סקודה מוטורספורט חשפה את ה-Enyaq RS Race, גרסת קונספט חשמלית שמבוססת על דגם Enyaq Coupé RS. מדובר בגרסה ניסיונית עם עיצוב לא שגרתי בהשראת אליפות העולם למירוצי תיור, ביצועים משופרים ומשקל קל במיוחד, שמטרתה לבחון כיוונים חדשים בעולם הרכב הספורטיבי החשמלי.

המכונית עוצבה כמעין מעבדת ניסוי על גלגלים, עם תצורת קופה קרבית ואירודינמיקה מוקצנת. לעומת דגם הייצור, היא הונמכה ב-70 מ"מ והורחבה ב-72 מ"מ מלפנים וב-116 מ"מ מאחור. יחד עם חישוקי 20" וצמיגי ספורט רחבים, מתקבל מראה של מכונית מסלול מהוקצעת, שבולט גם בזכות ספליטרים, כנף אחורית ותעלות קירור גדולות.

סקודה Enyaq RS Race: קונספט חשמלי קיצוני עם ביצועי מסלול
צילום: יצרן

אחד ההיבטים המרשימים ביותר בקונספט הוא המשקל – כ-1,900 ק"ג, שהם 316 ק"ג פחות מהגרסה הרגילה. כדי להגיע לכך, סקודה ויתרה על חלקים פנימיים שאינם חיוניים והשתמשה בחומרים קלים כמו פוליקרבונט לשמשות וביוקומפוזיט מבוסס סיבי פשתן לפאנלים חיצוניים. 

המערכת החשמלית נותרה ללא שינוי משמעותי: שני מנועים חשמליים וסוללת 82 קוט"ש, עם הספק כולל של 250 קילוואט (כ-335 כ"ס). אולם, בזכות המשקל הנמוך, הביצועים שופרו – ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת פחות מחמש שניות, והמהירות המרבית מוגבלת ל-180 קמ"ש.

פנים הרכב שונה לחלוטין מדגם הכביש. המושבים הוחלפו בכיסאות מרוצים עם חגורות שש נקודות, הגה ספורטיבי בגימור אלקנטרה ומערכת בטיחות הכוללת כלוב התהפכות ובלם יד הידראולי מגרסת הראלי של סקודה פאביה. גם מערכת הקירור והבלימה עברה התאמות לרמת ביצועים גבוהה.

סקודה Enyaq RS Race: קונספט חשמלי קיצוני עם ביצועי מסלול
צילום: יצרן

בהגה משולבים כפתורים להפעלת פונקציות כמו מצב נהיגה, מערכת כיבוי אש וכיבוי/הנעה. ההיגוי עצמו שודרג למערכת ליניארית עם אופציה לכיול אישי, והשליטה על מערכת ההנעה מתבצעת דרך יחידת שליטה דיגיטלית.

לצד כל אלה, סקודה שילבה מערכת שמע חיצונית ייחודית, המופעלת מעל 30 קמ"ש ויוצרת רעש מלאכותי של מנוע מרוץ – לטובת אפקט דרמטי יותר בנהיגה. המערכת פותחה בשיתוף עם חברת Havas, ומוסיפה ממד רגשי לחוויית הנהיגה החרישית משהו. 

למרות שמדובר בקונספט שלא יגיע לייצור, סקודה רואה בפרויקט הזה פלטפורמה לבחינת חומרים חדשים, טכנולוגיות הדפסה תלת-ממדית ופתרונות אווירודינמיים שיכולים להשתלב בעתיד בדגמים סדרתיים. חלק מהחידושים צפויים להיכנס לדגמי המרוץ של החברה ולגרסאות חשמליות עתידיות.