חברת לקסוס, יודע כל תושב ארה"ב וקנדה, לא בנתה את המוניטין שלה על רכבי ספורט ודגמי ביצועים כי אם פנאי וסדאן יוקרתיים. אמנם היא רכשה לעצמה שם מכובד בזכות הרפתקת לקסוס LFA הנפלאה אך זו הייתה בגדר הפגנת יכולות, כשרון ובעיקר תעוזה של נשיא טויוטה, אקיו טויודה, שייצר במו ידיו כמעט יצירת מופת שידברו בשבחה עוד שנים ארוכות. 

לקסוס נפרדת מ-RC קופה
צילום: Lexus

אי לכך, לקסוס לא תזיל דמעה על כך שהיא נאלצת לגנוז רכב בעל ממד ספורטיבי; המותג היפני הודיע כי יפרד מה-RC וה-RC F הספורטיביות בסוף שנת הדגם 2025. הדיווח פורסם במהלך העדכון האחרון של הדגם, אשר במקביל לכך משיק את סדרת הסיום - RC F Final Edition. בחלק ממדינות אירופיות, גם בישראל המכונית כבר הוסרה שנים קודם לכן מהמחירון והמדפים. החדשות האחרונות נוגעות לשוק האמריקני. ובכך, נעילת דרכה הגלובלית. 

הקופה, שנחשפה בתערוכת טוקיו 2013, נמכרה בלמעלה מ-90,000 יחידות ב-62 מדינות ברחבי העולם. הסגל שלה ב-2025 כולל ארבע מערכות הנעה שונות: RC 300 עם הנעה אחורית 2.0 טורבו 241 כ"ס, RC 300 AWD עם 265 כ"ס, RC 350 (הנעה אחורית או לכל הגלגלים) עם ה-V6 3.5 ו-311 כ"ס, וכן  RC F מושחזת עם ה-V8 5.0 ו-477 כ"ס. בעבר הוצע גם ה-RC 300h ההיברידי עם הספק מרבי של 223 כ"ס. 

לקסוס נפרדת מ-RC קופה
צילום: Lexus

המהדורה הסופית של RC F, שאין תמונות שלה עדיין, תשווק בארבעה צבעים חיצוניים הנקראים Incognito, Radiant Red, Sonic Iridium ו- Ultra White. האבזור הסטנדרטי שלה כולל פנסי LED, גג סיבי פחמן ותוספות אווירודינמיות, גלגלי BBS בגודל 19", קליפרים אדומים, כנף אחורית אקטיבית, פנים עור שחור ואדום עם תרוכבת מיקרופייבר ובמת צלילים היקפית של 'מארק לוינסון'המשולבת במערכת המולטימדיה הנשלטת על ידי צג בגודל 10.3".

לקסוס נפרדת מ-RC קופה
צילום: לקסוס

בארה"ב, ה-RC קופה הרגילה תחל ב-48 אלף דולר. תמורת מהדורות "הפינאלה" ידרשו הלקוחות להכפיל את סכום הקניה ואף מעט יותר. לקסוס תייצר כמות מוגבלת של ה-RC קופה האחרונות, אבל מאחר ולא מדובר במכונית בעלת חשיבות היסטורית (גם לא מבחינה עיצובית), סביר להניח שהיא לא תמשוך כמות גדולה במיוחד של אספנים נלהבים. 

בישראל נמכרה ה-RC קופה החל ב-2015 ועד ל-2020. בסך הכול, נמסרו בארץ כ-60 יחידות.