יונדאי ישראל החלה לשווק את המשפחתית הגדולה (קטגוריה D) יונדאי סונטה בגרסת טורבו-בנזין 1.6 ליטר. סונטה, ששיווקה המחודש החל עם הדור השביעי הקודם ב-2015 הוצעה עד כה רק בגרסה היברידית. הדור השמיני שהוצג ב-2019 ונמכר בישראל מ-2020 היה לרב-מכר והוא הדגם המוביל את הקטגוריה.

היבוא של סונטה, שהושפע עד-כה מיכולתה להישאר בקבוצה 2 של המס הירוק, אמור היה להיפגע שוב, עם שינוי התקנות בתחום זה. כתוצאה מכך, עלה מחירה של סונטה ההיברידית בין 9% ל-12% – מ-182,000 שקלים ל-199,000 שקלים ברמת הגימור 'לימיטד', מ-196,000 שקלים ל-219,000 שקלים ב'סופרים'.

1651814
צילום: יונדאי

גרסה חדשה
הגרסה החדשה מצוידת כאמור במנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר בסדרת 'סמארט סטרים', וזה מייצר 180 כ"ס ו-27 קג"מ ב-1500 סל"ד, התיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה קדמית. משך ההאצה ל-100 קמ"ש 8.6 שניות, צריכת הדלק 13.1 ק"מ/ל' והציון הירוק 13. להשוואה, לגרסה ההיברידית 192 כ"ס ו-37.5 קג"מ, 9.2 שניות, 20 ק"מ/ל' וציון 3.  

הגרסה החדשה מוצעת כמו ההיברידית בשתי רמות גימור הנושאות אותן שמות. המחיר גבוה ב-4000 שקלים ביחס למחיר המקורי, נמוך ב-5.5% וב-8.7% ממחיר ההיברידית.  

1651815
צילום: יונדאי

ב'סופרים', שמחירה 188,000 שקלים, תאורת לד, חישוקי "18, מפתח חכם, מולטימדיה עם צג "8, ריפוד עור, תצוגה עילית, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, תפעול חשמלי ואוורור למושבים הקדמיים, טעינה אלחוטית. ברמת הגימור 'לימיטד', שמחירה 200,000 שקלים, גם גג זכוכית, מחוונים מוקרנים ומצלמות וחיישני חניה היקפיים.

מפרט הבטיחות של יונדאי סונטה עשיר ביותר, וכולל בין השאר בלימה אוטונומית, סיוע במניעת תאונה בכניסה לצומת, תיקון סטייה מנתיב, ניטור היקפי אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, חיווי למניעת שכחת ילדים במושב האחורי. ברמת הגימור 'לימיטד' גם בלימה אוטונומית בחניה, הקרנה תמונת שטח מת במחוונים עם הפעלת איתות.

1651812
צילום: יונדאי