מטרו מוטור, יבואנית ימאהה, הכריזה היום (ראשון) על תחילת השיווק של ימאהה טי-מקס המחודש. רשמית מדובר ב"דור שמיני", אך בפועל מדובר במתיחת פנים שנייה - ופחות מסיבית מהקודמת -  לדור הרביעי שהוצג ב-2017.

הבסיס נותר דומה לזה שהיה - אותה שלדת צינורות המשרתת את הדגם מ-2017, לצד אותה מערכת הנעה שהוצגה ב-2019 (מנוע דו-בוכנתי בנפח 562 סמ"ק, עם הספק של 47.6 כ"ס ו-5.7 קג"מ). ההספק הופך את טי-מקס, כמקובל, למתאים לבעלי רישיון A1. 

ימאהה טי-מקס החדש בישראל - מ-88,000 שקלים
צילום: יצרן

בכל זאת, ישנם שינויים לעומת הדור הפורש. פרט לעיצוב החדש והשונה, ימאהה מצהירים על סעפות יניקה ופליטה בתכנון חדש לטובת צליל משופר; חישוקי גלגלים קלים מבעבר לטובת שיפור התנהגות הכביש; חיישן זווית מצערת, לטובת שיפור ביצועי מערכות הבטיחות/מצבי הנהיגה.

בהיבט הארגונומי, יצוינו אוכף בתכנון חדש (ארוך מבעבר) וכולל משענת הניתנת לכוונון בטווח של 3 ס"מ לפנים-אחור; מדרכי רגליים מורחבים, תוך הצרה של החלק התחתון של המרכב לטובת שיפור נוחות הגישה של הרגליים לקרקע; כידון במבנה חדש, קרוב יותר לרוכב; משקף בתכנון חדש.

עוד בשינויים - לוח מחוונים מוקרן דרך מסך "7 וכולל ממשק מול הטלפון הנייד באמצעות אפליקציה ייעודית של ימאהה (MyRide) המאפשרת הזרמת שיחות טלפון או מוזיקה. מערכת המחוונים/מולטימדיה כוללת גם מערכת ניווט מובנית של "גארמין", אך זו לא צפויה להיות פעילה בישראל (ובכל מקרה מחייבת הפעלת מנוי).

ימאהה טי-מקס החדש בישראל - מ-88,000 שקלים
צילום: ניר עמוס

כבעבר, ימאהה טי-מקס יוצע בשתי רמות גימור - בסיסית (Tech) ב-88,000 שקלים, מאובזרת (Tech Max) ב-95,000 שקלים. בשני המקרים מדובר בעליית מחיר של 3000 שקלים ביחס לדור היוצא. האבזור הנוסף בגימור Tech Max כולל כוונון חשמלי למשקף, בקרת שיוט, חימום לידיות ולמושב (לרוכב בלבד), מפתח חכם, מתגים מוארים, בולם זעזועים מתכוונן (ידנית).
ימאהה טי-מקס החדש בישראל - מ-88,000 שקלים
צילום: יצרן

כמו כן, כל רמת גימור תוצע בצבעים ייחודיים (רובם מט) - הבסיסית תוצע בצבעי אפור-בטון או ירוק-זית (האחרונה עם חישוקים מוזהבים); המאובזרת תוצע בצבעי כחול-כהה (עם חישוקים כחולים), אפור-שחור, או בצבע צהוב (היחיד שאינו מט) בהשראת הדור הראשון של טי-מקס משנת 2001.

בכל אופן, מחיר טי-מקס נותרו הגבוהים ביותר בסגמנט - הרבה יותר ביחס לסאן יאנג TL 508 (ב-55,000 שקלים), קימקו AK (ב-62,000 שקלים) ושני דגמי הונדה (פורצה 750 ב-74,000 שקלים, X-ADV ב-82,000 שקלים).