במפגש 'און-ליין' חשפה פורד בפני נציגי עיתונות הרכב את הדור החדש של הטנדר ריינג'ר, הדומה בממדיו לטנדרים יפניים, ממוקם לכן מתחת ל-F-150.

הדור החדש מחליף את T6, שהושק ב-2011. לריינג'ר המקורי, שהוצג עוד ב-1983, גרסאות לפי שוק היעד – צפון אמריקה, דרום אמריקה, גלובלי (T6).

דגם זה לא יובא לישראל עד כה, אולם בדלק מוטורס, היבואן, מקווים שיצליחו להביא את הדור החדש. אם אכן כך יקרה, ריינג'ר יגיע לכאן במחצית השנייה של 2022.  

1653080
צילום: פורד

עיצוב אגרסיבי
בפורד גאים במיוחד בעיצוב החיצוני האגרסיבי, המשלב מאפיינים מוכרים של הריינג'ר היוצא עם מרכיבים עדכניים ואופנתיים יותר מהמקובל ברכבי עבודה, כמו קורה A דקה יחסית, משטחים שונים בצידי הרכב. בחזית הרכב תאורת לד מטריקס. התמונות הראשונות שפורסמו הן של רמות הגימור XLT המהודר יותר, ווילדטראק האופנתי.

1653064
צילום: פורד

בסביבת הנהג לוח מחוונים מוקרנים גדול, צד מולטימדיה אנכי "10.1 או "12, בורר הילוכים קטן ואופנתי. לפי פורד הגימור איכותי מאשר בדגם הקודם, האבזור עשיר יותר וזה כולל גם מצלמות היקפיות.

1653067
צילום: פורד

פותח עם לקוחות
אנשי פורד ציינו כי בילו שעות רבות עם הלקוחות ברחבי העולם, גם כדי ללמוד את דרישותיהם לטיולי שטח ולבילוי עם המשפחה. עם זאת, השימושיות של הרכב שופרה – גם הודות לבסיס גלגלים ומפשק סרנים שגדלו ב-5 ס"מ ל-327 ס"מ ול-161 ס"מ בהתאמה, גם בגלל הקפדה על מבנה ופתרונות יעילים יותר. עם זאת, לא נמסרו ממדי הדגם החדש.

1653082
צילום: פורד

פורד לא מסרה גם את הנתונים של המנועים שישרתו את ריינג'ר החדש. בכל אופן, בפסגת ההיצע טורבו-דיזל 3.0 ליטר V6 שישרת גם את גרסת הביצועים ראפטור הצפויה בהמשך. במורד המדרג, דיזל 2.0 ליטר 4 צילינדרים עם מגדש אחד או שניים, ובנוסף לו יוצע גם טורבו-בנזין 2.3 ליטר 4 צילינדרים.

לתיבה אוטומטית עשרה הילוכים, ובגרסאות הזולות יותר תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים או ידנית עם מספר הילוכים זהה. בגרסאות היקרות יותר הנעה כפולה-קבועה, בזולות אחורית המשתלבת לכפולה.

1653079
צילום: פורד

רכב גלובאלי
ריינג'ר הוא רכב גלובלי ביותר ממובן אחד, ולא רק בגלל שהדגם האמריקאי הפונה לשאר העולם מיוצר במקומות שונים. פולקסווגן שיתפה פעולה עם פורד בפיתוח הרכב, תהליך שאותו הוביל היצרן האמריקאי, וריינג'ר הוא הבסיס של אמרוק החדש, שיתבסס על אותה שלדת סולם.

1653072
צילום: פורד

"הסברנו לפולקסווגן מה אנחנו מתכוונים לבצע עם השלדה שלנו וזה התאים להם", אומרים לנו אנשי פורד בשיחה שניהלנו איתם, "הם השתמשו בפלטפורמה שלנו אבל המותג יהיה שונה לחלוטין.

1653065
צילום: פורד

בפיתוח המתלים היינו צריכים להתחשב גם בברונקו (עימו ריינג'ר חולק שלדה; א.ש) וגם באמרוק, ולכן פיתחנו מתלים לכל דגם. ריינג'ר בכל הגרסאות יהיה עם קפיצי עלים מאחור, אבל לא כך יהיה עם שאר הדגמים שיפותחו על בסיס הפלטפורמה הזו; בעיקרון, כל חלק בשלדה ובמערך המתלים עבר שינוי; השלדה חדשה לגמרי והמנועים דומים אך לאחר שעברו שדרוג משמעותי. הפעם", הם מוסיפים, "שמענו גם בקשות ודרישות מישראל".

1653084
צילום: פורד