מומנטום הוא מלכ״ר העוסק בתחום פיתוח התעסוקה בעולם הרכב הישראלי ומטרתו לפתח עתיד תעסוקתי מתגמל לצעירים בענף באמצעות מלגות הכוונה תעסוקתית ושינוי השיח אצל מעסיקים. כנס השותפים שנערך עסק הפעם בצד השני של המתרס בנושא המעסיקים ואכן תחת אולם מלא בבכירי התעשייה הוצג עולם התעסוקה החדש איתו הם מתמודדים לצד בעיה ישנה - גיוס עובדים, הכולל בתוכו גם משיכה של מועסקים מלומדים.

כנס מומנטום למען פיתוח התעסוקה בעולם הרכב
צילום: עמית לוי

עיקרי הדברים, בתמצית
כבר בדברי הפתיחה של מנכ״לית ארגון מומנטום, הגברת חגית אליאס, נשמע הצורך כיצד ארגונים גדולים צריכים לבצעה שינוי כיוון מחדש בכל פילוסופית גיוס ושימור עובדים אם הם ירצו לצלוח את המשבר העומד בפתח, ולא להישאר ללא היכולות האנושיות שמחזיקות את הידע אשר מהווה את ההון האמיתי שמניע את הארגונים האלו.

כנס מומנטום למען פיתוח התעסוקה בעולם הרכב
צילום: עמית לוי

יואל קרסו יו״ר מומנטום וי״ר קרסו מוטורס, פתח את דבריו בתודה לכל נציגות יבואני הרכב שהגיעו ואף הדגיש כמה המטרה הזו גדולה יותר מכולם וכיצד הצורך בכוח אדם איכותי הוא בעיית הכלל שלשמה יש להניח את היריבות בצד ולעסוק במתן פתרונות וכלים לאותם ארגונים בענף הרכב כדי להבטיח עתיד גם למועסקים וגם למעסיקים.

בין שלל המרצים של הכנס הדהדו דבריו של פרופסור טל שביט מומחה לכלכלת אושר, ״אתם חיים בשוק העבודה של שנות השמונים״ אמר שביט והקהל נידם. לטענתו מודלים של ״העבודה זה הבית שלנו״ כבר לא רלוונטיים לדור הצעיר ובעידן בו לוקח שעה להגיע מחולון לתל אביב, אנשים כבר לא רוצים שהעבודה תהפוך לבית הם רוצים שהבית שלהם יהיה בית ועבודה זה עבודה. בעולם שבו מדינות אירופה כבר מתחילות בחלקן לחוקק חוקים האוסרים על מעסיקים לפנות לעובדים שלא בזמן העבודה, נוצר פה שוק חדש של מגויסים. לדבריו הם לא מחפשים רק כסף הם מחפשים משמעות ויצירתיות בעבודה.

כנס מומנטום למען פיתוח התעסוקה בעולם הרכב
צילום: עמית לוי

העיתונאית ומומחית לתעסוקה ולדור ה-Y, הגברת צליל אברהם, הוסיפה שלא משנה אם תבחרו לקבל את הצורך החדש או לא, הגלגל כבר הסתובב. המועסקים לא ממתינים ל-30 שקלים לשעה הם מוצאים את ה-60 שקלים לשעה במקום אחר, במקום שמעריך אותם ורוצה את היצירתיות שלהם, מקום שחשוב לו הרווחה שלהם ואלו גם הארגונים שזוכים בכוח האדם האיכותי וגם בלויאליות מצד עובדיו.

הכנס הסתיים כאשר עלו לבמה שני הנדסאים שקיבלו מלגה בזכות בחירתם במקצוע מתחום הרכב והתמדה שלהם בתפקידם. תפקיד שקיבלו באמצעות שיתוף הפעולה של מומנטום עם ענף הרכב.

כנס מומנטום למען פיתוח התעסוקה בעולם הרכב
צילום: עמית לוי