מקס וורסטפן ורד בול ניצחו בגרנד פרי של מקסיקו באופן ברור ומשכנע, ונתנו חומר רב למחשבה לקבוצת מרצדס, שנהגה לואיס המילטון סיים במקום השני אך בפער של 16.555 שניות מהמוביל. לקראת סוף המירוץ הדאגה העיקרית של המילטון הייתה הלחץ של נהגה השני של קבוצת רד בול, סרג'יו פרז, שסיים שלישי במגרשו הביתי לקול תשואות הקהל – ובפער ממש זעיר ממנו: 1.197 שניות.

"הם פשוט היו מהירים מדי עבורנו" מלמל המילטון בסיום, כאשר וורסטפן מגדיל את הפער בראש טבלת האליפות ל-19 נקודות, ורד בול התקרבה כדי נקודה למרצדס בדירוג הקבוצות.

למסלול הגבוה במקסיקו סיטי הגיעה קבוצת רד בול כפייבוריטית אך תוצאות מקצה הדירוג, שמיקמו את שתי המכוניות של מרצדס במקומות הראשנים יצרו זיק של תקווה לניצחון. ואטרי בוטס היה המהיר והמילטון, שהתקשה להסביר את ההישג, היה שני. וורסטפן שסיים  שלישי היה בטוח שהדבר היה מקרי.

מירוץ
ואכן, המציאות חזרה וטפחה על פניה של מרצדס באופן בוטה במירוץ עצמו. וורסטפן התגבר בקלות על בוטס שזינק באופן מהוסס, תוך שהוא מנצל את שבירת האוויר ועוקף משמאל. המילטון שהיה בצד ימין של המסלול נאלץ להסתפק במקום השני בכניסה לפנייה הראשונה. נגיעה של דניאל ריקרדו שנהג במקלארן בחלקה האחורי של המרצדס של בוטס, גרמה לסבסוב, וזו הדרדרה למקום האחרון.
המילטון נותר לבדו מול צמד המכוניות של רד בול, ומהר מאוד הסתבר שהקרב שלו אינו מול וורסטפן שהלך והתרחק, אלא מול פרז, הגיבור המקומי שזכה לעידוד מסיבי של הקהל. במרצדס בחרו לשמור על המקום על-ידי החלפה מוקדמת של הצמיגים, ואילו ברד בול החליפו לקראת הסיום, כך שפרז יכול היה לתקוף את המילטון עם צמיגים חדשים יותר.

ואכן, פרז צמצם את הפער בינו לבין המילטון בקצב של כמעט שנייה להקפה, והגיע אליו כבר בהקפה ה-61, עשר הקפות לסיום. לפרקים המילטון התקשה לשמור על המיקום שלו, בייחוד כאשר ניסה לעבור בהקפה את לנדו נוריס במקלארן, אבל לבסוף הצליח להתגונן ולשמור על המקום השני.

וורסטפן מצידו שייט לניצחון ללא קושי. במרצדס הכניסו את בוטס להחלפת צמיגים נוספת (רביעית!!) כדי שזה ייקח מהנהג ההולנדי את הנקודה על ההקפה המהירה ביותר. בוטס, שכמעט ולא הצליח להתקדם במהלך המירוץ וממילא היה מאחור, לא איבד נקודות למרות המהלך (וגם לא קיבל).

פייר גסלי באלפא טאורי סיים רביעי לפני שארל לקלר וקרלוס סיינז בפרארי. מאחוריהם שלושה אלופי עולם במיל' שהפתיעו עם תוצאות טובות: סבסטיאן פטל באסטון מרטין, קימי ראיקונן באלפא רומיאו, פרננדו אלונסו באלפין. במקום העשירי סיים לנדו נוריס במקלארן.

לקראת מירוץ
ניצחונו התשיעי העונה של וורסטפן הגדיל כאמור את הפער מהמילטון ל-19 נקודות. בהיסטוריה של פורמולה 1, כל נהג שזכה במספר כזה של ניצחונות לעונה הוכתר כאלוף.

עד סיום העונה, כאשר נותרו עוד ארבעה מירוצים לסיום העונה ולראשון שבהם בברזיל מגיעה רד בול כפייבוריטית, המצב נראה נפלא עבור וורסטפן ורד בול. 

גרנד פרי מקסיקו, מקסיקו סיטי, 7.10.2021
1. מקס וורסטפן – רד בול
2. לואיס המילטון – מרצדס
3. סרג'יו פרז – רד בול
4. פייר גסלי – אלפא טאורי
5 שארל לקלר – פרארי
6. קרלוס סיינז – פרארי
7. סבסטיאן פטל – אסטון מרטין
8. קימי ראיקונן – אלפא רומיאו
9. פרננדו אלונסו – אלפין
10.  לנדו נוריס – מקלארן

אליפות העולם לנהגים אחרי 18 מירוצים (מתוך 22 מירוצים)
1. מקס וורסטפן – 312.5 נק'
2.  לואיס המילטון – 193.5 נק'
3. וואטרי בוטס – 185 נק'  
4. סרג'יו פרז – 165 נק'
5. לנדו נוריס – 150 נק'

אליפות העולם ליצרנים אחרי 18 מירוצים (מתוך 22 מירוצים)
1. מרצדס – 478.5 נק'
2. רד בול – 477.5 נק'
3. פרארי – 268.5 נק'
4.  מקלארן – 255 נק'
5. אלפין – 105 נק'