הפלישה הרוסית לאוקראינה והסנקציות שמוטלות כנגד רוסיה משפיעות גם על זירת הפורמולה 1. הנהלת הסדרה הודיעה ביום שישי כי הגרנד פרי הרוסי הנערך בסוצ'י יבוטל.

המירוץ, המתקיים בעיר הנופש הרוסית שעל שפת הים השחור מאז 2014, היה אמור להיות ה-17 בעונה (מתוך 23 מירוצים) ולהתקיים ב-25.9.22. מירוץ זה מקושר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין שהיה גורם חשוב ביצירת הגרנד פרי הרוסי ובהכנסת סוצ'י, מקום בו נמצא אחד מארמונותיו, לסבב המירוצים של פורמולה 1. ב-2023 עתיד היה הגרנד פרי הרוסי לעבור לסנט פטרסבורג, ובשלב זה עתיד האירוע הזה אינו ברור. 

עוד קודם לכן נשמעו קריאות של נהגים בפורמולה 1, בראשם סבסטיאן פטל, ארבע פעמים אלוף עולם, כי הסדרה צריכה לבטל את הגעתה לרוסיה. "אסור לי ללכת לשם. אני לא אלך לשם" אמר פטל. 

בעקבות הפלישה לאוקראינה – הגרנד פרי של רוסיה בוטל
צילום: מרצדס

גם האס בצרות 
השפעות הפלישה והסנקציות גם מגיעות לקבוצות הפורמולה 1. הנפגעת הראשונה היא קבוצת האס, ובעיקר הנהג הרוסי שלה, ניקולה מאזפלין. מאזפלין קיבל את מקומו בקבוצה בזכות מימון רב שהגיע מחברת אורלקלי הרוסית שאביו, דימיטרי מאזפלין הנחשב מקורב לפוטין, הוא מבעליה. המימון הזה סייע לג'ין האס, בעלי הקבוצה, להקטין את השקעתו בה. 

כעת נראה שעתידו של מאזפלין בקבוצה מעורפל, וייתכן כי יוחלף על-ידי נהג המבחן של הקבוצה, פייטרו פיטיפלדי נכדו של אמרסון פיטיפלדי האגדי. במהלך מבחני הטרום-עונה שנערכו בסוף השבוע האחרון בברצלונה, שונתה הצביעה של מכוניות הקבוצה ושל הסמלים של הממנים; בצביעה שהוחלפה היה דמיון לצבעי הדגל הרוסי.