פריסבי, יבואנית צ'רי לישראל, הכריזה היום (ראשון) על תחילת השיווק של דגם הפנאי לשבעה טיגו 8 בהנעה היברידית-נטענת (PHEV). גרסה זו מצטרפת לדומות לה במערך ההנעה שהוצגו בתקופה האחרונה – צ'רי אריזו 8, ג'אקו 7, גם BYD סיל U ו-MG ZS.  

דגם הפנאי לשבעה, טיגו 8, הושק ב-2018, ב-2020 הוצגה גרסת 'פרו' המיועדת לשוקי המערב וזו חודשה ב-2024. 

דגם, גרסה

ממדי טיגו 8 בגרסה החדשה ללא שינוי; בסיס הגלגלים 271 ס"מ, האורך 472 ס"מ, הרוחב 186 ס"מ והגובה 170 ס"מ. נפח תא המטען אף הוא ללא שינוי, 193 ליטרים; המשקל גבוה מזה של גרסת הטורבו-בנזין ב-426 ק"ג ל-1991 ק"ג; נפח מכל הדלק גדל ב-9 ליטרים ל-60 ליטרים. 

יחידת ההנעה בגרסה זאת ייחודית (וכמו במקבילה לה בג'אקו 7); זו מורכבת ממנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר המייצר 143 כ"ס ו-21.9 קג"מ ב-2500 סל"ד ומ-2 מנועים חשמליים המנפקים ביחד 204 כ"ס ו-31 קג"מ לתפוקה כוללת של 347 כ"ס ו-52.5 קג"מ.

צ'רי טיגו 8 היברידי-נטען בארץ – המחיר החל מ-200,000 שקלים
צילום: אלי שאולי

בגרסה זו תיבת הפחתה המחליפה את מקומה של תיבת הילוכים רגילה וההנעה קדמית; מנוע הבנזין מופעל מעל 60 קמ"ש ובמצבי עומס אך גם במהירות נמוכה יותר על-מנת לטעון את הסוללה. משך ההאצה ל-100 קמ"ש 9 שניות והמהירות המרבית 180 קמ"ש. למרות הפער הגדול בתפוקה ביחס לגרסת הטורבו-בנזין הרגילה – לזו 186 כ"ס, 28 קג"מ – הביצועים כמעט זהים: 9.1 שניות ל-100 קמ"ש, עד 190 קמ"ש. 

בגרסה זו סוללה של 18.3 קוט"ש לטווח מוצהר בחשמל בלבד של 90 ק"מ, וניתן לטעון אותה גם בעמדה מהירה ב-DC, בהספק של 40 קילוואט. 

אבזור, מחירים 

צ'רי טיגו 8 'פרו' בגרסה ההיברידית-נטענת מוצע בשתי רמות אבזור, ובמפרט הבטיחות:  בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית; שבע כריות אוויר ברמת האבזור הראשונה, תשע כריות אוויר בשנייה. 

צ'רי טיגו 8 היברידי-נטען בארץ – המחיר החל מ-200,000 שקלים
צילום: אלי שאולי

ברמת האבזור 'נובל', שמחירה 199,990 שקלים, תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מצלמות היקפיות כולל מתחת לרכב ('מכסה מנוע שקוף'), מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנהג, צג מרכזי "15.6 (גדול מזה שבגרסה הרגילה), מחוונים מוקרנים, ריפוד דמוי-עור.  

רמת האבזור 'אולטימייט' עולה 209,990 שקלים, ובמפרט שלה בנוסף גם תצוגה עילית, תפעול חשמלי גם למושב הנוסע, אוורור ועיסוי בשני המושבים הקדמיים, מערכת שמע משודרגת, ריפוד דמוי-עור נאה יותר.

האחריות לכל דגמי צ'רי היא ל-5 שנים/150,000 ק"מ, לסוללה 8 שנים/150,000 ק"מ.