מרצדס ישראל צפויה להשיק בשנת 2022 ארבעה דגמים חשמליים, ובכך להביא את ההיצע שלה בתחום זה לשבעה כלים כאלה. אנשי מרצדס ישראל אמרו לנו כי היעד שלהם הוא להגיע ב-2022 להיקף מכירות של 20% רכב חשמלי מכלל מכירות המותג. 

שלושה מתוך ארבעה דגמים אלה מבוססים על הרצפה החשמלית-ייעודית EVA של מרצדס. כזכור, מכונית הפאר החשמלית מרצדס EQS, שהושקה השבוע, מבוססת אף היא על אותה רצפה; מסירות בפועל של EQS יהיו בתחילת 2022. 

מרצדס מתחשמלת: כל התכניות לשנת 2022
צילום: מרצדס

ואלה הדגמים
אותה רצפה מהווה בסיס למכונית הסלון החשמלית של מרצדס, EQE, המתייחסת ל-E-קלאס כמו ש-EQS ל-S-קלאס. דגם זה הוצג כבר בתערוכת מינכן 2021, והוא יגיע לישראל במחצית הראשונה של 2022. 

בנוסף, יגיעו לכאן שני דגמי פנאי EQE SUV ו-EQS SUV – הדגמים החשמליים המקבילים ל-GLE ול-GLS בהתאמה; GLS SUV הוצג כקונספט מייבאך מפואר במיוחד במינכן. דגמים אלה יגיעו לישראל במחצית השנייה של 2022. 

מרצדס מתחשמלת: כל התכניות לשנת 2022
צילום: מרצדס

במחצית הראשונה של 2022 יחל שיווקו של EQB – בפועל, גרסה חשמלית של GLB, רכב הפנאי הקומפקטי לשבעה של מרצדס. EQB, כמו שאר הדגמים החשמליים הקומפקטיים של מרצדס, מבוסס על אותה רצפה המשרתת גם גרסאות עם מנועי בעירה פנימית (MFA2). בנוסף, תצטרף ל-GLB גם גרסה היברידית-נטענת. 

מרצדס מתחשמלת: כל התכניות לשנת 2022
צילום: מרצדס

אלה וגם אלה
החטיבה המסחרית של מרצדס תשיק אף קודם את הגרסאות החשמליות של המסחרית הבינונית ויטו ושל המיניוואן המהודר V-קלאס – eויטו ו-EQV; טווח הנסיעה של דגמים אלה הוא 350 ו-340 ק"מ בהתאמה. 

על הכוונה לייבא את הגרסאות החשמליות האלה דיווחנו כבר לפני זמן, והתוכנית המקורית דיברה על סוף 2020 או תחילת 2021. התקופה המאתגרת גררה עיכובים, אבל הפעם נראה שזה יקרה ממש בשבועות הקרובים.

מרצדס מתחשמלת: כל התכניות לשנת 2022
צילום: מרצדס

ויש עוד
מנגד, נראה שההשקה מחדש שתוכננה למותג סמארט בארץ נדחית לזמן מה. 

ובלי קשר לכל אלה – באמצע השנה הבאה תשיק מרצדס ישראל את SL החדשה, הרודסטר הספורטיבית, שזכתה לאחרונה לגרסאות AMG.