קבוצת כדורי הוותיקה, העוסקת בתחום הרכב מאז קום המדינה, תחל לשווק בקרוב את דגמי המותג הסיני סקייוול (Skywell), והדגם הראשון שיוצג כאן הוא ET5.

סקייוול – מותג רכב חדש בישראל
צילום: סקייוול

המותג
קבוצת כדורי הייתה בין הגופים הראשונים בשוק הרכב הישראלי שיצרו קשר עם יצרני רכב סיניים. כבר ב-2005 הודיעה על קבלת הייצוג של חברת 'צרי', אז יצרן הרכב הסיני העצמאי הגדול ביותר. בעקבות ההודעה אף הונחה אבן פינה להקמת אולם התצוגה, אלא שזה לא נבנה לבסוף.

סקייוול הוא מותג רכב חדש המוכר בסין בשם 'סקייוורת' אוטו' (Skyworth Auto), הנמצא בבעלות קבוצת האחזקות הסינית הגדולה סקייוורת', שאחת מחטיבותיה היא יצרנית הטלוויזיות והמסכיםהשנייה בגודלה בסין. בתחום הרכב, לקבוצה גם חלק ביצרן האוטובוסים גולדן דרגון המוכר גם בארץ.

סקייוול – מותג רכב חדש בישראל
צילום: סקייוול

היצרן החדש מבטיח להשיק בזמן קצר ארבעה דגמים חשמליים חדשים.

הדגם
דגם ראשון שיגיע לכאן הוא רכב שהוצג בסימול ET5, וזה הוחלף לאחרונה בסין ובמקומות אחרים בעולם ל-EV6, לארץ יגיע בכל זאת בשם ET5. זהו רכב פנאי וממדיו גדולים מדגמי פנאי סיניים אחרים שהגיעו לכאן עד כה.

סקייוול – מותג רכב חדש בישראל
צילום: סקייוול

בסיס הגלגלים של סקייוול ET5 הוא 280 ס"מ, אורך המרכב שלו 470 ס"מ, רוחבו 191 ס"מ וגובהו 170 ס"מ. הדגם מוצע עם מנוע המייצר 204 כ"ס ו-32.6 קג"מ, לתיבה הילוך יחיד וההנעה קדמית. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 7.9 שניות והמהירות המרבית היא 150 קמ"ש.

דגם זה מוצע עם שתי סוללות, 55 קוט"ש ו-72 קוט"ש לטווח מוצהר של 410 ו-520 ק"מ בהתאמה. לכאן תגיע הגרסה עם הסוללה הגדולה יותר, ובהינתן דגם זהה המשווק בגרמניה תחת שם המותג אלריס (Elaris), הטווח שלו לפי תקן WLTP הוא 460 ק"מ.

סקייוול – מותג רכב חדש בישראל
צילום: סקייוול

בסביבת הנהג צג מולטימדיה גדול מאוד "12.8 ומחוונים מוקרנים.

שיווק
יחידות ראשונות הגיעו לישראל לצורכי תקינה כבר בתחילת פברואר 2021. דגם זה עומד בתקינה האמריקאית, ולכן לא מוטלת עליו מגבלת כמות. משלוח ראשון כבר נמצא בישראל לקראת ההשקה הצפויה בתחילת נובמבר, ומשלוח נוסף הכולל מאות יחידות בדרכו לכאן.

מותג סקייוול ינוהל בישראל על-ידי מעוז אלמגור, דמות מוכרת ומנוסה בתחום הרכב. בין היתר אלמגור היה מנהל חטיבת המכירות של קבוצת UMI – יבואנית קאדילק, שברולט,  איסוזו – ומנהל פעילות קאדילק בישראל.

סקייוול – מותג רכב חדש בישראל
צילום: סקייוול