ראלף ניידר, עו"ד ופעיל למען צרכנים, שהתמודד פעמיים לנשיאות ארה"ב והשפיע עמוקות על תפיסת הבטיחות בתעשיית הרכב העולמית, התבטא בחריפות נגד טכנולוגיית "הנהיגה האוטונומית המלאה" (FSD) של טסלה וטען כי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בארה"ב, ה-NHTSA, צריכה לנצל את כוחה ולחייב את היצרנית להסיר את המערכת מכ-100 אלף מכוניות המצוידות בה. יש לציין שמדובר בתוכנה חדשה של היצרנית, ולא במערכת ה'אוטופיילוט' הקונבנציונלית.

ניידר התפרסם כלוחם נגד הרשלנות של יצרניות הרכב כשהפך את שברולט קורבייר לנושא אחד הפרקים בספרו רב המכר מ-1965 "לא בטוחה בכל מהירות". בספר המפורסם ביקר ניידר בחריפות את היכולת הדינאמית המסוכנת של הקורבייר, כינה אותה "תאונה של מכונית אחת" והיה אחד הגורמים לכישלונה. בהצהרה שמסר השבוע, טען ניידר שטכנולוגיית ה-FSD של טסלה היא "אחד מהמעשים הכי מסוכנים וחסרי אחריות שביצעה יצרנית רכב מזה עשורים".

ראלף ניידר נגד טסלה:
ראלף ניידר | צילום: Don LaVange

ניידר מבסס את טענותיו על מחקר שהתפרסם בינואר האחרון על ידי ארגון 'The Dawn Project' שמצא כי המערכת מבצעת שגיאה קריטית בכל 8 דקות של נהיגה בממוצע. "ארצות הברית לא צריכה להרשות שימוש בתוכנה שטסלה עצמה טוענת ש'עלולה לעשות את הדבר הלא נכון בתזמון הגרוע ביותר' באותם רחובות בהם ילדינו הולכים לביה"ס", כתב ניידר והוסיף "ביחד אנו צריכים לשלוח מסר לרגולטורים ולהבהיר כי אזרחים אמריקאים אינם בובות ריסוק של הקונצרן הכוחני והסלבריטי שמנהל אותו. אף אחד לא נמצא מעל דיני נפשות".

כאשר פורסם המחקר המדובר, מנכ"ל טסלה אילון מאסק צייץ במעורפל כי "טכנולוגיית ה-FSD לא הייתה מעורבת בתאונות או בנפגעים", הצהרה שכהרגלו של מאסק – לא הייתה נכונה; לפחות שתי תאונות דווחו עד היום באשמת הטכנולוגיה – אחת כאשר טסלה מודל Y פנה לנתיב הנגדי בעת שימוש במערכת וגרם להתנגשות, והאחרת כאשר רכב טיפס לנתיב אופניים והתנגש במחסום קשיח.

ראלף ניידר נגד טסלה:
צילום: IIHS

אלו מצטרפות ל-16 תאונות אשר נמצאות כעת תחת חקירה של ה-NHTSA, בהן בעת שימוש במערכת האוטופיילוט, רכבי טסלה התנגשו בכלי רכב שחנו בשולי הדרך וגרמו לפציעתם של 15 אנשים ולמותו של אדם אחד.