה במרכז שירות – התפקיד, הדרישות
צילום: יח"צ

לתפקיד הבכיר הזה השפעה רבה, אחריות וסמכות. אדם בתפקיד זה מתוודע לעולמות תוכן רבים ומרתקים בתחום הרכב – מכונאות, חשמל, אלקטרוניקה, מחשוב – ולממשקי עבודה שונים של ניהול תפעולי, כוח אדם, מתן שירות לקוחות ברמה גבוהה. בנוסף, למנהל העבודה אפשרויות פיתוח וקידום קריירה, במרכז השירות ומחוצה לו.

יום בחייו של מנהל עבודה
יום עבודה ממוצע של מנהל מרכז שירות הוא מגוון ומרובה בפעילויות ומשימות שונות. כך, מנהל העבודה יכול לפתוח את היום בשיחה עם הגורמים המקצועיים של יצרני רכב, ולהתעדכן על החידושים העכשוויים, מאוחר יותר לבקר תהליכי העבודה במרכז ולפקח עליהם, לפעול יחד עם העובדים השונים: מכונאים, אנשי מטה, עובדים הלוגיסטיים.

מנהל עבודה במרכז שירות – התפקיד, הדרישות
צילום: יח"צ

בכל יום עבודה צריך מנהל העבודה לבדוק ולוודא את תקינות הציוד במרכז השירות ואת התאמתו לעבודות השונות המתבצעות במרכז. במידת הצורך, על מנהל העבודה לדאוג לציוד נוסף או חדש, בהתאם לביקוש והצורך.

איך מתקבלים?
כדי להתקבל למשרה זאת צריך להיות בעל תעודה 3 – תעודת הסמכה במקצועות הרכב, ונדרשת גם הסמכת יצרן. בנוסף, מנהל עבודה נדרש לאנגלית טכנית ברמה גבוהה, עברית רהוטה ומיומנויות מחשב מספקות.

מנהל עבודה במרכז שירות – התפקיד, הדרישות
צילום: יח"צ

יתרון בקבלה למשרה יהיה להנדסאי מכונות עם התמחות רכב, כאלו בעלי ניסיון ניהולי או טכני נרחב. ידע מקצועי בחשמלאות או במכונאות רכב יהווה גם הוא יתרון.

*הכתבה נכתבה בלשון זכר, והיא פונה באופן שווה גם לנשים

חושבים על עבודה ותעסוקה בתחום מקצועות הרכב? באתר www.autojob.co.il תוכלו למצוא פרטים בנוגע לקורסים והשתלמויות וכן משרות פתוחות אצל יבואני הרכב השונים.

מנהל עבודה במרכז שירות – התפקיד, הדרישות
צילום: יח"צ