סרג'יו פרז ורד בול ניצחו בגרנד פרי היוקרתי של מונקו, כאשר גברו בתום מירוץ צמוד על קרלוס סיינז בפרארי. המפסיד הגדול של המירוץ היה שארל לקלר שסובל מזה שנים ממזל רע במסלול זה. מי שזינק ראשון סיים רביעי מאחורי יריבו לתואר מקס וורסטפן בגלל החלפת צמיגים לא מוצלחת של פרארי. אלוף העולם המוביל כעת את הטבלה סיים שלישי והגדיל את יתרונו. 

הדרמה במירוץ החלה במקצה הדירוג. על מסלול הרחובות הצר, בו כמעט בלתי-אפשרי לעקוף, מקצה זה חשוב לפעמים מהמירוץ עצמו. וכאן לקלר הלך והשתפר עם ויצר פער ברור על הצמד של רד בול ונטל את ההובלה. 

הדקות האחרונות, היו מכריעות. פרז שהיה שלישי, ניסה להשיג עמדה טובה יותר אך פגע בגדר בכניסה למנהרה. סיינז (שזינק מהמקום השני) ראה זאת מאוחר מדי ופגע בו, וורסטפן שהיה קצת מאחור הצליח לבלום, אבל הניסיון האחרון שלו להשיג את העמדה הבכירה נקטע, והוא נאלץ להסתפק במקום הרביעי. כך גם לואיס המילטון במרצדס שהיה שני השמיני. 

פרז ורד בול מנצחים במונטה קרלו
צילום: מרצדס

יום המירוץ עצמו היה גשום, ולקבוצות היה ברור שמזג האוויר עתיד להיות קשה עוד יותר. כתוצאה מכך החלו אלה להחליף צמיגים ממש לפני ההזנקה והזינוק עוכב ביותר משעה. הנהגים זינקו על צמיגי גשם מאחורי מכונית קוצבת, כאשר לקלר מוביל ומגדיל את הפער ואחריו סיינז. השאלה הייתה כמובן מתי יהיה נכון לעבור לצמיגים מהירים יותר.

רד בול כהרגלה תזמנה זאת טוב יותר, ופרז היה ראשון שנכנס להחלפה לצמיגי ביניים. שתי הקפות אחרי נכנסו לקלר וורסטפן להחלפה דומה, אבל הקצב של פרז היה כה מהיר בהקפות אלה עד שעבר את הנהג של פרארי. סיינז, שסירב להיכנס להחלפה והעדיף לחכות עוד קצת עד שהתנאים יתאימו לצמיגים יבשים, והמשיך עם צמיגי הגשם המלאים. אבל כשנכנס להחלפה פרז כבר היה קרוב אליו, ובנוסף הוא עוכב על ידי סמן אחורי כשיצא למסלול. כל אלה אפשרו לפרז לצלול להחלפה שנייה ולחזור כאשר הוא מקדים את סיינז.

ולקלר? שלוש הקפות אחרי העצירה הראשונה הוא נכנס לעצירה שנייה, בדיוק אחרי סיינז – ובעקבות קריאה לא ברורה של פרארי שהורתה לו בפתאומיות להיכנס, אך מיד לאחר מכן, ועם זאת מאוחר מדי, ביקשה שיישאר במסלול.

פרז ורד בול מנצחים במונטה קרלו
צילום: מרצדס

וורסטפן נכנס הקפה אחריו (למעשה מעט אחרי פרז) אבל ניצל את העובדה שלצמיגים בפרארי נדרש זמן כדי להיכנס לטמפרטורת עבודה. הוא יצא לפני לקלר, ובמונקו היכן שהמיקום הוא המלך, הנהג של פרארי לא הצליח לעקוף, נאלץ להסתפק במקום הרביעי וזו בהחלט הייתה אכזבה גדולה עבורו. 

מעט אחרי באמצע המירוץ עוד היינו עדים לתאונה קשה של מיק שומאכר כאשר מכונית ההאס שלו פשוט התפרקה אחרי מפגש עם הגדר. כאן הוצא דגל אדום וזו הייתה הפסקה נוספת וארוכה למדי במהלך המירוץ שקוצר לבסוף למגבלת זמן של שעתיים.    

עם ההזנקה מחדש, הסדר לא השתנה כאשר למקום החמישי מגיע ג'ורג' ראסל בעוד מירוץ מצוין עבורו למרות שמרצדס שוב לא נראתה תחרותית. שישי סיים לנדו נוריס במקלארן שגם השיג את ההקפה המהירה במירוץ, לפני פרננדו אלונסו במירוץ מצוין עבור אלפין. זה עיכב בכישרון רב את המילטון שלא הצליח לעקוף אותו וסיים שמיני. המילטון עצמו עוכב בשל תאונה עם אסטבן אוקון, נהגה השני של אלפין, שנענש בעקבות זאת בתוספת זמן. ואטרי בוטס באלפא רומיאו סיים תשיעי לפני סבסטיאן פטל באסטון מרטין שסיים עשירי.  

פרז ורד בול מנצחים במונטה קרלו
צילום: מרצדס

גרנד פרי מונקו, מונטה קרלו, 29.5.22 
1. סרג'יו פרז – רד בול 
2. קרלוס סיינז – פרארי 
3. מקס וורטספן – רד בול 
4. שארל לקלר – פרארי 
5. ג'ורג' ראסל – מרצדס 
6. לנדו נוריס – מקלארן 
7. פרננדו אלונסו – אלפין
8. לואיס המילטון – מרצדס 
9. ואטרי בוטס – אלפא רומיאו 
10.  סבסטיאן פטל – אסטון מרטין

אליפות העולם לנהגים אחרי 7 מירוצים מ-22
1 מקס וורסטפן – 125נק'
2. שארל לקלר – 116 נק' 
3. סרג'יו פרז – 110נק' 
4. ג'ורג' ראסל – 84 נק' 
5.  קרלוס סיינז – 83 נק' 

אליפות העולם ליצרנים אחרי 7 מירוצים מ-22
1. רד בול – 235 נק'
2. פרארי – 199 נק' 
3. מרצדס – 134 נק' 
4. מקלארן – 59 נק' 
5. אלפא רומיאו – 41 נק'