לפני קצת יותר משנתיים השיקה שברולט את הדור השמיני (C8) של מכונית הספורט האייקונית שלה, קורבט – מכונית הספורט של אמריקה והוותיקה מסוגה בעולם; דגם זה נחנך ב-1953. 

הופעתה של קורבט השמינית הפתיעה את כולם (בערך; זה היה מהסודות המדוברים ההם) עם מעבר, לראשונה בתולדות הדגם, לתצורת מנוע מרכזי.

כעת מכריזה שברולט על גרסת הביצועים של הדגם המכונה באופן מסורתי Z06 ומצליחה להפתיע שוב. איך? ל-Z06 אין מנוע מנוע מוגדש-על כמו בדור הקודם ולמרות ה"רוח החשמלית" של העידן הנוכחי גם סיוע מסוג זה לא תמצאו כאן - ל-Z06 מנוע בנזין אטמוספרי כהלכתו.

שברולט חשפה את קורבט בגרסת Z06 החדשה
צילום: שברולט

LT6
כאמור, חתן השמחה שמשמח אותנו במיוחד הוא המנוע האטמוספרי החדש של היצרנית. לטענת החבר'ה בשברולט מדובר במנוע חדש לגמרי שפותח מן היסוד, "דף חלק". זהו מנוע V8 (כמובן) בנפח 5.5 ליטר, בעל גל ארכובה שטוח, גל זיזים עילי כפול, עוקת שמן יבשה, בוכנות אלומיניום מחוזקות וטלטלים עשויים טיטניום. אנשי שברולט ציינו כי הבחירה במנוע אטמוספרי נבעה מהרצון לתגובות מיידיות המתאימות לנהיגה ספורטיבית בכביש ובמסלול.

התוצאה של כל אלה הם 670 כ"ס ב-8,600 סל"ד ולא פחות מ-63.5 קג"מ ב-6,300 סל"ד העוברים כולם אל הגלגלים האחוריים דרך תיבה דו-מצמדית עם 8 הילוכים. זו האחרונה זוכה ליחס העברה סופי מקוצר ביחס לקורבט "רגילה", שיש לה 495 כ"ס ממנוע V8 בנפח 6.2 ל'; ל-Z06 היוצאת 650 כ"ס וכמעט 90 קג"מ. 

שברולט חשפה את קורבט בגרסת Z06 החדשה
צילום: שברולט

חיצונית Z06 החדשה זוכה למספר הבדלים, ביניהם פגושים מעודכנים מלפנים ומאחור, ספליטר וכנף חדשים, חישוקים שונים ועוד. השינויים הללו מביאים לתוספת של 9.4 ס"מ לרוחב.

Z06, Z07, C8.R
עם כל הכבוד למנוע, ויש הרבה כבוד, בשברולט עמלו גם לא מעט על כיול השלדה, המתלים ושאר מכלולי הרכב כך שיעמדו בכבוד בתוספת ההספק. הפיתוח, כך שברולט, נמשך למעלה משנתיים והוא שאב לא מעט ידע והשראה מגרסת המירוצים של קורבט המכונה C8.R. הדמיון כה רב עד כדי כך שבמסדרונות שברולט המהנדסים היו מתבדחים שה-Z06 החדשה כבר נחשפה מזמן שכן מכונית המירוץ הוצגה עוד ב-2020. צחוק המהנדסים בצד, בשברולט מציינים כי השתיים חולקות ארכיטקטורה דומה למנוע ורכיבי שלדה ומתלים רבים. 

שברולט חשפה את קורבט בגרסת Z06 החדשה
צילום: שברולט

ל-Z06 כיול מתלים שונה, בולמים נוקשים יותר, כנף אחורית מתכווננת, צמיגים במידות נדיבות ביותר - 345/25R21 מאחור ו-275/30R20 מלפנים - ובלמי ברמבו ענקיים: 370 מ"מ מלפנים, 380 מ"מ מאחור. אם זה לא יספק אתכם ניתן להוסיף את חבילת Z07 המוסיפה שינויים אווירודינאמיים להגדלת כוח ההצמדה, כנף אחורית מסיבי פחמן, כיול ייחודי למתלים עם בולמים מתכווננים, צמיגי מישלן קאפ 2 R ZP דביקים ודיסקים קרמיים של ברמבו בקוטר 398 מ"מ מלפנים ו-391 מ"מ מאחור.

שברולט חשפה את קורבט בגרסת Z06 החדשה
צילום: שברולט

בשתי הגרסאות, קורבט נהנית גם ממערך אלקטרוני שאמור להבטיח יכולת להוריד את כל הכוח לאספלט, וזה כולל בין היתר בקרת שיגור ומערכת בקרת משיכה מתקדמת עם חמישה מצבים המתאימים לרמות שונות של נהיגת מסלול. לכל הגרסאות דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור.

נתון המשקל עומד על 1,561 ק"ג, שזה בערך 40 ק"ג פחות מהדור היוצא. את הנתון הזה ניתן להפחית בעוד 18.6 ק"ג נוספים אם תבחרו בחישוקים מסיבי פחמן, אופציה בתוספת תשלום.

שברולט חשפה את קורבט בגרסת Z06 החדשה
צילום: שברולט