סוזוקי הכריזה היום (ה') על הדור השני של סוזוקי קרוסאובר. הדור הראשון של רכב הפנאי הקטן הוצג בשנת 2013 והגיע לישראל באותה השנה, ומאז עבר מספר עדכונים בהופעה וביחידות ההנעה. בשווקים אחרים בעולם הדגם מכונה S'-קרוס', עם או ללא תוספת 'SX4', אך אצלנו הרכב זכה לשם המקומי 'קרוסאובר' מיומו הראשון.

בסוזוקי מגדירים את הדגם כ"חדש לחלוטין" ולא מפרטים ביחס לבסיס עליו הוא יושב; עם זאת, אורך בסיס הגלגלים, 260 ס"מ, נשאר כשהיה. ומכיוון שגם המנוע לא שונה, נראה שמהבחינה המעשית מדובר יותר בחידוש מקיף לקרוסאובר המוכר מאשר דגם חדש לגמרי.

סוזוקי קרוסאובר 2022 החדש נחשף רשמית
צילום: סוזוקי

ההופעה, הפרטים
בכל הקשור לעיצוב החיצוני, קרוסאובר החדש מציג הופעה שונה מזו המוכרת, ולא במעט. במקום החזית המעט אנמית של הדור הפורש, קרוסאובר החדש מציג מופע בולט וקשוח יותר, עם חזית שרירית ותפוחה, דמוי מגן גחון מלפנים ובצד קשתות גלגלים בולטות מפלסטיק שחור וחישוקי 17 אינץ' חדשים. מאחור ישנן יחידות תאורה חדשות ומחוברות ביניהן, חלון אחורי שונה וכנף קטנה.

עם זאת, ולמורת ההופעה הכללית הבולטת והקשוחה יותר, הפרופורציות דומות. והממדים של הדגם החדש זהים לאלה של הדגם היוצא: כאמור, בסיס הגלגלים, 260 ס"מ, ללא שינוי, אורכו 430 ס"מ, 178.5 ס"מ רוחבו, 158.5 ס"מ גובהו. לתא המטען נפח של 430 ליטרים, 10 ליטרים פחות מאשר בדגם הפורש. גרסת ההנעה הקדמית עם תיבה ידנית שוקלת 1,235 ק"ג, כ-85 ק"ג יותר ממנו.

סוזוקי קרוסאובר 2022 החדש נחשף רשמית
צילום: סוזוקי

בסוזוקי מציינים כי כל גרסאות הדגם יהיו בעלות מערכת היברידית, והכוונה היא למערך היברידי מתון של 48 וולט. המנוע כאמור ללא שינוי: טורבו-בנזין 1.4 ליטר מסדרת 'בוסטרג'ט' המפיק 129 כ"ס ו-23.8 קג"מ. התיבה ידנית או אוטומטית וההנעה קדמית או כפולה (תוספת של 70 ק"ג).

הביצועים זהים וצריכת הדלק דומה: 9.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 189 קמ"ש לידנית ולאוטומטית; 18.8 ק"מ לליטר (בגרסה הידנית).

פנים ובטיחות
בעוד ההופעה החיצונית שונה ועדכנית, סביבת הנהג זכתה לטיפול פחות מקיף. לוח המחוונים וגלגל ההגה כמעט זהים, למעט מסך גדול וצבעוני יותר למחשב הדרך (4.2 אינץ'); סידור הקונסולה המרכזית (ידית הילוכים, פקדי מיזוג) והקווים הכלליים (תא כפפות, דיפוני דלתות) נותרו דומים. השינוי העיקרי נוגע למיקום מסך מערכת המולטימדיה (כעת 9 אינץ') הממוקמת גבוה יותר, לאחר שהחליפה מקום עם פתחי המיזוג. לאלה הוסיפה סוזוקי משטחי דיפון במרקם חדש מול מושב הנוסע וריפוד חדש למושבים.

סוזוקי קרוסאובר 2022 החדש נחשף רשמית
צילום: סוזוקי

בסוזוקי מציינים כי לדור השני גג שמש פנורמי באורך מטר, מערך מצלמות היקפי וקישוריות לאנדרואיד אוטו וקישוריות אלחוטית לאפל קארפליי.

מפרט הבטיחות, כך מבטיחים בסוזוקי, מצביע על שיפור ניכר. קרוסאובר החדש יגיע כסטנדרט עם 7 כריות אוויר (כולל כרית לברכי הנהג), מערכת בלימה אוטונומית הנעזרת בשני חיישנים ופועלת בטווח המהירויות שבין 5 ל-100 קמ"ש, ולאלה מוסיפה סוזוקי בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטייה מנתיב.