בהמשך לחשיפת "אוטו" באינסטגרם - UMI, יבואנית שברולט לישראל, מתחילה לשווק בישראל את שברולט קולורדו בגרסת ZR2 הספורטיבית-לשטח. המחיר מתחיל ב-345,000 שקלים.

כרגע תגיע כמות מוגבלת - ב-UMI לא נוקבים בכמות ספציפית, אבל ככל הנראה מדובר בכמות דו-ספרתית. בכל מקרה, מדובר במלאי מהדור היוצא; שיווק הדור החדש יותר צפוי להתחיל בישראל בתחילת 2024.

פרסום ראשון: שברולט קולורדו ZR2 בישראל - מ-345,000 שקלים
צילום: יצרן

פרטים
שברולט קולורדו זהו טנדר "קל" (1 טון) הדומה לאיסוזו די-מקס (הנשען על שלדה שונה, למרות הקשר ל-GM) ולטויוטה היילקס. קולורדו מעולם לא הוצע בישראל באופן סדיר, אבל בשנים האחרונות משרת בצה"ל, לאחר שנרכש באמצעות כספי סיוע. הגרסאות הצבאיות מצוידות במנוע דיזל 2.8 ליטר מבית איסוזו ועם תיבה אוטומטית 6 הילוכים.

הדור היוצא של קולורדו הוצג במקור באמצע 2011, כאשר בסוף 2013 הוצגה גרסה ספציפית לשוק האמריקאי - והיא זו שגם מגיעה אלינו. מערכת ההנעה כולל מנוע בנזין V6 בנפח 3.6 ליטר (גרסת LGZ, אותו המנוע כמו שמותקן בשברולט קמארו ובדגמי קאדילק השונים - עם תכנות שונה, לטובת מומנט זמין יותר) עם 308 כ"ס ב-6800 סל"ד ו-38 קג"מ ב-4000 סל"ד. הכוח עובר לגלגלים האחוריים, או לארבעת הגלגלים באמצעות תיבת העברה (עם מצמד מופעל חשמלית; כולל מצב הנעה כפולה אוטומטי) ויש גם יחס העברה נמוך.

פרסום ראשון: שברולט קולורדו ZR2 בישראל - מ-345,000 שקלים
צילום: יצרן

גרסת ZR2, המוצעת כעת בישראל, נוספה למבחר ב-2017 וכוללת מפרט ייעודי לשיפור יכולת השטח. המפרט כולל מתלים קדמיים במבנה שונה (עם זרועות מתלה מוארכות) ומפשק סרנים מורחב ב-"3.5(!), בולמי זעזועים מסוג DSSV מבית "מולטימטיק" בעלי מבנה ייחודי, וכן הגבהת מרכב של "2. מאחור מותקנים קפיצי עלים, כמו בגרסאות הרגילות.

כמו כן, ישנם גלגלים בקוטר "31 (עם צמיגי גודייר רנגלר 'דורטראק' במידה 265/65R17, מידה זהה לזו של טויוטה לנד קרוזר), שתי נעילות דיפרנציאל (אחורית, קדמית), מצב שטח עם מיפוי שונה למערכת ההנעה ולבקרות הבלימה והיציבות, מיגון גחון ומרכב בעיצוב שונה (כולל פגושים המאפשרים זוויות מרכב משופרות לשטח).

פרסום ראשון: שברולט קולורדו ZR2 בישראל - מ-345,000 שקלים
צילום: יצרן

השיווק המקומי (מעודכן)
מפרט האבזור כולל מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל "8 וממשקי צימוד לקארפליי ולאנדרואיד אוטו, מערכת שמע 'בוז' עם 7 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי, מושבים קדמיים עם ריפוד דמוי-עור, כוונון חשמלי וחימום, חימום להגה, תשתית חשמל לוו גרירה, שקעי USB גם ליושבים מאחור. עם זאת, מערכות בטיחות מתקדמות אינן מוצעות כלל.

המחיר - 345,000 שקלים - הופך את שברולט קולורדו ZR2 לא רק ליחיד מסוגו בישראל, אלא גם לאחד מרכבי השטח הזולים ביותר בישראל.

בעולם יש רק דגם אחד בגודל דומה ובמפרט דומה - פורד ריינג'ר ראפטור. טויוטה טקומה TRD, המוצע בייבוא מקביל, אינו דומה במפרט ובייעוד, וכך גם ג'יפ גלדיאטור.

מ-UMI, יבואנית שברולט, נמסר כי "בשבועות הקרובים ובתמיכת GM תשלח לישראל כמות מוגבלת של טנדר הקיצון שברולט קולרדו 2 ZR בעל יכולות שטח ייחודיות, בולמי DSSV מבית חטיבת השיפורים של שברולט, הגבהות מקוריות ונעילת דיפרנציאל קדמית ואחורית הישר מפס הייצור. הגעתו של קולורדו מסמנת את תחילתו של מהלך להגדלת היצע דגמי שברולט בישראל, הכולל גם את דגמי הקצה של המותג ובתוכם הקולורדו שנת דגם 2023 שיגיע לישראל בתחילת 2024".

פרסום ראשון: שברולט קולורדו ZR2 בישראל - מ-345,000 שקלים
צילום: יצרן