חברת XPeng חשפה את ה-P7 החדשה – גרסה מעודכנת לסדאן החשמלית שלה, עם מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת על מצלמות ורדארים. הדגם החדש ארוך ומרווח יותר, ומציע שיפורים טכנולוגיים ונראות עדכנית יותר לעומת הדגם היוצא.

ה-P7 מבוססת על פלטפורמת SEPA 2.0 של XPeng. בסיס הגלגלים הוארך ב-58 מ"מ לאורך של 3,020 מ"מ, והאורך הכללי עומד על 5,088 מ"מ – תוספת של 168 מ"מ לעומת הדגם הקודם. השינויים מביאים לשיפור במרחב לנוסעים מאחור ולתא מטען גדול יותר, כך נאמר. העיצוב החיצוני עבר עדכון מינורי, תוך שמירה על פרופורציות של "פאסטבק" ארבע-דלתות.

מערכת נהיגה אוטונומית ללא ליידאר

ה-P7 כוללת את מערכת הנהיגה האוטונומית XNGP, הפועלת ללא חיישני ליידאר. במקום זאת, נעשה שימוש ב-11 מצלמות, 3 רדארים ו-12 חיישני אולטרסוניק. בקרת המערכת מתבצעת בעזרת שני שבבים מדגם Nvidia Orin X. מצלמות מהסוג LOFIC אמורות לשפר ההתמודדות עם תנאי תאורה קשים, כמו סינוור בלילה וערפילים. לפי החברה, המערכת מאפשרת שימוש בנהיגה אוטונומית בכבישים עירוניים ובין-עירוניים, ללא צורך במיפוי מוקדם של המסלול.

הצצה ראשונה: אקספנג P7 החדשה
צילום: יצרן

הדגם מוצע עם שתי סוללות מסוג LFP – בקיבולת של 60.7 ו-76.3 קוט"ש. הגרסה הבכירה כוללת סוללה של 74.9 קוט"ש וטוענת מ-10% ל-80% בתוך 12 דקות (בהינתן עמדת טעינה מתאימה).
טווח הנסיעה המוצהר לגרסה זו הוא עד 685 ק"מ לפי תקן CLTC הנהוג בסין (כלומר באירופה מדובר בהפחתה של כ-10-15%). המנועים מציעים הספק של כ-240-310 כ"ס, עם הנעה אחורית או כפולה. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש עומדת על 5.9 שניות בדגם היקר יותר. אלו רק נתונים ראשוניים, כך שיש להניח שתהיינה גרסאות נוספות, חזקות יותר. 

הצצה ראשונה: אקספנג P7 החדשה
צילום: יצרן

ביקוש

לפי XPeng, ביום הראשון לפתיחת ההזמנות התקבלו כ-31,000 בקשות. מניית החברה עלתה במקביל ב-16% לאחר ההשקה. המחיר ההתחלתי בסין עומד על כ-26,000 דולר – נמוך יחסית לסגמנט הזה של רכבים חשמליים.

ה-P7 לעיל מהווה עדכון מקיף לדגם ה-P7 הנוכחי עם שיפורים בממדים, במפרט ובמערכת הנהיגה החכמה. ההימנעות משימוש בליידאר היא בחירה טכנולוגית מובחנת יחסית, שממשיכה קו ניסיוני מצד XPeng. נכון לעכשיו, מדובר ברכב סיני חשמלי שמכוון לשוק המקומי, אך אקספנג תפיץ אותו בשווקים נוספים בהקדם.

בישראל

אקספנג משווקת בישראל שלושה דגמים: הסדאן החשמלית P7, הקרוסאובר הגדול G9 והקרוסאובר הקומפקטי G6 - רכב השנה 2025 של מערכת 'אוטו', כאמור. לפי נתוני המסירות, בשנת 2024 נמסרו 694 רכבי P7, מה שהציב אותו בראש קטגוריית הסדאן החשמלית. ברבעון הראשון של 2025 נמסרו 1,783 רכבי G6, שהפכו אותו לדגם השני הנמכר ביותר מבין הדגמים החשמליים באותה תקופה.

מהיבואנית לישראל קבוצת פריסבי נמסר למערכת 'אוטו' כי הדגם יגיע לארץ ב-2027.