תחרות אוטו השנה 2022 הגיעה לסיומה, ואיתה מגיעות ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות, זאת לצד ההכרזה על הזוכה גדולה בתואר 'אוטו השנה 2022'. כבכל שנה, צוות הכתבים של אוטו התכנס ודן מי ראוי לזכות בתואר בכל קטגוריה וקטגוריה ושקל את המתמודדים לפי איכויותיהם בכביש, בסביבת הנהג, התאמה לקהל, התמורה למחיר וההצעה הכוללת לנהג. לכל קטגוריה עלו לגמר מספר מצומצם של מתמודדים סופיים, מתוכם נבחר רק אחד.

השנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2022 בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים היוקרתיים' הוא – וולוו XC40.

וולוו XC40 – אוטו השנה 2022 בסגמנט רכבי פנאי קומפקטיים יוקרתיים
צילום: נועם עופרן

זו הפעם הרביעית ברציפות בה זוכה אצלנו ה-XC40 בתואר 'אוטו השנה 2022 בסגמנט רכבי פנאי יוקרתיים', רצף זכיות שרק מעטים לפניו אם בכלל הצליחו לשחזר, בהתחשב בכך שמדובר ברכב שהתמודד לראשונה בתחרות בשנת 2019 (וכאמור, ניצח) זהו הישג אדיר.

וולוו XC40 – אוטו השנה 2022 בסגמנט רכבי פנאי קומפקטיים יוקרתיים
צילום: מערכת אוטו

אז כן, כמו שכבר הבנתם מדובר ברכב שמסתובב פה לא מעט שנים – וגם נמכר בהיקפים נאים לאורך התקופה – הוא עדיין נראה עדכני, אופנתי ומיוחד. עיצובו הנורדי-מינימליסטי מגובה בפרופורציות טובות ונראה נהדר גם כיום, במיוחד אם תבחרו בצביעה דו-גוונית שמוסיפה עוד עניין.

וולוו XC40 – אוטו השנה 2022 בסגמנט רכבי פנאי קומפקטיים יוקרתיים
צילום: מערכת אוטו

גם סביבת הנהג נראית עדכנית ונאה, למרות השנים שעברו. מסך המולטימדיה הגדול המוצב בצורה אנכית נאה ועודכן לאחרונה למערכת מבוססת אנדרואיד של גוגל שסייעה בפיתוח, וזו הוסיפה יכולות מרשימות. לכך מוסיף ה-XC40 שורה של פתרונות חכמים ושימושיים כמו מקום יעודי לעט, תא גדול בין המושבים, וו תליה היוצא מתא הכפפות ועוד.

וולוו XC40 – אוטו השנה 2022 בסגמנט רכבי פנאי קומפקטיים יוקרתיים
צילום: נועם עופרן

היצע יחידות ההנעה המגוון זו אחת מנקודות החוזק העיקריות של XC40 השנה. בגרסת הכניסה תמצאו מנוע 1.5 ל' טורבו יעיל המציע ביצועים מספקים וצריכת דלק ראויה, וזאת תמורת מחיר נמוך ונגיש בהרבה מהמקובל בתחום. מדובר באחת מהעסקאות הטובות בסגמנט היוקרתי שכן גרסה זו שומרת על מרבית תכונות הניהוג הטובות של XC40, אבל כאמור במחיר נגיש בהרבה.

וולוו XC40 – אוטו השנה 2022 בסגמנט רכבי פנאי קומפקטיים יוקרתיים
צילום: נועם עופרן

אולם יחידות הכוח הגונבות את ההצגה הן, בהתאם לרוח התקופה, היחידות המחושמלות – ויש שלוש כאלה. למיטב זכרוננו XC40 הוא היחיד בסגמנט המוצע עם מגוון רחב כל כך של יחידות מחושמלות. הראשונה היא גרסת פלאג-אין הייבריד עם הספק משולב של 262 כ"ס, סוללת 10.2 קוט"ש וטווח נסיעה חשמלי של 47 ק"מ. גרסה זו משלבת בין ביצועים מצוינים לטווח נסיעה חשמלי ראוי ליום-יום ומחיר תחרותי ביותר, כל כך תחרותי שהוא מאיים על חלק מהמתחרים בתחום העממי.



בראש ההיצע המחושמל ישנן הגרסאות החשמליות, ויש שתיים כאלה. החל בגרסת P6 בעלת הנעה קדמית ו-231 כ"ס ועד לגרת ה-P8 שמציעה יותר מ-400 כ"ס והנעה כפולה. בשני המקרים טווח הנסיעה המירבי עומד על יותר מ-400 ק"מ, מרשים. המחיר של שתיהן, למקרה שתהיתם, גם הוא תחרותי ביחס למקובל בקרב המתחרים שלא פעם מציעים גם מפרט מרשים פחות.



אם נסכם נאמר שה-XC40 של וולוו שומר גם השנה על מופע עדכני, איכויות טובות במרבית התחומים ותמחור אטרקטיבי תוך כדי צעידה נחושה וברורה לעבר עתיד מחושמל: שילוב שהופך אותו לרכב פופלרי ומוצלח בסגמנט.

בקיצור, מכל הסיבות האלה, וולוו XC40 זוכה אצלנו, בתואר 'אוטו השנה 2022 בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים היוקרתיים'.

וולוו XC40 – אוטו השנה 2022 בסגמנט רכבי פנאי קומפקטיים יוקרתיים
צילום: נועם עופרן