אודי ישראל מתחילה בשיווק אודי GT e-tron – הדגם הבולט, המרשים במשפחת e-tron, אולי בין כל דגמי אודי

מעבר לעיצוב המרהיב, המפרט של הדגם החדש מכובד ביותר, הנתונים בהחלט מרשימים, ודגם זה מוצע גם בגרסת RS הספורטיבית, רכב חשמלי ראשון של אודי עם צירוף האותיות מחייב זה. 

ולפרטים בהרחבה
דגם זה פותח יחד עם פורשה, שגם היא חלק מקבוצת פולקסווגן, ומבוסס על הפלטפורמה J1 המשרתת את טייקאן. הרכב חולק אותו בסיס גלגלים של 290 ס"מ, ממדיו קרובים מאוד והם: אורך, 499 ס"מ; רוחב, 196 ס"מ; גובה, 140 ס"מ. לתא המטען מאחור נפח הטענה של 405 ליטרים (350 ל' בגרסת RS) ולזה הקדמי נפח של 85 ליטרים. 

1639621
צילום: אודי

ל-GT e-tron שני מנועים: בקדמי 238 כ"ס ואילו באחורי 435 כ"ס בגרסה הרגילה, 456 ב-RS. התפוקה המשולבת היא 469 כ"ס ו-64.3 קג"מ או 590 כ"ס ו-84.7 קג"מ ב-RS.

ההספק יכול להגיע, עם בקרת שיגור במצב בוסט הנמשכת 2.5 שניות, ל-530 ול-646 כ"ס בהתאמה. לפי אודי, ההספק המשולב נמוך מסך ההספק של שני המנועים כדי לשמר רזרבות. לדגם זה וכמו לטייקאן, תיבה אוטומטית עם שני הילוכים למנוע האחורי, וההנעה כמובן כפולה.

הגרסה הרגילה מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות ומגיעה ל-245 קמ"ש, ואילו RS מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות ומגיעה ל-250 קמ"ש.

1639630
צילום: אודי

אודי e-tron מצוידת באותה סוללה של 93.4 קוט"ש (83.7 קוט"ש נטו) כמו זו שבטייקאן, והטווח המוצהר הוא 488 ק"מ לגרסה הרגילה, 472 ק"מ ל-ES. גם בדגם זה ארכיטקטורה של 800 וולט, המאפשרת טעינה במטען מהיר עד 270 ק"ו.  

מפרט מקומי, מחירים
אודי GT e-tron מוצע בישראל עם קפיצי אוויר, ולאלה שלושה תאים המאפשרים גמישות פעולה גבוהה ומהירה יותר לפי הנהיגה והתשתית. מערכת זאת מאפשר הנמכת הרכב ב-22 מ"מ במהירות גבוהה, או להגביהו ב-20 מ"מ לפי הצורך.

גרסת RS מוצעת תקנית עם היגוי אחורי, אופציה ב-GT הרגילה, ובמפרט גם דיפרנציאל אחורי ננעל, המשתנה בעזרת מצמד רב-דסקיות, לשיפור היכולת הדינמית, ולזו אופציה לבלמים קרמיים.

1639618
צילום: אודי

מפרט האבזור כולל תאורת לד, חישוקי "19, תפעול חשמלי לדלת האחורית, לכיוון ההגה ולמושבי הספורט הקדמיים שיש להם אוורור, צג מולטימדיה "12.3, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים תלת-אזורית, ריפוד ודיפון מעור. בגרסת RS תאורת לד מטריקס, חישוקי "21, מצלמות היקפיות, מערכת שמע של B&O, דיפון וריפוד עור מהודרים יותר.   

במפרט בטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, ב-RS גם ניטור היקפי של שטחים מתים.

מחיר אודי GT e-tron הוא 765,000 שקלים, מחיר דגם זה בגרסת RS עומד על 1,165,000 שקלים.

1639619
צילום: אודי